Mange gravide over 35 år her :-) ?

Jeg har bestemt meg for duo-test. Ettersom dette er med donoregg, så er jeg vel neppe i faresonen (de bruker donorer under 32 år), men jeg karrer til meg det jeg kan få av oppfølging, hehe. Duo-test innebærer vel også en ekstra ultralyd?
 
Jeg tok duotest med nr 1 og.... og da var jeg 38... De tar først en blodprøve, og en ultralyd i uke ca 11-13. Der sjekker de en nakkefold og nese, utfra resultater regner de ut en sannsynlighet før trisomi 13, 18 og 21
 
Noen som vet noe om morkakeprøve? Har skjønt at den kan taes tidligere enn fostervannsprøve. Gyn har ikke nevnt det som et alternativ til oss, er kanskje ikke så vanlig da?
 
Har lest litt om det nå, står litt ulikt rundt omkring, men ser ut som sjansen for å abortere er litt høyere med morkakeprøve.
Har også lest om Nipt-test, og har bestilt time til det i København i Juli. Litt dyrt, men siden vi er på ferie der da, så passet det så fint å få tatt den. Ingen abortrisiko, og får svar på prøven før uke 12 :)
 
Har lest litt om det nå, står litt ulikt rundt omkring, men ser ut som sjansen for å abortere er litt høyere med morkakeprøve.
Har også lest om Nipt-test, og har bestilt time til det i København i Juli. Litt dyrt, men siden vi er på ferie der da, så passet det så fint å få tatt den. Ingen abortrisiko, og får svar på prøven før uke 12 :)
Hoho, 5500 dkr for Nipt-test?? Eller har du fått en annen pris? Vi skal nemlig til Danmark i august og ble litt nysgjerrig på denne testen...
 
Hoho, 5500 dkr for Nipt-test?? Eller har du fått en annen pris? Vi skal nemlig til Danmark i august og ble litt nysgjerrig på denne testen...
Ja, noe sånt :) Hadde egentlig bestemt oss for fostervannsprøve, men der har man en risiko på 0,5-1 % for å abortere. Så tenker det er verdt pengene ;)
 
Har lest litt om det nå, står litt ulikt rundt omkring, men ser ut som sjansen for å abortere er litt høyere med morkakeprøve.
Har også lest om Nipt-test, og har bestilt time til det i København i Juli. Litt dyrt, men siden vi er på ferie der da, så passet det så fint å få tatt den. Ingen abortrisiko, og får svar på prøven før uke 12 :)
Pluss at du får vite kjønn ;)
 
Back
Topp