Skravletråd Lag Bringebær

Denne uken blir det meg som går ut om vi taper :(
Vil bare gi opp alt. Eller, egentlig vil jeg bare ut å gå, gå, gå, vekk med kiloene. Og så blir jeg redd for å få muskler, siden de veier mer enn fett. Jeg kan ikke ut å gå hele dagen, for da blir betennelsen i hælen verre, og den gamle skaden min i den andre foten verker nok som det er. Men jeg sitter her og kjenner magen min, og vil bare at den skal forsvinne.
Fitbit'n min er på lading, når den er ferdigladet så får jeg vurdere situasjonen på ny. Det tar vel en time. Imens må jeg sortere litt i økonomien, og jeg har 5!!!! kurver med rent tøy som skal sorteres og legges bort.

Det føles som om jeg kan spise mindre og mindre mat. Potet, ris, pasta, potetmos, pommes frites.... Alt er fullt av kalorier. Jeg bruker Basmatiris, mye bedre enn Jasmineris mtp blodsukkeret, men sikkert like ille i kalorier. Jeg liker fullkornsris, men det gjør ikke mannen. Pasta spiser vi nesten ikke. Jeg vil velge fullkornspasta, men det vil ikke mannen. Jeg har prøvd byggris, og likte det godt, men det er like ille mtp kalorier som vanlig ris tror jeg, det samme med Couscos (aner ikke hvordan det staves). Quinoa har jeg prøvd, det bare vokser i munnen min. Da er det så lite igjen.
Det er bare blomkål og sellerimos (nam, men jeg synes ikke det passer til alt), og grønnsaksgrateng (som sikkert trenger melk eller fløte, eller kanskje ost.)

Jeg spiser mye ost til vanlig, og selv om jeg har byttet til lettere norvegia så blir det mange kalorier. Hva skal man ha på brødskiva da?
Makrell i tomat er kjempegodt, men jeg elsker smaken og kan lett spise en hel boks om jeg først åpner en. Da er man like langt. Liker ikke kremost. Elsker servelat. Spiser skinke, men må ha ost på da. Og stort annet spiser jeg ikke på brødet. Bortsett fra egg da.
Alt har jo så mange kalorier i seg :(
Hadde vært mye lettere med lavkarbo for min del, for jeg elsker maten jeg da kan spise. Og det er så mye lettere for meg å kutte ut noe, heller enn å begrense mengde. Skulle gjerne spist kålstuing ala lavkarbo, det er så godt. Men for mange kalorier nå kanskje :(

Æsj, så mye syt! Jeg er verdensmester i å ta sorgene på forskudd :p
Jeg får bare fortsette som Wildcard, og håpe at det gjør samme nytten :)

Nei, nei, nei, du må IKKE gi deg. Dette skal vi få til sammen!

Jeg skal kanskje hente min FITBIT i dag, og det hadde vært utrolig greit om jeg kunne fått litt hjelp og veiledning, hvis du vil det. Vi kan sikkert prøve å gå litt hver dag sammen, ikke mye. Jeg også sliter med slitasje i akillesene, så jeg kan ikke gi på for hardt, men mindre jeg er klar for smerter de neste påfølgende dagene.

Har du prøvd blomkålsris? Og så syns jeg skal vurdere lavkarbo på nytt. Da slipper du å telle kalorier. Og du kan spise masse ost, og blomkål, brokkoli, og noe sellerirot. Bacon og egg går det masse i, avocado og noen bær kan du spise. Du kan bake eget brød, og spise brisk knekkbrød som er blitt enkelt å få tak i. Chiagrøt kan du også spise, det er jo superenkelt å lage, og smaker digg! Og lavkarbo - rømmegrøt, det er kjempegodt!

Jeg også tok sorgene på forskudd, men på søndag var jeg jo ute på en plass der jeg måtte spise hk - mat, så jeg har lagt på meg 200 gram. Nå er jeg på en boost meny for å piffe litt opp i hverdagen, der jeg må wait for it* unngå søtning *grøss og gru*. Men jeg håper det hjelper.

Men IKKE gi deg! Please, for jeg liker laget mitt som det er nå!

Nei, nei, nei, du må IKKE gi deg. Dette skal vi få til sammen!

Jeg skal kanskje hente min FITBIT i dag, og det hadde vært utrolig greit om jeg kunne fått litt hjelp og veiledning, hvis du vil det. Vi kan sikkert prøve å gå litt hver dag sammen, ikke mye. Jeg også sliter med slitasje i akillesene, så jeg kan ikke gi på for hardt, men mindre jeg er klar for smerter de neste påfølgende dagene.

