Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

Helt sikkert. Men syns faktisk at lærere kan gå i annet enn joggebukse og sykkelbukse.
Ja, jeg tenker at man heller har det for godt når man ikke bryr seg om å kle på seg ordentlig for å gå på jobb. Før i tiden hadde det vært uaktuelt å undervise med joggedress på.

Ja, jeg tenker at man heller har det for godt når man ikke bryr seg om å kle på seg ordentlig for å gå på jobb. Før i tiden hadde det vært uaktuelt å undervise med joggedress på.
Mmm. . Vi er nok like her du og jeg. Har vært på skoler og barnehager i utlandet, der møter man ikke opp i joggebukse altså.

Mmm. . Vi er nok like her du og jeg. Har vært på skoler og barnehager i utlandet, der møter man ikke opp i joggebukse altså.
Jepp :) det kan jeg tenke meg. Jeg har ei venninne fra øst-europa som jeg husker var helt sjokkert når ei på jobben hennes kom i joggebukser, det hadde hun aldri vært borti

Jeg har nå sagt hadet til gråtende foreldre idag hvor barna skal begynne på skolen. Fått masse skryt både på kort og muntlig om hvor god jobb jeg/vi gjør og at de kommer til å savne oss stort. Jeg er sjeleglad for at de ikke har dømt profesjonaliteten min og min omsorg til deres barn basert på joggebuksene mine og stretch-jeansen som etter ett par turer opp og ned fra gulvet og all gåinga, henger i rumpa og har tydelige knær.

Det jeg lærer i utdanningen setter seg forhåpentlig mer i hjerner og kroppen en i buksene mine ;)

Jeg har nå sagt hadet til gråtende foreldre idag hvor barna skal begynne på skolen. Fått masse skryt både på kort og muntlig om hvor god jobb jeg/vi gjør og at de kommer til å savne oss stort. Jeg er sjeleglad for at de ikke har dømt profesjonaliteten min og min omsorg til deres barn basert på joggebuksene mine og stretch-jeansen som etter ett par turer opp og ned fra gulvet og all gåinga, henger i rumpa og har tydelige knær.

Det jeg lærer i utdanningen setter seg forhåpentlig mer i hjerner og kroppen en i buksene mine ;)

Det handler jo ikke om at man gjør en dårligere jobb/bedre jobb ut ifra hva man kler seg i da!! Jeg går alltid "ordentlig" kledd og får meget mye skryt jeg også altså :P TIl tross for dongeribukser som i følge denne tråden skal gjøre meg ute av evne til å leke med barna :P

Greia er at det handler om stolthet i forhold til eget yrke i mine øyne. Hva man tar på seg på morgenen gir ett inntrykk utad til hvordan man anser seg og sitt yrke.
Når jeg sier ta jeg tenker over kollegaer som går i joggebukser så betyr jo ikke det at jeg tenker de gjør en dårligere jobb...
Men totalt sett så tenker jeg at yrket vårt bør få høyere status i samfunnet - fordi mange fortsatt mener vi "bare passer på" barna... eller at vi "bare leker" med barna (slik inntrykket her i tråden delvis er)... Vi har verdens viktigste jobb og skal være stolt av det når vi går på jobb... jeg føler meg ikke stolt over meg selv hvis jeg drar på meg ei joggebukse :P

Det handler jo ikke om at man gjør en dårligere jobb/bedre jobb ut ifra hva man kler seg i da!! Jeg går alltid "ordentlig" kledd og får meget mye skryt jeg også altså :p TIl tross for dongeribukser som i følge denne tråden skal gjøre meg ute av evne til å leke med barna :p

Greia er at det handler om stolthet i forhold til eget yrke i mine øyne. Hva man tar på seg på morgenen gir ett inntrykk utad til hvordan man anser seg og sitt yrke.
Når jeg sier ta jeg tenker over kollegaer som går i joggebukser så betyr jo ikke det at jeg tenker de gjør en dårligere jobb...
Men totalt sett så tenker jeg at yrket vårt bør få høyere status i samfunnet - fordi mange fortsatt mener vi "bare passer på" barna... eller at vi "bare leker" med barna (slik inntrykket her i tråden delvis er)... Vi har verdens viktigste jobb og skal være stolt av det når vi går på jobb... jeg føler meg ikke stolt over meg selv hvis jeg drar på meg ei joggebukse :p
Veldig enig i det du sier :) Og jeg er også enig i noe av det som er nevnt tidligere om at jeg mest sannsynlig ikke ville stilt til foreldresamtale eller foreldremøte i en joggebukse. Men det er også nevnt at en ser på personer i joggebukse som slaskete og det synes jeg blir like dømmende å si som at ansatte i jeans eller skjørt/kjole ikke gjør en god jobb fordi dem er redd for klærne :) Jeg har på meg klær jeg er komfortabel i, uavhengig av hva foreldrene tenker om meg. Jeg vet ikke om jeg helt oppriktig hadde klart å ta en klage noe annet enn personlig om det gikk på at jobben jeg gjorde ikke var bra nok fordi jeg ikke hadde på meg en litt mer "finere" bukse enn joggebukse. Det virker som den diskusjonene her kun fremmer ytterpunktene. Ser man meg på jobb kan jeg gå i alt fra jeans, treningstights til college/jogge-bukse. :)

