Skravletråd juli 2016

Heller at hun sov enn kauka gjennom dagen da :P husker lillegutt skrek seg gjennom HELE dåps-seremonien i kirka :P det var litt slitsomt...
Roet seg etterpå da, når han fikk enda mer mat! ;)
Godt å vær ferdig å da :) regner med hun fikk mye fint?
Ja, men hun skrek bra i kirka hun også :-P Haha. Men det er fordi hun hater å sitte stille. Vil at vi går rundt. Puh. Ja, vet du, hun fikk så mye fint :-) Overveldende.

Stakkars jenta mi. Dårlig søvn for henne inatt. Fikk paracet rundt midnatt for å lette på feberen og ubehaget. Hun sovnet i to timer mens jeg sang henne i søvn og strøk på henne hele natta. Nå har vi vært våkne en time. Pappaen bærer og feberen enda der. Skriker noenlunde hele tiden :(

Ja den er vel bare å levere inn til apoteket.
Håper hun er mye bedre imorgen

Dette er en ny, varm morgen kjenner jeg. Muligens ikke like varm som i går, vi får se når vi står opp.

Stakkars jenta mi. Dårlig søvn for henne inatt. Fikk paracet rundt midnatt for å lette på feberen og ubehaget. Hun sovnet i to timer mens jeg sang henne i søvn og strøk på henne hele natta. Nå har vi vært våkne en time. Pappaen bærer og feberen enda der. Skriker noenlunde hele tiden :(
Huff da, stakkar.

Mi har bare feber hun. Men ellers grei

God bedring

Takk. Feberen kom helt plutselig og er nærmest utrøstelig :( ikke ei av de som tåler feber godt denne jenta
Hvor lenge har hun egentlig vært syk nå?
Mener å huske hun ble syk før min? Og min fullfører andre døgnet med feber om noen timer.

Hvor lenge har hun egentlig vært syk nå?
Mener å huske hun ble syk før min? Og min fullfører andre døgnet med feber om noen timer.
Neida, hun ble først syk igår. Var så rart. Det kom så plutselig. Og hun har vel aldri hatt så høy feber.

Når kontakter man lege? Hun gråter veldig mye. Men fikk akkurat i henne vann da. Flaska med mme kom i retur over meg og henne.

Neida, hun ble først syk igår. Var så rart. Det kom så plutselig. Og hun har vel aldri hatt så høy feber.

Når kontakter man lege? Hun gråter veldig mye. Men fikk akkurat i henne vann da. Flaska med mme kom i retur over meg og henne.
Jeg kontaktet jo lege i går.

I dag skal jeg ikke det dersom hun ikke blir dårligere.

I morgen skal jeg om hun fortsatt er syk. For da har hun hatt feber i tre døgn (i morgen sånn i 10-11 tiden)

Du kontakter lege når du blir bekymret. Feber i seg selv er ikke farlig, men det er helheten.

I går natt fant jeg ei sjekkliste som ga poeng for ulike ting og summen avgjorde "sykepleier bør gi råd", "skal sees på av lege" eller "ring 113" liksom.

Skal finne linken til deg? Hjalp meg å sortere tankene.

http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/test-her-om-barnet-ditt-er-alvorlig-sykt.html

Ikke at jeg egentlig testet henne, men tenkte gjennom alle punktene og kom til at hun var jo ikke ille syk. Inntil det brått steg fort og jeg ikke hadde medisin å gi. Da ringte jeg legevakta. Legevakta la henne på benken og var vel egentlig gjennom å spørre meg og sjekke mye av dette (samt lytte på henne, hjerte, lunger, tarm) ta puls og metning og pustefrekvens før han konkluderte med å ringe barneavdelingen for råd.

Det ble legevakt, barneavdeling, kontroll av det som kunne, trolig et virus, hjem og bare passe på henne videre og ta kontakt igjen om hun blir dårligere eller feber varer mer enn tre døgn. Altså ikke noe egentlig gjort, men bare greit å ha sjekka.
Greit å ha sjekket det opp ja:)
Håper formen er bedre idag..

Back
Topp