Skravletråd juli 2016

Storesøster er flink, stolt og litt sjalu men det er vel bare en fase :)
Herlig :) går nok over :)
Jeg var sjalu som bare det når største broren min kom xD men mamma var alene og da når han var 8 måneder :p

Den gikk heldigvis ikke særlig opp i går kveld, litt opp. Men ikke høyere enn formiddagen. Den bare hadde gått ned i mellomtiden (uten paracet)

Jeg håper den fortsetter å gå ned nå. Får måle igjen om et par timer, men dumt at jeg må kle av henne
Så greit med det på panna så kan jeg måle sovende unger eller generelt uten å måtte ta av bleien.

Men. Rektalt er og blir sikrest da. Jeg hadde bare fått en oppfatning på de andre ungene av av den viser kanskje ikke helt det samme. Men avviket et bare desimaler, ikke så viktig om det egentlig er 38,3 eller 38,6 liksom. Men når det avviker er grad eller to...

Trolig var feberen på vei allerde i går morges selv om vi ikke oppdaget den før på formiddagen.

Jeg kom nemlig på at jeg målte panna i går morges. Det gjør jeg jo ikke bare for gøy, jeg har nok reagerer på at hun var varm. Men den viste feberfri, så jeg tenkte ikke mer over det...

I går kveld responderte hun bra og lenge på paracet. Normalt synes jeg den virker innen en time, og virker i ca fire timer, men hennes var satt ca 1830-19 tiden og feberen var helt borte når vi målte når vi sjekka den praktisk sett tørre bleia klokken 23 og fortsatt kjølig hud kl 2, det var først 3.30 hun begynte å kjennes varm ut.

Kjennes litt klam og kjølig ut nå, så kanskje det er bedre

Men hun halvsover på puppen. Ikke aktuelt at jeg kler av for å måle.
Nei like greit å vente til bleia må av uansett så lenge hun ikke blir altfor varm.

Bekymringsfullt faktisk at pannetermometeret viser såpass feil! Og man kan jo få begynne å lure på hvor ofte den har vist feil.

Håper virkelig at feberen går ned eller ihvertfall ikke blir høyere!

Venter på å ta blodprøver så jordmor blir fornøyd imorgen ;)

Nei like greit å vente til bleia må av uansett så lenge hun ikke blir altfor varm.

Bekymringsfullt faktisk at pannetermometeret viser såpass feil! Og man kan jo få begynne å lure på hvor ofte den har vist feil.

Håper virkelig at feberen går ned eller ihvertfall ikke blir høyere!
Ja, lurer litt på hvor ofte den er så mye feil.

Hun har 38,4 nå. Det er jo litt ned fra drøyt to timer siden, men målt 3,5 timer etter paracet, er ikke den på ca max effekt da? Det er ganske mye for å være på paracet?

Spent når effekten av den går ut. Da er fastlegen/daglegevakta stengt så da blir det den interkommunale legevakta på sykehuset evt. (fastlegen har en lege med vakt på dagtid, veldig greit) håper vi slipper. Usikker på hvor høyt som er ok, når vi altså ikke får den under dette med paracet.

Ja, lurer litt på hvor ofte den er så mye feil.

Hun har 38,4 nå. Det er jo litt ned fra drøyt to timer siden, men målt 3,5 timer etter paracet, er ikke den på ca max effekt da? Det er ganske mye for å være på paracet?

Spent når effekten av den går ut. Da er fastlegen/daglegevakta stengt så da blir det den interkommunale legevakta på sykehuset evt. (fastlegen har en lege med vakt på dagtid, veldig greit) håper vi slipper. Usikker på hvor høyt som er ok, når vi altså ikke får den under dette med paracet.
Kan jo ringe legen for å høre hva de der mener er grei temperatur før dere eventuelt kontakter legevakt.

Kan jo ringe legen for å høre hva de der mener er grei temperatur før dere eventuelt kontakter legevakt.
Fastlegekontoret mitt funker ikke til rådgivning over telefon. En gang har jeg fått det, da ringte legen til meg. For de ville ikke ha henne dit når jeg ringte og sa hun hadde vannkopper.
Men ellers er svaret når man ringer om syke barn egentlig alltid en time.

Nå sover hun. Jeg la henne på senga for at å ligge på meg bidrar jo til varme, og la meg bed siden av. Slappe av. Hun sovnet. Så da bare ligger jeg her og passer på henne.

Går litt etter magefølelsen. Så lenge den sier at dette går bra, så gjør jeg ikke så mye annet enn å følge med. Sjekke hvor våte bleiene er, følge med på tempen. At hun er i grei form når hun er våken. Får kontakt, smiler og pludrer. Men "loggfører".

Lurer nesten på om jeg skulle begynne å veie bleiene. Men har litt flashback på måltidsveiing og veiing av bleier da vi var innlagt, for å se hvor mye hun drakk...

Er vel sikkert så de ikke skal kunne viske ut ferieønskene det da ;)
Men når ska det regne da? :o
Haha hun kollegan som skal jobbe når det regner er litt prinsesse på jobben. Stod å krevde sykt barn dag fordi katten hennes var syk "katter er også barn" veeel altså :p

Back
Topp