Når begynner dere?:)

Invent26

Flørter med forumet
Julibarna 2019
1. Når pakker dere fødebagen?

2. Når handler dere inn bleier og slikt?

3. Når vasker dere klær og sengetøy?

Vanskelig å vite alt når man venter sin første ;)

Med første så var jeg godt i gang med dette rundt denne tiden på svangerskapet. Andre mann også egentlig. Nå har jeg ikke startet på noe. Har akkurat sendt søknaden avgårde til NAV. Og må vel snart tenke på å gjøre litt klart. Vertfall siden jeg er komt uti uke 32, og mest sannsynlig kan risikere å få før termin. Men er vel en fin tid å starte litt vask og slikt på nå snart. Bleier kan man handle inn helt på slutten. Og fødebaggen pakkes vel rundt starten av permisjonen ca. Noen før og noen senere så klart.

Jeg har vasket og gjort klar denne uken. (Uke33) Er vår tredje, men har født før tiden før så synes det er godt å ha alt klart. Bleier og annen dagligvare venter jeg litt med, det kan egentlig mannen kjøpe mens jeg er på sykehuset. Jeg synes hvertfall det er lettere å slappe av og nyte siste tiden, når jeg har kontroll på hva jeg har og hvor jeg har det. Sykehusbaggen pakker jeg i uke 36, av erfaring er den grådig grei å ha klar!

Tenkte å begynne i starten av neste mnd :-)
Og tar en skikkelig storhandling på matbutikk ett par uker før termin for å fylle opp kjøleskap og frys, kjøper sikkert inn litt flere bleier da også, har noen i hus allerede.

Fødebagen pakker jeg rundt uke 34/35, godt å ha den klar tenker jeg :) Bleier og sånn stresser jeg ikke med, om fødsel kommer først, får samboer kjøpe diverse slikt. Men er veldig rastløs, så kan hende det blir gjort tidligere :p Klesvask tenker jeg 32/34, en plass mellom der :)

Jeg har allerede vasket og strøket klær/sengetøy allerede. ;-)
Fødebagen har jeg begynt å planlegge, da jeg er en fryktelig planlegger som må ha alt på stell for å ikke stresse *ler*
(Ville blitt fryktelig stresset om det ikke hadde vært i orden ved fødsel)
Bleier og sånt er ikke handlet inn enda, men må få kjøpt dette innen en mnd tid..
Vi skal på ferie rett før permisjon, og da må jeg ha med fødebag og ha alt klart hjemme før den tid.. :-)

Har vasket de fleste klær, har noe igjen...+sengesett må vaskes. Fødebagen har jeg såvidt begynt å tenke på, men begynner sikkert å tutle litt med den i løpet av uka, er i uke 33, men godt med det som er gjort :)

Bleier har jeg fått i disse gratispakkene, og får sikkert bleiekake til babyshower, så kjøper det når behovet er det :)

Starter vaskingen av klær og sengetøy osv når vi kommer hjem fra ferie.. Ca 2 uker til.

Fødebaggen pakker jeg rundt uke 34-35. Legger på sengetøy i senga i uke 37/38. :)

Jeg er ferdig med å vaske alt av klær, sengetøy, tepper og slikt jeg da.. :rolleyes: Alt er pakket bort i beholdere med lokk og kommoden til lillegutt :)

Bleier og slik har jeg tenkt å vente med. Fikk så mye i disse gratis babypakkene så jeg venter til babyen er ute :) Blir det krise har jeg en mann som gjerne kjører ut for å kjøpe.

Sykehusbagen har jeg så vidt begynt å tenke på. Blir vel til at jeg begynner å pakke litt smått utover nå :) Kjekt å ha den klar i god tid tenker jeg.

Jeg føler jeg burde begynne snart, er i uke 30... blir bare værre og værre i bekkenet, så redd det blir veldig tungt fremover!

Vask nr 2 går i maskinen nå. :) fødebagen har jeg ikke tenkt på enda, men må vell ha den klar i midten av juli. :)
Bleier har jeg fått litt i disse pakkene også kjøper jeg heller når det nermer seg. :)

Jeg har termin 1 Sep. Så jeg tenker:
- Fødebag klar til 1 August
- Bleier og slik har jeg ikke tenkt på ennå, men før 1 august. Har kremer og slikt klart allerede nå.
- Har vasket klær i dag for første gang. Har glemt å tenke på vask av sengetøy. Men har vasket ett.

Det tar jo ikke lang tid å vaske noen maskiner! Vil heller ha det nyvasket første uka i august. Første gang hadde jeg vasket alt og redd opp senga og gjort alt klart i så god tid at jeg syntes det virket støvete da vi kom hjem fra sykehuset. Også er det jo greit å ha noe å pusle med de tre ukene i permisjon før termin!

Det tar jo ikke lang tid å vaske noen maskiner! Vil heller ha det nyvasket første uka i august. Første gang hadde jeg vasket alt og redd opp senga og gjort alt klart i så god tid at jeg syntes det virket støvete da vi kom hjem fra sykehuset. Også er det jo greit å ha noe å pusle med de tre ukene i permisjon før termin!
Jeg er veldig glad for at jeg begynte tidlig å vaske klær, har sikkert vasket 7-8 maskiner, og blir nok 2-3 maskiner til med bare ull og etter babyshower blir det nok også litt :) Men her har jo min mor og forsåvidt jeg også som har tatt litt av og kjøpt mye brukt på Facebook, kommer til å ha to fulle kommoder (8 skuffer totalt) med str 50-56 :o

Jeg er veldig glad for at jeg begynte tidlig å vaske klær, har sikkert vasket 7-8 maskiner, og blir nok 2-3 maskiner til med bare ull og etter babyshower blir det nok også litt :) Men her har jo min mor og forsåvidt jeg også som har tatt litt av og kjøpt mye brukt på Facebook, kommer til å ha to fulle kommoder (8 skuffer totalt) med str 50-56 :o
Oi! :o Ventet du mange babyer? ;)

Oi! Hehe...jaja, du slipper å vaske ofte og kan velge og vrake!:D

Back
Topp