Ella's kitchen

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
ImageUploadedByBV Forum1462532048.885913.jpg
Noen som har en logisk forklaring på det her? :p i Sverige går den fra 6 mnd, men i Norge ikke før 10 mnd?!

Vis vedlegget 175882
Noen som har en logisk forklaring på det her? :p i Sverige går den fra 6 mnd, men i Norge ikke før 10 mnd?!
tror det er litt forskjellige retningslinjer i norge og i sverige på når de mener de små er klare for det forskjellige :p er vell yoghurten som gjør det, det er vell meieriprodukt og det skal man jo vente en god stund med før man gir de små :)

Pga yoghurt ja, men enig i at det er litt rart :P

Hehe, ja... Når jeg leste bak skjønte jeg det :p
Meieriprodukter var anbefalt fra 6 mnd i Sverige og 10 i Norge. Merkelig opplegg ;)

Men hvorfor så mange mnd forskjell (6 til 10 mnd ) ? og hvem er kommet lengst i forskning på dette med melkeprodukter til barn? Noen som vet ?

Men hvorfor så mange mnd forskjell (6 til 10 mnd ) ? og hvem er kommet lengst i forskning på dette med melkeprodukter til barn? Noen som vet ?
Ja, det er rart.. Jeg ville nok stola på Norge, tror jeg. Har ingen god grunn, men føler de ligger litt foran på det meste når det gjelder baby!

Jeg skjønner jo egentlig hvorfor det står 10mnd som norsk "grense" siden det er anbefalt å ikke innføre kumelk i kosten før den tid.
Men samtidig sliter jeg med å forstå det. En norsk baby og en svensk baby er jo skrudd sammen helt likt.
Fascinerende hvordan de ulike anbefalingene er fra land til land ☺

men det er jo litt rart fordeom viss det er yoghurten som er greia, siden det selges sånne poser med yoghurt i norge også fra 6mnd :)

Men jeg kjøper Sinlac fordi det er en grøt uten melk. De fleste andre kjøper vanlig grøt - som inneholder melk. Og i vanlig mme et det jo kumelk. Så det blir innført i kosten før 1 års alder. Så det forstår ikke jeg heller :)

Tror ikke svenskene er mer syke enn nordmenn, så jeg hadde ikke tatt hensyn til det :p (dvs jeg hadde det, siden mitt barn er allergisk mot kumelk, men hadde jeg hatt et barn som ikke var allergisk hadde jeg ikke det)

men det er jo litt rart fordeom viss det er yoghurten som er greia, siden det selges sånne poser med yoghurt i norge også fra 6mnd :)

Den yoghurten er laget spesielt for baby. Sånn som med mme, de tar ut noe av melka sånn at det skal bli ok for baby å spise. Noen reagerer på det som er i vanlig mme osv de må ha spesial uten laktose. Husker ikke helt hva de gjør, noe med melkeproteinet? Nei jeg husker ikke :p men melka er bearbeidet i yoghurten i de 6mnd greiene fra nestle iallefall :p

Den yoghurten er laget spesielt for baby. Sånn som med mme, de tar ut noe av melka sånn at det skal bli ok for baby å spise. Noen reagerer på det som er i vanlig mme osv de må ha spesial uten laktose. Husker ikke helt hva de gjør, noe med melkeproteinet? Nei jeg husker ikke :p men melka er bearbeidet i yoghurten i de 6mnd greiene fra nestle iallefall :p
aha! kjekt å vite :)

Back
Topp