Vondt i korsryggen, farlig?

Bkno8491872

Andre møte med forumet
Uke 14 å har vondt i korsryggen og noe nederst i mage innimellom... Flere som opplever dette ? Farlig?
 
Jeg har omtrent vært sengeliggende et par uker nå med intense smerter i korsryggen.. Gikk til fysio og Manuellterapaut.. Lite de kunne gjøre.. De konkluderte med at det var lumbago.. Må gå over av seg selv.. Er heldigvis i bedring.. Ta en tlf til legen din hvis du er usikker :)
 
Uke 14 å har vondt i korsryggen og noe nederst i mage innimellom... Flere som opplever dette ? Farlig?

har det likt som deg.
har ikke hatt det slik med de 3 andre så var ganske i tvil selv om det var normalt eller ikke. men legen min sa det var normalt. mye vokser og strekker seg inni der. :happy:
 
Jeg har omtrent vært sengeliggende et par uker nå med intense smerter i korsryggen.. Gikk til fysio og Manuellterapaut.. Lite de kunne gjøre.. De konkluderte med at det var lumbago.. Må gå over av seg selv.. Er heldigvis i bedring.. Ta en tlf til legen din hvis du er usikker :)
Jeg ble også diagnosert med lumbago med isjagi, kort fortalt akutt ryggvondt med stråling i foten. Fikk Paracet og beskjed om å gå i skogen.
Visstnok helt vanlig for alle, men mtp hvor mange her inne som har det kan det høres ut som det er større risiko når man er gravid.
 
Det er litt større risiko når man er gravid for å få ryggplager ala lumbago. Det er på grunn av hormonene som gjør leddene mer tøyelig. Det er ikke farlig og går som regel over av seg selv. Behandling er smertestillende paracet samt å bevege seg (selv om det gjør litt vondt). Får man derimot nevrologiske utfall som nedsatt kraft eller manglende kontroll på blære bør man oppsøke lege, men ellers er det bevegelse som gjelder :)
 
Tok på meg bekkenbelte og tok med meg hundene på 30 min gå tur :) utrolig deilig selvom litt vondt :p
 
Jeg har også veldig vondt o korsryggen, med stilling ned mot halebeinet. Da jeg fortalte det til legen ble jeg henvis til trening både i vann og på land ;-)
 
Back
Topp