juni 2016

Takk:D Godt det finnes forum hvor man kan dele tanker og erfaringer med andre i samme/lignende situasjon:)

Synd det endte med avbrutt forsøk for dere sist. Håper det går deres vei neste gang:) Hva er grunnen til at det blir kort protokoll for deg denne gangen?

Første gangen fikk jeg bare ut 5 egg, hvorav 1 ble befruktet. Håper det blir litt flere egg neste gang (selv om det bare er ett egg som skal til) Neste uke skal jeg hente ut medisinene, så da er det bare å vente:D
Veldig bra med dette forumet, ja :D Det har vært helt gull å ha!

Jeg ble overstimulert på lang protokoll med veeeldig lav dose sprøyter, så det er vel derfor de vil ha kort protokoll slik at jeg ikke skal bli så stimulert igjen :) Jeg har PCOS, så det kom ikke som noen bombe :P

Håper det klaffer for dere også denne gangen :D Alt blir litt mer virkelig når medisinene er i hus! Lykke til!

Veldig bra med dette forumet, ja :D Det har vært helt gull å ha!

Jeg ble overstimulert på lang protokoll med veeeldig lav dose sprøyter, så det er vel derfor de vil ha kort protokoll slik at jeg ikke skal bli så stimulert igjen :) Jeg har PCOS, så det kom ikke som noen bombe :p

Håper det klaffer for dere også denne gangen :D Alt blir litt mer virkelig når medisinene er i hus! Lykke til!

Ja, da er det sikkert bedre med kort protokoll for å prøve å unngå det:) Jeg har også PCOS (i tillegg til at mannen har dårlige svømmere)
Hvilke medisiner gikk du på sist? Jeg gikk på Bemfola 150, denne gangen blir det Menopur 600 IU og 1200 IU. Så rimelig spent på hvordan kroppen min vil reagere på ny type medisin :p

Blir spennende på forsamtalen og opplegg i det private for dere, ikke så lenge igjen nå:D Masse lykke til til deg også:D

Fikk beskjed i får at jeg står på listen for uttak 2 uke i juni! Begynner med Progynova allerede 9 mai (tror det er for å kontrollere syklusen), og sprøyter i slutten av mai. Har 2 IVF forsøk bak oss i 2015, til sammen 4 innsett og en embryo som ikke overlevde opptining. Det var i januar og har vært på venteliste siden. Er snart 36 år. Håper det nå er vår tur!

Håper det går deres vei denne gangen:):) Masse lykke til:flower

Da kommer jeg inn til dere. Skal ha innsett av fryst egg fra vårt 3 ICSI forsøk. Fikk total frys pga overstimulering.

Velkommen og masse lykke til:flower Er det første fryseforsøk? Vet dere når i juni det blir? :)

Velkommen og masse lykke til:flower Er det første fryseforsøk? Vet dere når i juni det blir? :)

Vi fikk total frys på forsøket vi hadde i april pga overstimulering. Vi har hatt er fryseforsøk i naturlig syklus før dette ( da etter andre forsøk, oktober)
. Jeg skal denne gangen gå på tabletter fra dag 1, forventet Tr rundt 22 mai. Så blir nok innsett helt i starten av juni.

Jeg skal til forsamtale den 26. mai, så er ikke sikkert vi får til et forsøk i juni, men kan i teorien rekke et kort protokol eller inseminering. Vet ikke hva og når det blir før vi har vært på forsamtalen.

Takk! Gleder meg egentlig nå til å begynne igjen!

Det skjønner jeg!:) Ventetiden føles alltid ekstra lang i denne prosessen. Jeg har ventet siden negativt forsøk i februar, så det blir både godt og nervepirrende å begynne igjen :)

Vi fikk total frys på forsøket vi hadde i april pga overstimulering. Vi har hatt er fryseforsøk i naturlig syklus før dette ( da etter andre forsøk, oktober)
. Jeg skal denne gangen gå på tabletter fra dag 1, forventet Tr rundt 22 mai. Så blir nok innsett helt i starten av juni.

Spennende! Godt å slippe selve egguttaket denne gangen da:) Krysser fingrene for at eggene overlever opptiningen:)

Jeg skal til forsamtale den 26. mai, så er ikke sikkert vi får til et forsøk i juni, men kan i teorien rekke et kort protokol eller inseminering. Vet ikke hva og når det blir før vi har vært på forsamtalen.

Håper dere rekker et forsøk før sommeren:) Er det privat eller offentlig?

Håper dere rekker et forsøk før sommeren:) Er det privat eller offentlig?
Offentlig, men vet de starter i samme syklus. Jeg skal være på cd 14 på forsamtalen. Har telt frem og tilbake og vi mangler noen dager for å rekke før de tar ferien den 1. juli. Håper de foreslår kort protokol eller inseminering for å gjøre i hvert fall noe før ferien.

Får vel melde meg på her :) Kort protokoll, søskenforsøk. D var vel 6.mai bynner æ med synarela, 25.mai menopur og 3.juni ul og forhåpentligvis uke etter uttak og innsett. Så planen klar her.
Hvis det varer fra 6. mai til 10. juni så er det kanskje en lang protokol? Trodde kort protokol er rett på sprøyter fra cd 2 og varer ca 2 uker totalt?

Får vel melde meg på her :) Kort protokoll, søskenforsøk. D var vel 6.mai bynner æ med synarela, 25.mai menopur og 3.juni ul og forhåpentligvis uke etter uttak og innsett. Så planen klar her.
Hvis du skal gå på synarela så er det lang protokoll. Ønsker deg masse lykke til :)

Ja, da er det sikkert bedre med kort protokoll for å prøve å unngå det:) Jeg har også PCOS (i tillegg til at mannen har dårlige svømmere)
Hvilke medisiner gikk du på sist? Jeg gikk på Bemfola 150, denne gangen blir det Menopur 600 IU og 1200 IU. Så rimelig spent på hvordan kroppen min vil reagere på ny type medisin :p

Blir spennende på forsamtalen og opplegg i det private for dere, ikke så lenge igjen nå:D Masse lykke til til deg også:D
Jeg gikk på Synarela nesespray og Gonal-F 100 IE sprøyter. De siste par dagene måtte de redusere sprøytedosen til 75 IE pga overstimulering. Så medisinprodusentene tjente ikke så mye på meg for å si det sånn... :P Fikk likevel ut 11 egg på den lave dosen. Håper ny medisin gjør susen for dere :D

Hvis det varer fra 6. mai til 10. juni så er det kanskje en lang protokol? Trodde kort protokol er rett på sprøyter fra cd 2 og varer ca 2 uker totalt?
D var d dem sa på sykehuset at kort den her gangen. Sist så bynte æ med nesesprayen rett etter mens men nu så venter æ 20 daga.. litt kortere sprøyte dager og enn sist..

Synarela tar man for å ikke få eggløsning. Siden æ ikke kan få oppfølgende med ul underveis så ville d vært dumt å gå gjennom masse medisiner og få eggløsning før tida ☺

Back
Topp