Sluttet med smokk?

Prøver, men tror hun kommer til å bruke sutt til hun blir voksen...
 
Vi er i en "nedtrappingsfase" :) kun lov i senga, bil og vogn.. Men det sklir ut hver gang hun er syk.. Noe som har vært ganske ofte.. Men så prater vi masse om at Sabeltann snart trenger smokkene, og er innom å ser i smokkariumet i Sabeltann verden hver gang vi er i dyreparken. Så vi er i en "prosess" :) :p
 
Å herrefred.... jobber med saken,men det er ikke lett!
Prøver å ikke la henne ha den på dagen og det går fint i perioder. Men hun er veldig sensitiv og reagerer voldsomt på motgang og når ting ikke blir som hun har tenkt. Jeg prøver å trøste uten smokk,og noen ganger går det helt fint. Men andre ganger er det helt håpløst. Hun klarer da ikke roe seg uten smokk,og klarer heller ikke ta imot trøst før hun får smokken og får roet seg ned.
 
Her har hun lenge hatt den kun på natta og når hun har vært syk, men etter at lillebror kom har hun vært rabiat om hun ikke får ha den på dagtid.. HÅPER å bli kvitt hele sutten til sommeren sammen med bleia..
 
Her er det en god stund siden han sluttet faktisk. Han mistet smokken sin så då fant jeg ut at på ett eller annet tidspunkt må han slutte med smokk så prøvde uten ut smokk den natten og det gikk kjempe bra. Gikk bra i barnehagen og, de var overrasket over hvor flink han var. Han har ikke spurt etter smokk etter det :)
 
Uaktuelt i bil og når han er sliten/ skal sove. Gruer meg!! Men vi snakker på det, og minner han ofte på at snart må han slutte :p

Vi skal kutte den ut i sommer! Punktum . :p
 
Skal kutte ut i sommer. Hun har vært mye syk og da blir det mye tutt. Men etter erfaring fra de to eldste så går det veldig bra når man først tar den helt bort:)
 
Bruker bare smokk om natten så er fornøyd med det så langt. Tar bort nattsutten i løpet av vår/sommeren.
 
Uaktuelt i bil og når han er sliten/ skal sove. Gruer meg!! Men vi snakker på det, og minner han ofte på at snart må han slutte :p

Vi skal kutte den ut i sommer! Punktum . :p
Oi, må nok oppdatere ; lille skatten min har brått slutta med smokk. Vært helt uten i 1 uke nå! Spør etter den hver kveld da :( men har ikke vært en skikkelig fight enda! Hadde jeg ikke trodd :D
 
Oi, må nok oppdatere ; lille skatten min har brått slutta med smokk. Vært helt uten i 1 uke nå! Spør etter den hver kveld da :( men har ikke vært en skikkelig fight enda! Hadde jeg ikke trodd :D
Og i dag hadde han fått smokk mens han sov i bhg. Et sann helvette i ettermiddag :(
 
Har et som skriker etter tutten nå! Ingen av de andre to var så sta:p
 
Back
Topp