Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde sagt det samme som deg om jeg hadde jente.Her er det ikke snakk om noe bikini overdel eller bh flr det kommer bryster som trenger støtte.
Vi bruker badedrakt eller uv drakt og ingenting som er "sexy" eller tiltrekker oppmerksomhet på noen måte.
Vesla har ikke valgt badetøy selv enda, men jeg forklarer der glatt med at vi ikke kjøper slikt fordi det ikke kommer til å sitte ordentlig på. Men er da snakk om skjønn, en sportsaktig topp eller noe som ligner på en singlet er mer greit, når man har sett butikker selge trekantbh eller med "cup"-form ned i babystørrelse, da syns jeg bare det blir utrolig sært.
Her er det ikke snakk om noe bikini overdel eller bh flr det kommer bryster som trenger støtte.
Vi bruker badedrakt eller uv drakt og ingenting som er "sexy" eller tiltrekker oppmerksomhet på noen måte.
Men hvorfor? Det er jo barnestørrelse og sitter da på... Ser virkelig ikke poenget... Er jo "vi" som seksualiserer de om vi skal tenke slik hele tiden...
Det er jo dette som er feil med verden... Voksne som prøver å ikke få barna sine til å se sexy ut.... Hvorfor i alle dager skulle de bli sexy? Uansett hva de har på seg? De er barn? Uansett klær...
HÆ? BH er for å støtte opp pupper og dermed ikke et behov for små barn, å trø på en liten unge en bikinioverdel er unødvendig seksualisering av barn og indikerer at det er noe som må skjules.
HÆ? BH er for å støtte opp pupper og dermed ikke et behov for små barn, å trø på en liten unge en bikinioverdel er unødvendig seksualisering av barn og indikerer at det er noe som må skjules.
ENIG! Bra formulert.Men kjære deg... En liten singletbikini med hello kitty, tenker du det er sexy? Forklarer du dette til barnet også? "Du får ikke for mamma er redd du skal være sexy"? Hva med å gjøre barna trygge på egen kropp og egne grenser istedet? Så vet de hvor grensene går....? Syke folk finnes overalt desverre, så her snakker vi heller med barna. Og vin de ha bikine så får de det uten at hverken jeg eller mannen tenker sexy sv den grunn... De er barn...
Jeg syns ikke det, for noen bikinitopper vil skli rundt når de for eksempel hopper i vannet og man ikke har pupper som holder det på plass. Jeg syns ikke det er snakk om seksualisering, det er bare teit å kle på som enkeltplagg på når det ikke er noe verken å skjule eller holde på plass. For meg blir det like dumt som å skulle kle på et barn bh under klærne, er bare null poeng.
Men kjære deg... En liten singletbikini med hello kitty, tenker du det er sexy? Forklarer du dette til barnet også? "Du får ikke for mamma er redd du skal være sexy"? Hva med å gjøre barna trygge på egen kropp og egne grenser istedet? Så vet de hvor grensene går....? Syke folk finnes overalt desverre, så her snakker vi heller med barna. Og vin de ha bikine så får de det uten at hverken jeg eller mannen tenker sexy sv den grunn... De er barn...
Se svaret mitt over herNei, de små prøver alt de kan å være lik oss voksne og det er stas når de kan ha på bh, det er i hvert fall min erfaring. Jeg er helt enig med 2+1+1<3 at det er vi voksne som seksualiserer barna, de vet (forhåpentligvis) ikke noe om sex når de er så små.
Veldig bra skrevet!Nei, jeg forklarer barna mine at BH er for voksne damer som har store pupper som trenger støtte. Du er et barn og trenger ikke dette.
Forøvrig tillegger du meg meninger som viser at du ikke har skjønt poenget.
Seksualisering trenger ikke bety sexy.
Og for ordens skyld, nei jeg synes ikke at bikinioverdel på små barn er sexy.