Veldig enig i det du sier :) Og jeg er også enig i noe av det som er nevnt tidligere om at jeg mest sannsynlig ikke ville stilt til foreldresamtale eller foreldremøte i en joggebukse. Men det er også nevnt at en ser på personer i joggebukse som slaskete og det synes jeg blir like dømmende å si som at ansatte i jeans eller skjørt/kjole ikke gjør en god jobb fordi dem er redd for klærne :) Jeg har på meg klær jeg er komfortabel i, uavhengig av hva foreldrene tenker om meg. Jeg vet ikke om jeg helt oppriktig hadde klart å ta en klage noe annet enn personlig om det gikk på at jobben jeg gjorde ikke var bra nok fordi jeg ikke hadde på meg en litt mer "finere" bukse enn joggebukse. Det virker som den diskusjonene her kun fremmer ytterpunktene. Ser man meg på jobb kan jeg gå i alt fra jeans, treningstights til college/jogge-bukse. :)
Det er ingen som har sagtvde ser på personer som slsskete men man sier at man synes joggebukser er slaskete!

Tror aldri i verden at foreldre klager hvis man bruker joggebukse altså... men tror det bidrar til å opprettholde det inntrykket de har av jobben som "mindre viktig".
og JA her fremmes virkelig ytterpunktene ;) fasinert over hvor stort engasjement tråden har skapt

Jeg sier vi har kleskode der jeg jobber og har null problemer med å innrette meg etter det, er ikke jeg som har laget kleskoden
Å ja jeg synes det ser slaskete ut og derfor hadde jeg uansett aldri gått med det ,hva andre gjør for være opp til de
Så du mener ikke her at en person i slik joggebukse du mener, ser slaskete ut? Hvordan kan du skille på det å se slaskete ut og det å være en slask? I hvertfall om du ikke kjenner personen? Da dømmer en gjerne ut ifra klær. Så derfor vil det være vanskelig å skille de to tingene?

Tror aldri i verden at foreldre klager hvis man bruker joggebukse altså... men tror det bidrar til å opprettholde det inntrykket de har av jobben som "mindre viktig".
og JA her fremmes virkelig ytterpunktene ;) fasinert over hvor stort engasjement tråden har skapt
Nei det tror og håper virkelig ikke jeg heller :p

Så du mener ikke her at en person i slik joggebukse du mener, ser slaskete? Hvordan kan du skille på det å se slaskete ut og det å være en slask? I hvertfall om du ikke kjenner personen? Da dømmer en gjerne ut ifra klær. Så derfor vil de være vanskelig å skulle de to tingene?
Nei jeg synes joggebukse er slaskete, det står ingenting om personen blir slaskwte med det!

Nei jeg synes joggebukse er slaskete, det står ingenting om personen blir slaskwte med det!
Du tenker kanskje kun på buksa, men det kan misforstås. Og selv om ikke du mener eller nevner det, så er det nevnt tidligere i tråden om at man forbinder joggebukse med latskap blant annet. Og det går jo på person :)

Du tenker kanskje kun på buksa, men det kan misforstås. Og selv om ikke du mener eller nevner det, så er det nevnt tidligere i tråden om at man forbinder joggebukse med latskap blant annet. Og det går jo på person :)
Jeg har ikke sagt ett ord om latskap
Vil man misforstå så er det nok lett å misforstå ja!

Jeg har ikke sagt ett ord om latskap
Vil man misforstå så er det nok lett å misforstå ja!
Nå må jeg som litt perfeksjonist rette litt på deg, når du sier slaskete, så sier du lat. Det er synonymt.
Slask= lat, skitten og rotete.
Det er ikke å misforstå, det er å ta det bokstavelig.

Nå må jeg som litt perfeksjonist rette litt på deg, når du sier slaskete, så sier du lat. Det er synonymt.
Slask= lat, skitten og rotete.
Det er ikke å misforstå, det er å ta det bokstavelig.
Nei jeg snakker om hvordan jeg ser på buksen jeg, ikke mennesker som har den på!
Nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen kjenner jeg.

Har selv jobbet i barnehage i mange år og vi var jo like mye på gulvet og i sandkassa som disse små. Vi trøstet barn med makrell og snørr i hele fjeset, og var med å lage sølekake i sandkassa. Lønna som barne og ungdomsarbeider i en barnehage var ikke mye å skryte av, å ikke fikk vi spesielt med klesgodtgjørelse, så mine pene klær lå fint hjemme og ja jeg kunne ta på meg en joggebukse når jeg dro på jobb uten å ha dårlig samvittighet for det. Om foreldre velger å vektlegge hva de ansatte har på seg ( sett at det ikke er uanstendig ) og ikke hvordan barna deres har det i hverdagen så mener jeg personlig at foreldrene har et problem. Min mening! :) og ja, man kan ha på en joggebukse uten å sendt som en lasaron av den grunn.

Enig med deg :)

Hva som er anstendig i ulike yrker, tenker jeg at varierer. Det handler ikke om å undergrave egen profesjon. Tenker da på anstendig som at klærne er hele/rene/pene og passer til arbeidsoppgavene. En gjennomført joggebukse-stil synes jeg passer perfekt til arbeidsoppgavene i bhg. Selv jobber jeg i helsevesenet. Der bruker vi hvitt tøy (som ikke ser ut i måneskinn), men likevel er det dette jeg ser anstendig ut i (ikke i dress eller joggebukse). I rettssalen møter man pent kledd/dress. Uansett arbeid, så bør man jo være velstelt og hygienisk.

Back
Topp