Vil han ha flere barn allikevel?

Noen som bare har bestemt seg :-) Ønsker du selv fler?

Jeg har nå tilsammen fire barn med min nåværende mann (en hver fra før og to felles).

Det var for ordens skyld ikke uenighet rundt antall barn som gjorde at vi gikk fra hverandre.
Jeg var innstilt på at det ble bare eldste da vi var sammen og kunne levd helt fint med det også. Det er (hvis det er lov å si det) tilfeldigheter som har gjort at de to yngste kom :-)

Hei!

Noen som har opplevd at samboer bastant sier seg ferdig etter 1 (like etter fødsel), men senere har ombestemt seg? Ønsker mange JA her :-P

Min samboer er veldig ferdig etter en stygg fødsel. Men jeg derimot, jeg vil gjerne ha en til om noen år. Han sier jeg skal spørre igjen da, men føler han er ganske sikker.

Er det håp? :-P

Jah.. min var 110% sikker på ALDRI mer og kun den ene.. det var i 2009. I 2012 kom han hjem fra jobb en dag og var superklar for å bli pappa igjen. Fikk ei jente til i 2013. Så fort hun var født var han klar igjen, jeg tenkte bare hvaaaa skjer!? Nå venter vi jente nr 3 og var egentlig enig om å stoppe her. Men så sier han den ene kvelden: tenk om dette er siste gang? Det kan umulig være siste gang vi skal glede oss over dette, spenningen, fødselen, gledene.. jeg tror vi må ha en til om 2-3 år.." så JA, stort JA det kan plutselig snu :-P

Ser at den er ganske naturlig, og det samme gjelder her. Han var veldig nær ved å miste meg ut av verden, og datteren vår var liten og prematur. Han er redd for gjentakelse :)
Tror det går seg til når han får det litt på avstand, vent noen år :)
Menneskehjernen er heldigvis skapt på en måte som gjør at tiden får oss til å glemme/undertrykke smerte og frykt i en eller annen grad, slik at vi for eksempel ønsker å gå igjennom flere barnefødsler :p

Jepp :) Samboer begynner å bli på gli etter å ha blånektet lenge :)

Ja, var såpass dårlig sist, at jeg har litt bedre odds ved å vente minst 2 år så kroppen får kommet seg. Fikk svangerskapsforgiftning med eklampsi og hellp.
Da skjønner jeg :) og det er kanskje grunnen til hva mannen sa også..

Mannen her sa først at en holdt, men så ble vi enige om å prøve på nr 2 når lille blir 3 år. Så fikk han kalde føtter. Nå er han på gli. Lille blir 2 år. Så ennå en stund til ;) Tror det ordner seg for oss og håper det gjør det for dere :)

Jah.. min var 110% sikker på ALDRI mer og kun den ene.. det var i 2009. I 2012 kom han hjem fra jobb en dag og var superklar for å bli pappa igjen. Fikk ei jente til i 2013. Så fort hun var født var han klar igjen, jeg tenkte bare hvaaaa skjer!? Nå venter vi jente nr 3 og var egentlig enig om å stoppe her. Men så sier han den ene kvelden: tenk om dette er siste gang? Det kan umulig være siste gang vi skal glede oss over dette, spenningen, fødselen, gledene.. jeg tror vi må ha en til om 2-3 år.." så JA, stort JA det kan plutselig snu :p
Nå klarte du nesten å overtale MEG til å få en til haha:p

Jah.. min var 110% sikker på ALDRI mer og kun den ene.. det var i 2009. I 2012 kom han hjem fra jobb en dag og var superklar for å bli pappa igjen. Fikk ei jente til i 2013. Så fort hun var født var han klar igjen, jeg tenkte bare hvaaaa skjer!? Nå venter vi jente nr 3 og var egentlig enig om å stoppe her. Men så sier han den ene kvelden: tenk om dette er siste gang? Det kan umulig være siste gang vi skal glede oss over dette, spenningen, fødselen, gledene.. jeg tror vi må ha en til om 2-3 år.." så JA, stort JA det kan plutselig snu :-P
Haha. Det er helt fantastisk å høre! :-P Drømmesituasjonen.

