Skravletråd juli 2016

Har for det meste sovet bare :P
Det vil jeg også!
Har fartet altfor mye idag! Imorgen skal jeg til fysioterapeut og jordmor da så burde legge meg tidlig men ikke så tidlig ;)

Jøss det var ulike målinger ja
Veldig ulike. At den gikk ned på vei til legevakta er fint. At den gikk så mye ned på så kort tid bort til avdelingen var rart.

Holder oss til et termometer hjemme, så ser vi hvordan den utvikler seg hvilket sånnsett er viktigere enn tallene i seg selv, men merkelige. Hun kjentes mye varmere enn 37,5 på barneavdelingen bare sånn å ta på henne, så 39,7 hjemme virket rett utfra sånn hun kjente. 37,5 (eller var det 38,5, hørte jeg feil?) er lett lunket. Hun var brennvarm.

Legen sa at feber ikke er farlig. Bra for immunforsvaret, ikke gi medisinene hele tiden så vi maskerer feberen og ikke vet at den er der. Men det er greit å gi, bare for å føle seg bedre i alle fall en gang for dagen.

Feber er greit. 39,7 ved leggetid blir paracet her i huset. Så får hun sove bedre

Tempen ble målt synkende når vi var der (ulike termometer, alle brukt i baken, skal vel ikke gi så avvikende målinger?)

38,9 hos legevakta. Og 37,5 eller noe sånn på barneavdelingen en kort spasertur over parkeringsplassen senere??

Uansett 39,7 igjen hjemme i kveld så jeg har gitt paracet og har legens velsignelse til å gi ibux. Kan det stemme at han sa 10 mg pr kilo? For barn 10-20 kilo skal ha 100 mg fire ganger i døgnet sier felleskatalogen, det er 5-10 mg pr kilo. Han sa enten 0,10 eller 10 mg pr kilo. Og 0,1 pr kilo. Altså 0,79 mg stemmer ikke med logikk når det er 20 mg i en ml. At hun derimot kan få 4 ml, altså 80 mg er mer logisk?

Vel. Jeg ga paracet i dag så finner jeg ut av det der dersom det blir aktuelt.

Det kom alrså noen dråper i sekstiden, og halv åtte fikk vi beskjed om at vi fikk reise hjem.

Følge med på bleier og tegn til forverring. Kontakte lege igjen om hun blir dårligere (etter min magefølelse) eller fortsatt har feber etter tre døgn. Halvannet er gått, vi håper det går over
Det høres jo veldig spesielt ut av det er såpass avvikende målinger! Hadde vel nærmest krevd måling med annet termometer!

1468262053114.jpg
Spørs vel hvor ofte han mener hun kan ta også. Men 3-4 ml høres riktig ut om hun skal ha 2-3 ganger i løpet av døgnet og veier 8 kg!

Håper virkelig at hun blir bedre.

Det høres jo veldig spesielt ut av det er såpass avvikende målinger! Hadde vel nærmest krevd måling med annet termometer!

Vis vedlegget 186769
Spørs vel hvor ofte han mener hun kan ta også. Men 3-4 ml høres riktig ut om hun skal ha 2-3 ganger i løpet av døgnet og veier 8 kg!

Håper virkelig at hun blir bedre.
Han sa ikke noe om hvor ofte, men det var snakk om evt supplement til paracet og tror egentlig bare kanskje en gang om dagen eller to. Ga paracet i kveld så ser vi hvordan det funker. Det var noe med ti han sa i alle fall, 0,10 eller 10. Og 0,10 stemmer ikke logisk.

Hun er rett under åtte kilo, 7,9 ca. Så evt 3-4 ml da ja.

Målingene var avvikende, men muuuulig det var 38,5, jeg bare mener hun sa 37,5 hvilket kan stemme med at legen spurte om hun nylig hadde fått Paracet.

Men det kan bare ikke være riktig tenker jeg. 38,9 ja. Men ikke 37,5. Burde spurt om det kunne stemme, men det var så mye informasjon på en gang, og hun gråt.

God kveld

Mange som har ferie?

39,6

Da er nok effekten av paracet over.

Og enda to timer og vel så det til hun kan få ny pille, knapt 6 timer siden sist, og det er tre ganger i døgnet, altså 8 timer.
Stakkars lille:( hvordan går det med henne nå?

Stakkars lille:( hvordan går det med henne nå?

Det ble legevakt, barneavdeling, kontroll av det som kunne, trolig et virus, hjem og bare passe på henne videre og ta kontakt igjen om hun blir dårligere eller feber varer mer enn tre døgn. Altså ikke noe egentlig gjort, men bare greit å ha sjekka.

Varierer for hver gang. I går hadde vi pizzasaus, ost, vårløk, strandaskinke, ananas, kylling(godt krydret) og cashew.
Tror det er eneste gangen på mange år jeg har spist noe med kylling som jeg faktisk syntes var godt, egentlig ikke så glad i kylling. :P
Spennende fyll du bruker:D

Back
Topp