Skravletråd juli 2016

Litt annerledes jul! ;) ❤️
Litt.

Vannet gikk altså gradvis lille julaften
Jeg ville ikke helt tro det, men sånn i firetiden på natten informerte jeg min mann om at vannet hadde gått. Trolig sånn fra åtte-nitiden på kvelden.
Julaften morgen kontroll på sykehuset. Julaften kl 21 avtale om igangsettelse pga et døgn siden vannavgang

Men heldigvis startet riene av seg selv
Og jeg fikk den planlagte hjemmefødselen.

Litt.

Vannet gikk altså gradvis lille julaften
Jeg ville ikke helt tro det, men sånn i firetiden på natten informerte jeg min mann om at vannet hadde gått. Trolig sånn fra åtte-nitiden på kvelden.
Julaften morgen kontroll på sykehuset. Julaften kl 21 avtale om igangsettelse pga et døgn siden vannavgang

Men heldigvis startet riene av seg selv
Og jeg fikk den planlagte hjemmefødselen.
Var du inne hele julaften eller for dere hjem etter kontrollen?

Huff så vondt for mammahjertet :( har dere fått time idag?
Nei, og jeg er så sinna! Ringte legekontoret, de har stengt. Ringte vikarlegen, får ikke svar over lengre tid. Ringte helsestasjonen, men barnelegen var ikke tilstede. Alt dette er forståelig. Ringer 116117 og snakker med ei søt dame, hun gir meg et nr til en daglegevakt som hun mener skal kunne ta oss inn. MEN, der satt det en grinete person på andre siden, som spesifiserte at de hadde få timer og ting som kunne vente måtte tas med fastlege, i en krass tone. Jeg forklarte situasjonen, og at det var siste løsning og at legevakt ba meg om å ringe dit. Det hele ender med at jeg blir så sint at jeg gir beskjed om at da kan vi jo bare sitte enda fler timer på telefonen vi, i og med at vikarlegen ikke har mulighet til å svare stakars. Takk for hjelpen sa jeg, og la på. Jeg ble så sint! Hun sover og sover, ingen feber, men rød rundt og i øret, og det er grums inni der... Tar seg til øre til tider, og er sutrete og i dårlig form.

Hev senga
Gi paracet
Nesespray

God bedring
Men kan jeg gi nesespray til en på 5 måneder? Kanskje dumt spørsmål, men jeg vet ikke :-) Renner grums også, er på 3. Døgnet så har forsøkt lege, men er jo håpløst å få time...

Jeg har to av tre på behagelig nivå. De kan dessuten stå opp selv.

Også har jeg en baby som våkner klokka seks.

Tenk. Syv mnd siden nå i i kveld. Det var vel ca nå riene begynte. En halvtime før vi skulle gjøre oss klare til å kjøre til sykehuset for igangsettelse pga vannavgang lille julaften.
Så utrolig fort disse 7 månedene har gått:)
Snart blir det bursdag;)

Back
Topp