Statskupp i Tyrkia

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Noen som kan forklare meg hva som EGENTLIG skjer i Tyrkia nå? Det skal mye til å vippe meg av pinnen altså, men nå skjer det så mye at jeg ikke helt forstår hva som skjer!

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!videoId=130086

Mye mulig en stor del av militæret som har overtatt makten i landet.
Sosiale medier er stengt
Gisler er tatt, blant annet en general
De har tvunget TRT til å lese opp at en tekst om at de har innført portforbud i hele Tyrkia.

Statsministeren gikk nett ut med dette
President Erdogan ber folket ta til gatene
Kilder nær presidenten sier Tyrkias folkevalgte president Recep Tayyip Erdogan og hans regjering fortsatt har makten i landet, melder Reuters.

Erdogan sier at dette er et opprørsforsøk fra en minoritet innad i militæret, melder Al Arabia.
Han ber folket ta til gatene og demonstrere mot militærkuppet for å stanse det.

Tyrkias statsminister Binali Yildirim sier sikkerhetsstyrker vil ta igjen med samme mynt, og gjøre alt som er nødvendig «selv om det betyr dødsfall», melder Sky News.

Slik jeg tenker så betyr det bare en ting: Krig...

Det har falt bomber.
Militærfly flyr lavt
Kursen på tyrkisk valuta synker fort, folk hamstrer penger i minibanene

Blir vanskelig å legge seg nå :/

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!videoId=130086

Mye mulig en stor del av militæret som har overtatt makten i landet.
Sosiale medier er stengt
Gisler er tatt, blant annet en general
De har tvunget TRT til å lese opp at en tekst om at de har innført portforbud i hele Tyrkia.

Statsministeren gikk nett ut med dette
President Erdogan ber folket ta til gatene
Kilder nær presidenten sier Tyrkias folkevalgte president Recep Tayyip Erdogan og hans regjering fortsatt har makten i landet, melder Reuters.

Erdogan sier at dette er et opprørsforsøk fra en minoritet innad i militæret, melder Al Arabia.
Han ber folket ta til gatene og demonstrere mot militærkuppet for å stanse det.

Tyrkias statsminister Binali Yildirim sier sikkerhetsstyrker vil ta igjen med samme mynt, og gjøre alt som er nødvendig «selv om det betyr dødsfall», melder Sky News.

Slik jeg tenker så betyr det bare en ting: Krig...

Ja KRIG er det eneste jeg også tenker.. og blir jo livredd når min nærmeste venninne befinner seg i Tyrkia!!

Å gå ut i gatene kan da ikke være ett godt råd for folket??? :O

Ja KRIG er det eneste jeg også tenker.. og blir jo livredd når min nærmeste venninne befinner seg i Tyrkia!!

Å gå ut i gatene kan da ikke være ett godt råd for folket??? :O
Jeg følger med på svenske nyheter nå, som de sier, det kommer til å ende i blod...

Siste: Amerikanske militær-kilder opplyser til NBC News at president Erdogans fly ikke får tillatelse til å lande i Istanbul. Kildene melder at han nå vil forsøke å søke asyl i Tyskland

Kraftige eksplosjoner i Ankara
Kraftige eksplosjoner er hørt i den tyrkiske hovedstaden Ankara, melder AFP.

Har egyptiske venner på Facebook og der er det noen som hyller militærkuppet.
Selv venter jeg på all ødeleggelsen.
Ikke hvert spesielt glad i Erdogans, med dårlig erfaring at militærkupp også.

Jeg er her nå. Hører fullt kaos av tuting og folk som strømmer til ned i gatene selv her i Alanya. Vi har fått beskjed om å holde oss innendørs og at flyplassene er stengt, så det spøker for hjemreisen i morgen...

Jeg er her nå. Hører fullt kaos av tuting og folk som strømmer til ned i gatene selv her i Alanya. Vi har fått beskjed om å holde oss innendørs og at flyplassene er stengt, så det spøker for hjemreisen i morgen...

Å gud, så skummelt! Krysser fingrene for dere!! :o

Kryssar fingrarna før er :-)

Jeg er overrasket over at dette kommer som en overraskelse på folk. Om man har fulgt med bittelitt i internasjonal presse har det lenge vært snakk om at Tyrkia har vært på randen av borgerkrig - noen mener forsåvidt også at de allerede har vært i det en stund.
Ut fra det man har visst synes jeg det er rart folk ikke er frarådet å reise dit på ferie tidligere.

Ser ut til at det har roet seg nå.

Så får vi se hvor lenge det varer.

Jeg er glad vi holder oss i Norge i ferien...

Jeg er overrasket over at dette kommer som en overraskelse på folk. Om man har fulgt med bittelitt i internasjonal presse har det lenge vært snakk om at Tyrkia har vært på randen av borgerkrig - noen mener forsåvidt også at de allerede har vært i det en stund.
Ut fra det man har visst synes jeg det er rart folk ikke er frarådet å reise dit på ferie tidligere.
Jeg er enig med deg.

Krysser fingerne for dere :)

Sender deg hold motet oppe klemmer og håper dere klarer å komme dere hjem snart....

Huff, håper dere kommer dere trygt og raskt hjem!

Back
Topp