Jeg lærer mine barn at BH er til for å støtte opp om bryster og bikinioverdeler er der fordi voksne kvinner ikke trenger eller har lyst til å vise fram puppene til alle sammen. Som barn trenger man ikke dette og mine barn skal føle seg trygge på at de ikke trenger å dekke seg til eller bli satt i bås. Herunder bikinioverdel. Hva om min 8 år gamle jente kanskje ønsker å definere seg som gutt og ikke jente? Derfor sier jeg at bikinioverdel er seksualisering, ikke sexy. Barn er et kjønnsnøytralt ord og barn fortjener å være nettopp kjønnsnøytrale til de selv kan velge hva de definerer seg som.
Vi dekker til kjønn både av praktiske årsaker og fordi kjønn akkurat som pupper anses å være privat og barna skal selv få bestemme over egen kropp. Nettopp derfor blir barna trygg på seg selv og sin egen kropp.
Jeg har to jenter. Begge liker i dag kjoler, men det er aldri noe jeg ville tatt på de fordi at de er jenter.
Nå venter jeg en gutt og skulle han ønske å ha på seg kjole, ja da skal han også få lov.
Jeg synes simpelthen at barn fortjener å være kjønnsnøytrale så lenge som mulig, nettopp fordi at de skal bli trygg på seg selv og det er en tid for alt. BH og bikinioverdel synes jeg er unødvendig til små barn. Hvorfor skal barna være som oss? Jeg tror det er sunnere at barna får være seg selv så lenge som mulig![]()
Barn fortjener å være kjønnsnøytrale? Kledte du barnet ditt på en måte slik at noen ikke skulle vite hvilket kjønn det hadde? Jenter er jenter og gutter er gutter. Og de er biologisk ulike. Noen har ting å slite med, men det er da ingen grunn til å ville ha alle barn kjønnsløse til de er i stand til å definere seg selv. Dessuten er det mange plagg vi bruker som ikke nødvendigvis har en funksjon å dekke til, det er å pynte seg.Nei, jeg forklarer barna mine at BH er for voksne damer som har store pupper som trenger støtte. Du er et barn og trenger ikke dette.
Jeg lærer mine barn at BH er til for å støtte opp om bryster og bikinioverdeler er der fordi voksne kvinner ikke trenger eller har lyst til å vise fram puppene til alle sammen. Som barn trenger man ikke dette og mine barn skal føle seg trygge på at de ikke trenger å dekke seg til eller bli satt i bås. Herunder bikinioverdel. Hva om min 8 år gamle jente kanskje ønsker å definere seg som gutt og ikke jente? Derfor sier jeg at bikinioverdel er seksualisering, ikke sexy. Barn er et kjønnsnøytralt ord og barn fortjener å være nettopp kjønnsnøytrale til de selv kan velge hva de definerer seg som.
Vi dekker til kjønn både av praktiske årsaker og fordi kjønn akkurat som pupper anses å være privat og barna skal selv få bestemme over egen kropp. Nettopp derfor blir barna trygg på seg selv og sin egen kropp.
Jeg har to jenter. Begge liker i dag kjoler, men det er aldri noe jeg ville tatt på de fordi at de er jenter.
Nå venter jeg en gutt og skulle han ønske å ha på seg kjole, ja da skal han også få lov.
Jeg synes simpelthen at barn fortjener å være kjønnsnøytrale så lenge som mulig, nettopp fordi at de skal bli trygg på seg selv og det er en tid for alt. BH og bikinioverdel synes jeg er unødvendig til små barn. Hvorfor skal barna være som oss? Jeg tror det er sunnere at barna får være seg selv så lenge som mulig![]()
Nei, jeg forklarer barna mine at BH er for voksne damer som har store pupper som trenger støtte. Du er et barn og trenger ikke dette.
Nei, jeg forklarer barna mine at BH er for voksne damer som har store pupper som trenger støtte. Du er et barn og trenger ikke dette.