Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Har sett 3 stk her inne som har sendt inn, fikk påvist Ureaplasma og ble gravide etter det :) Har tenkt å gjøre det selv. Står ganske godt beskrevet hvordan man gjør det i linken din. Rent urinprøveglass, samle opp litt tr i den... F. eks fra tampongen. Det er nok slik at det dekker bunnen i prøveglasset. Ha i littegrann kokt og avkjølt vann bare slik at det hele ikke tørker inn. Pakk inn i bobleplast f.eks og send inn. Du betaler når de har mottatt prøven tror jeg.
 
Litt ekkelt spørsmål kanskje men vet dere om det vil gå an å bruke blodet som kommer ut ved sa? Jeg har veldig lyst til å sende prøve men venter (dessverre) på sa som jeg regner med vil skje de neste ukene (fosteret så dessverre ikke bra ut på tidlig UL, status skal bekreftes på torsdag :( :( ). Jeg vil helst ikke vente helt til neste mens etter det igjen, da er vi i tillegg sannsynligvis på ferie.

Må kanskje spørre klinikken direkte...
 
Jeg har sendt inn prøve til de.. Ingenting ble påvist.. så ennå uforklarlig barnløs.. :-(
 
Litt ekkelt spørsmål kanskje men vet dere om det vil gå an å bruke blodet som kommer ut ved sa? Jeg har veldig lyst til å sende prøve men venter (dessverre) på sa som jeg regner med vil skje de neste ukene (fosteret så dessverre ikke bra ut på tidlig UL, status skal bekreftes på torsdag :( :( ). Jeg vil helst ikke vente helt til neste mens etter det igjen, da er vi i tillegg sannsynligvis på ferie.

Må kanskje spørre klinikken direkte...
Jeg tror ikke det er lurt å bruke SA blod... Da det er menstruasjons-bortfallet som må undersøkes...
 
Jeg sendte mens-prøve til Athen og de fant ingenting galt hos meg :)
Kostet en del, men angrer ikke på at jeg sjekket.

Fremgangsmåte er forklart godt både i linken og kommentarer over her :)
Beger kan kjøpes på apotek, få i litt mens-blod. Blandt ut med litt kokt (nedkjølt) vann og pakkes godt inn og sendes Athen. Husk fødselsdato og navn på prøven.

Spørsmål om SA-blod bør sendes direkte til klinikken så får du ordentlig svar.
 
Jeg sendte mens-prøve til Athen og de fant ingenting galt hos meg :)
Kostet en del, men angrer ikke på at jeg sjekket.

Fremgangsmåte er forklart godt både i linken og kommentarer over her :)
Beger kan kjøpes på apotek, få i litt mens-blod. Blandt ut med litt kokt (nedkjølt) vann og pakkes godt inn og sendes Athen. Husk fødselsdato og navn på prøven.

Spørsmål om SA-blod bør sendes direkte til klinikken så får du ordentlig svar.
Vi er litt forvirra pga regler posten har på biologisk materiale. Opp ga du hva som er i pakka?
 
Litt ekkelt spørsmål kanskje men vet dere om det vil gå an å bruke blodet som kommer ut ved sa? Jeg har veldig lyst til å sende prøve men venter (dessverre) på sa som jeg regner med vil skje de neste ukene (fosteret så dessverre ikke bra ut på tidlig UL, status skal bekreftes på torsdag :( :( ). Jeg vil helst ikke vente helt til neste mens etter det igjen, da er vi i tillegg sannsynligvis på ferie.

Må kanskje spørre klinikken direkte...

Å LilleKatt80, dette var fryktelig trist å høre. Har ikke ord, vet du har hatt en lang vei.
 
Å LilleKatt80, dette var fryktelig trist å høre. Har ikke ord, vet du har hatt en lang vei.
Takk, ja det er veldig dumt... Men vi tenker at nå har vi endelig komme forbi steg 1, det vil si gått fra null resultat til 2 streker, så det kan skje igjen! Får se i morgen, kanskje der er en mirakel der inne.

Skal ikke ta over denne tråden med dette altså-- tror dere har rett skal høre med klinikken hva de mener. Har allerede kjøpt beger hvertfall, fikk de på apoteket, sånne urinprøvebegere.
 
Takk, ja det er veldig dumt... Men vi tenker at nå har vi endelig komme forbi steg 1, det vil si gått fra null resultat til 2 streker, så det kan skje igjen! Får se i morgen, kanskje der er en mirakel der inne.

Skal ikke ta over denne tråden med dette altså-- tror dere har rett skal høre med klinikken hva de mener. Har allerede kjøpt beger hvertfall, fikk de på apoteket, sånne urinprøvebegere.

Det er veldig sant, nå vet dere at det går an. Her har vi ennå ikke kommet oss over hinder nr 1.

Lykke til i morgen, håper på mirakelet.
 
Last edited:
Vi er litt forvirra pga regler posten har på biologisk materiale. Opp ga du hva som er i pakka?

Sendte det som vanlig brev og skrev bare "specimen container" på den grønne lappen ;)
Hadde ikke sjekket noen regler på forhånd, men den kom jo frem så det funket :)
 
I tilfelle der var flere som lurer, så spurte jeg klinikken i Athen og de sa det får fint å bruke blødning fra SA, så lenge man ikke har fått på antibiotika.

Jeg får så utrolig lite menstruasjon til vanlig at jeg kanskje bare gjør det, vet ikke om jeg ellers vil klare å samle nok blod.

Fikk også beskjed at de er stengt nå frem til 21 august - men det skulle gå greit å oppbevare prøven i kjøleskapet.
 
I tilfelle der var flere som lurer, så spurte jeg klinikken i Athen og de sa det får fint å bruke blødning fra SA, så lenge man ikke har fått på antibiotika.

Jeg får så utrolig lite menstruasjon til vanlig at jeg kanskje bare gjør det, vet ikke om jeg ellers vil klare å samle nok blod.

Fikk også beskjed at de er stengt nå frem til 21 august - men det skulle gå greit å oppbevare prøven i kjøleskapet.

Kjekt å vite.
De trenger veldig lite blod, bare noen dråper og så tynner du det ut med vann (kokt). Den holder ganske lenge i kjøleskap ja :) Bare gjem den litt unna hvis dere har gjester :p
 
Oi. Dumt de ikke har skrevet noe om sommer stengt på hjemme siden. Jeg sendte prøven min på onsdag. Jaja får bare vente å se om den kan brukes eller ikke.
 
Hei dere som har sendt prøve, ser dere skriver at det er veldig dyrt. Hva vil det si? Hvor mye koster det å sende prøve til aten? :)
 
Hei dere som har sendt prøve, ser dere skriver at det er veldig dyrt. Hva vil det si? Hvor mye koster det å sende prøve til aten? :)

Mener å huske jeg betalte 50kr å sende den som brev.

Selve testen (7- in 10) trooor jeg kostet rundt 1200-1500kr.
Det står på hjemmesiden forsåvidt i euro.
 
Hei dere som har sendt prøve, ser dere skriver at det er veldig dyrt. Hva vil det si? Hvor mye koster det å sende prøve til aten? :)

Jeg fikk mail fra dem i går og nå har de plutselig bare 2 alternativer, der den 7 i 1 som er mest aktuell, er borte.. Nå må man ta den 11 i 1 som koster 2000.. :(
 
Last edited:
Back
Topp