Ja, han sier det er mye av grunnen. Og jeg respekterer selvsagt det. Jeg har bare et sterkt ønske om fler om noen år :)
Men kanskje dere kan ha en samtale sammen med en lege som gjerne kan si om det kan skje igjen så han blir trygg :) ikke nå men etter et år- 2 :)

Her gikk vi fra å ikke ville ha barn, til å ta det på strak arm når graviditetstesten var positiv etter 2 år som steril (Jeg hadde ikke eggløsning, og legene mente jeg var steril, så da brukte vi ikke prevensjon :P Plutselig fikk jeg eggløsning og da satt det på første "forsøk". Men han vil ikke ha flere, og jeg bør ikke få flere da jeg er veldig plaget med bekkenet 6 år etter fødsel pluss en del andre sykdommer.

Min mann ble litt skeptisk etter en. Ble mye blod og søl så han fikk seg en støkk. Men han var ganske klar på at han ville ha to.. han måtte bare få tid på seg for å glemme fødselen. 3 år etter ble lillesøster født

Men kanskje dere kan ha en samtale sammen med en lege som gjerne kan si om det kan skje igjen så han blir trygg :) ikke nå men etter et år- 2 :)
Ja, vi kan det. Vi hadde også mange samtaler med sykehuset etter jeg ble bedre igjen. Og jeg kan ikke klandre han. De kan medisinere meg, i håp om å minske risikoen for gjentakelse, men det er allikevel en sjanse for at jeg blir dårlig igjen. Og jeg forstår at han ikke kan feie det under teppet. Men samtidig vil vi eventuelt få veldig god oppfølging, så vi får nok bare snakke om det igjen om noen år ☺ Sjansen for at det går bra er endel større enn at det går galt ☺

Her gikk vi fra å ikke ville ha barn, til å ta det på strak arm når graviditetstesten var positiv etter 2 år som steril (Jeg hadde ikke eggløsning, og legene mente jeg var steril, så da brukte vi ikke prevensjon :P Plutselig fikk jeg eggløsning og da satt det på første "forsøk". Men han vil ikke ha flere, og jeg bør ikke få flere da jeg er veldig plaget med bekkenet 6 år etter fødsel pluss en del andre sykdommer.
Wow, det er mange tilfeldigheter her i verden. Så fantastisk ☺ Ja, det er jo greit å ikke friste skjebnen for mye, og veldig leit at du enda sliter med bekkenet :-/

Min mann ble litt skeptisk etter en. Ble mye blod og søl så han fikk seg en støkk. Men han var ganske klar på at han ville ha to.. han måtte bare få tid på seg for å glemme fødselen. 3 år etter ble lillesøster født
Kan forstå det, de står på utsiden. Selv husker jeg ingenting av uka etter fødselen, slik at han har jo sett noe helt annet enn meg. Han sier at han vet ikke om han tør å ta sjansen på å måtte se meg koblet til maskiner igjen, for å holde meg på riktig side. Men vi får se med tiden :-)

Hei!

Noen som har opplevd at samboer bastant sier seg ferdig etter 1 (like etter fødsel), men senere har ombestemt seg? Ønsker mange JA her :-P

Min samboer er veldig ferdig etter en stygg fødsel. Men jeg derimot, jeg vil gjerne ha en til om noen år. Han sier jeg skal spørre igjen da, men føler han er ganske sikker.

Er det håp? :-P
Ja, her var mannen HELT ferdig med barn etter en dramatisk første fødsel med hellp og kramper og flere døgn på intensiv for meg. Heldigvis gikk det gradvis over, og vi venter nå nr 3 :) Så det er håp :)

Back
Topp