Hva f er det som skjer med verden??
helg sprøtt 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er overrasket over at dette kommer som en overraskelse på folk. Om man har fulgt med bittelitt i internasjonal presse har det lenge vært snakk om at Tyrkia har vært på randen av borgerkrig - noen mener forsåvidt også at de allerede har vært i det en stund.
Ut fra det man har visst synes jeg det er rart folk ikke er frarådet å reise dit på ferie tidligere.
Krysser fingre for at dere kommer dere fort hjem, i lignende tilfeller har Norge fått hjem sine statsborgere så fort som mulig så håper de gjør det samme nåJeg er her nå. Hører fullt kaos av tuting og folk som strømmer til ned i gatene selv her i Alanya. Vi har fått beskjed om å holde oss innendørs og at flyplassene er stengt, så det spøker for hjemreisen i morgen...
Har egyptiske venner på Facebook og der er det noen som hyller militærkuppet.
Selv venter jeg på all ødeleggelsen.
Ikke hvert spesielt glad i Erdogans, med dårlig erfaring at militærkupp også.
Huff! Krysser fingrene for at du kommer deg fort hjemJeg er her nå. Hører fullt kaos av tuting og folk som strømmer til ned i gatene selv her i Alanya. Vi har fått beskjed om å holde oss innendørs og at flyplassene er stengt, så det spøker for hjemreisen i morgen...
Jeg er overrasket over at dette kommer som en overraskelse på folk. Om man har fulgt med bittelitt i internasjonal presse har det lenge vært snakk om at Tyrkia har vært på randen av borgerkrig - noen mener forsåvidt også at de allerede har vært i det en stund.
Ut fra det man har visst synes jeg det er rart folk ikke er frarådet å reise dit på ferie tidligere.
På flyplassen og får reise hjem nå. Virker som om alle turister i landet skal dra for her er det totalt kaos!! Gleder meg til å komme hjem!Noen som har hørt fra Venessiela?
Nei er virkelig ikke detJa er vel ikke så veldig overrasket over at noe skjer, men militærkupp og masse drepte folk; både sivile og militære/ politi, det er jo ikke noen god løsningsmetode akkurat.. De snakker om å gjeninnføre demokrati og menneskerettigheter, men det er nå litt av en måte å gjøre det på da.. :/
Er mange tyrkere som elsker erdogan og ataturk, mens kurdere gjerne misliker de.Har bare hørt fra mine kompiser som er født i Kurdistan at Tyrkia er et korrupt land med et korrupt styre, og at mange av innbyggerene er svært misfornøyd med hvordan ting blir styrt.
Mmm :/ Jeg er veldig spent på de neste dagene..Kort sagt er det vel på vei å bli diktatur.. Tyrka var jo grunnlagt av Ataturk, en offiser, og militæret ser på det som en plikt å opprettholde hans arv, slik det forblir et sekulært land.
Hvordan går det ? Hvor er du?Jeg er her nå. Hører fullt kaos av tuting og folk som strømmer til ned i gatene selv her i Alanya. Vi har fått beskjed om å holde oss innendørs og at flyplassene er stengt, så det spøker for hjemreisen i morgen...
Hvordan går det ? Hvor er du?![]()
Godt du kommer deg hjemPå flyplassen og får reise hjem nå. Virker som om alle turister i landet skal dra for her er det totalt kaos!! Gleder meg til å komme hjem!
Er vel ikke så rart at Kurdere ikke liker Tyrkia når de sender bomber og skyter mot dem ,når de er den regionen som har tatt flest IS folk på bakkenivå-anklager dem for å stå i ledtog med IS.Er mange tyrkere som elsker erdogan og ataturk, mens kurdere gjerne misliker de.
Så tror det er vanskelig å si at mange av innbyggerene er svært misfornøyde da mange er veldig blinde i forhold til dette.
De fra Kurdistan merker ofte alle negative sidene og har problemer med å bosette seg, jobbe, skape egne arbeidsplasser i Tyrkia