Skravletråd juli 2016

Et til? :) har du laget noen før? Blir det dyrt å lage selv?
Har laget før ja :)

Spørs veldig på hvor billig godt stoff man får tak i. Men jeg har solgt et nå for 650 og da tjener jeg omtrent kun en hundring :/

Skulle gjerne hatt jevn temperatur på 23 grader hele sommeren. Kun regn om natten. Det ville vært perfekt. Om man bare kunne bestemme sånt.

JA, tenk om man kunne det

Det gikk superdupert :) mye skrik etter to stikk i låra men gikk over. :)
Hu var 10,15 kg tung og 78cm lang :) dagen ettrr hun ble 1 år. Motorisk sett og generelt ligger hun enda langt foran. De mente hun var mer som 15mnd++ i utviklingen enn et år. Så forklarer endel ting :p
Ekke gøy med stikk nei. Såpass ja. Er det så uvanlig å gå ved 12 mnd alder da?

Så reelt sett fire dager med strikking så en på å fikse tråder samt vaske ;)

Reelt sett trolig mer enn det, om jeg tar en halvtime pr dag og altså ca 3 igjen så er det seks, og da tar jeg nok godt i, og ja, to for en på slutten, men likevel trlig 6-7 dager strikking, en en til å feste tråder og vaske, og da er det jo da å tørke på natta :)

Fikk forresten ordnet bursdagsgave til svigermor mens vi var på båten.
Jeg var på Tax-free og handlet.
Fant noen kremer jeg bruker en del billigere, det samme med deoen jeg bruker.
Så ble det litt vin og litt godter...
Når jeg kom til kassen og hadde betalt fikk jeg et gave kort.

Etterpå fant jeg ut at dersom man handlet over kr 2.000,- ville man få et gavekort på gratis sviptur senere.
Ble sittende å prate med mannen.
Er ikke sikker vi vil klare å få barnevakt 2 netter, har aldri hatt det før.
Men svigermor elsker slike turer, så vi kom frem til at mannen bruker dette gavekortet og inviterer henne med på en tur bare de to og betaler mat og lignende.
Virker som om hun tidvis savner å ha sønnen sin litt for seg selv
For en hyggelig gave å gi da :)

Og jeg klager virkelig ikke ;) hørt om de som har fått time etter mange mnd! Det går jo ikke når man er gravid! :o
Såvidt jeg vet er jeg enda på venteliste på fysioterapaut for bekkenet. Ble sendt da jeg var 13uker på vei og jeg snakka med de da

Jenta mi ble ett år igår

Ekke gøy med stikk nei. Såpass ja. Er det så uvanlig å gå ved 12 mnd alder da?
Nei hun synes de var veldig vonde virka det som :/

Neida.Det var ikke bare basert på gåinga. Men hele motorikken. Finmotorikken og hva hun sanset kan man si. De observerte henne en god stund.

Har endelig klart å lære henne at man ikke stuper ned med hodet først av sofa når man har klatra opp. Men heller snur seg og sklir ned med beina først. Så slipper jeg å fotfølge henne overalt å holde henne igjen i beina.

Noen ganger utvikler bare kroppen seg litt fortere enn konsekvens-tankegangen gjør :p

Nei hun synes de var veldig vonde virka det som :/

Neida.Det var ikke bare basert på gåinga. Men hele motorikken. Finmotorikken og hva hun sanset kan man si. De observerte henne en god stund.

Har endelig klart å lære henne at man ikke stuper ned med hodet først av sofa når man har klatra opp. Men heller snur seg og sklir ned med beina først. Så slipper jeg å fotfølge henne overalt å holde henne igjen i beina.

Noen ganger utvikler bare kroppen seg litt fortere enn konsekvens-tankegangen gjør :p
For å si det sånn, enkelte lærer aldri det der med konsekvenser.

Men greit å prøve å påvirke den læringsprosessen om man kan:)

Såvidt jeg vet er jeg enda på venteliste på fysioterapaut for bekkenet. Ble sendt da jeg var 13uker på vei og jeg snakka med de da

Jenta mi ble ett år igår
Det går jo ikke

Fysio jeg gikk hos praktiserer så godt som ingen ventetid for gravide, hun tar oss inn til vurdering i løpet av ei uke. Finner en time, avbestilling eller lager en time utenfor normal tid, og tilbyr plass på gruppetrening selv om gruppa egentlig er full. (den er dog somregel ikke helt full heller) og smetter de som har behov for enkelttimer inn etter beste evne også. Det er hennes prioritet

Back
Topp