Skravletråd

Du har ismaskin, ja, det har ikke jeg.. men det finnes vel en måte å gjøre det på uten og.
Fikk det av min storesøster til jul for X antall år siden og brukt den en gang...
(Men vet hvor den står og samler støv :P )

Du har ismaskin, ja, det har ikke jeg.. men det finnes vel en måte å gjøre det på uten og.
Lage is er veldig lett altså ;) Lager eggedosis av eggeplommer og sukker. Også krem av kremfløte og vaniljesukker. Så mikser det sammen. Vi pleier hakke opp sjokoladebiter og ha oppi også. Veldig godt og veldig mektig. Må lage det til alle selskap. Veldig mye bedre enn vanlig is :p Hvis du vil ha full oppskrift, bare rop ut :)

Nå har jeg vært på butikken og kjøpt lovlig sjokolade, måtte smake med en gang jeg satte meg i bilen. Det smakte fantastisk, meeen den smelta på vei hjem siden bilen ikke rakk å bli kald nok :p kjøpte den lyse også, bare for å smake, det er 6,5g sukkerarter i den. Den var ikke så god heller, smakte ganske kunstig.
Tror jeg må teste den sjokoladen snart selv:D TR står for tur og da mååå jeg ha sjokkis!

Lage is er veldig lett altså ;) Lager eggedosis av eggeplommer og sukker. Også krem av kremfløte og vaniljesukker. Så mikser det sammen. Vi pleier hakke opp sjokoladebiter og ha oppi også. Veldig godt og veldig mektig. Må lage det til alle selskap. Veldig mye bedre enn vanlig is :p Hvis du vil ha full oppskrift, bare rop ut :)
Vil gjerne få oppskrift jeg kan bruke når jeg er ferdig på lavkarbo, det hørtes jo veldig enkelt ut :) skal holde på seks mnd først, altså fire mnd igjen, så jeg kan jobbe opp karboinntaket til jul så jeg ikke blir superdårlig på julaften :p

Vil gjerne få oppskrift jeg kan bruke når jeg er ferdig på lavkarbo, det hørtes jo veldig enkelt ut :) skal holde på seks mnd først, altså fire mnd igjen, så jeg kan jobbe opp karboinntaket til jul så jeg ikke blir superdårlig på julaften :p
8 eggeplommer
200 gram sukker
4 ts vaniljesukker
8 dl kremfløte

Pisk eggedosis av eggeplommene og sukker. Stivt nok til å kunne skrive ole.
Stivpisk kremfløten med vaniljesukker.
Bland forsiktig inn kremen med eggedosisen.

Vi pleier kjøpe en stor melkesjokoladeplate som vi hakker i biter og vende inn også :)
Prøvd jordbær. Og det var også godt da.

Dette blir ca 3 liter :p Bare legge den i frysa og dagen etter er den klar.
Den må tines litt mer enn vanlig is da. Så ta den opp i god tid. Og veldig mektig :) Men veldig god. Vi får ikke komme i selskap lengre uten å ta den med :p

Men ikke noe slankekost nei :p

8 eggeplommer
200 gram sukker
4 ts vaniljesukker
8 dl kremfløte

Pisk eggedosis av eggeplommene og sukker. Stivt nok til å kunne skrive ole.
Stivpisk kremfløten med vaniljesukker.
Bland forsiktig inn kremen med eggedosisen.

Vi pleier kjøpe en stor melkesjokoladeplate som vi hakker i biter og vende inn også :)
Prøvd jordbær. Og det var også godt da.

Dette blir ca 3 liter :p Bare legge den i frysa og dagen etter er den klar.
Den må tines litt mer enn vanlig is da. Så ta den opp i god tid. Og veldig mektig :) Men veldig god. Vi får ikke komme i selskap lengre uten å ta den med :p

Men ikke noe slankekost nei :p
Tusen takk, gleder meg til å prøve :D

Back
Topp