Har du prøvd blomkålsris? Og så syns jeg skal vurdere lavkarbo på nytt. Da slipper du å telle kalorier. Og du kan spise masse ost, og blomkål, brokkoli, og noe sellerirot. Bacon og egg går det masse i, avocado og noen bær kan du spise. Du kan bake eget brød, og spise brisk knekkbrød som er blitt enkelt å få tak i. Chiagrøt kan du også spise, det er jo superenkelt å lage, og smaker digg! Og lavkarbo - rømmegrøt, det er kjempegodt!

Jeg også tok sorgene på forskudd, men på søndag var jeg jo ute på en plass der jeg måtte spise hk - mat, så jeg har lagt på meg 200 gram. Nå er jeg på en boost meny for å piffe litt opp i hverdagen, der jeg må wait for it* unngå søtning *grøss og gru*. Men jeg håper det hjelper.

Men IKKE gi deg! Please, for jeg liker laget mitt som det er nå!

SÅ supert at du får fitbit :D Send PM når den er klar for å brukes, så legger jeg deg til :)
Jeg klarer ikke alltid å begrense meg, litt dumt det der. Men må liksom ha minst 10 000 skritt på hverdagene. Egentlig mest for kaloriene sin del.

Hvordan lager man blomkålsris? Jeg kan ikke begynne på lavkarbo nå, for økonomien er trang for tiden så vi har ikke råd til at jeg spiser annen mat. Det er synd, for jeg vet at kroppen min trives med det. Hodet også, får slappe av på en helt annen måte. Hvordan er Chiafrø på et lavkalorikosthold?

Vi ligger ganske likt vi to da, men du vil nok gå ned ganske så greit. Lavkarbo er jo genialt for vektnedgang (i alle fall for min kropp. GIkk ned 9 kg på 2 måneder før jeg fant ut at jeg var gravid med min datter).

Tusen takk for støtten, den er uvurderlig <3 Jeg skal gjøre så godt jeg kan, for hele lagets skyld. Det gir meg dårlig samvittighet å tenke på at jeg kanskje gjør at vi taper veiingen denne uken :(

SÅ supert at du får fitbit :D Send PM når den er klar for å brukes, så legger jeg deg til :)
Jeg klarer ikke alltid å begrense meg, litt dumt det der. Men må liksom ha minst 10 000 skritt på hverdagene. Egentlig mest for kaloriene sin del.

Hvordan lager man blomkålsris? Jeg kan ikke begynne på lavkarbo nå, for økonomien er trang for tiden så vi har ikke råd til at jeg spiser annen mat. Det er synd, for jeg vet at kroppen min trives med det. Hodet også, får slappe av på en helt annen måte. Hvordan er Chiafrø på et lavkalorikosthold?

Vi ligger ganske likt vi to da, men du vil nok gå ned ganske så greit. Lavkarbo er jo genialt for vektnedgang (i alle fall for min kropp. GIkk ned 9 kg på 2 måneder før jeg fant ut at jeg var gravid med min datter).

Tusen takk for støtten, den er uvurderlig <3 Jeg skal gjøre så godt jeg kan, for hele lagets skyld. Det gir meg dårlig samvittighet å tenke på at jeg kanskje gjør at vi taper veiingen denne uken :(

Blomkålris "tror" jeg du rasper blomkålen, og så steker den i en stekepanne. Men husker ikke helt, da jeg bare har lest oppskriften.

Ja, jo det er ganske dyrt å gå på den, men spørs hva man legger opp til.
Chia er lavkalori og kan blandes med valgfri melk. Mange fortrekker kokosmelk eller mandelmelk på lavkarbo, men man kan sikkert bruke skummetmelk også =)

Ja, jeg skal sende deg PM. Håper selgeren svarer (kjøper den via en fra finn).

Min vektnedgang er treeeeg. 9 kilo på et halvt år, og jeg har jo litt å ta av også. Minst 12 kilo igjen før jeg er fornøyd!

Håper du har det litt bedre nå søta!
Du får ikke lov å gi opp!! Dette skal vi klare sammen! <3

Jeg lagde hjemmelaget gresk kjøttpudding og blomkålris i dag! Utrolig godt, sunt og ikke dyrt :)

Blomkålen bare river man med rivjern. Så krydrer man med krydder man ønsker. Jeg brukte salt, pepper og chiliflak i dag :) Blander krydderet godt inn og så steker man "risen" en stund! Det smakte utrolig godt :)

Vil absolutt anbefale deg å prøve ut det en dag :)

Har du prøvd øreakupunktur og fotsoneterapi for senebetennelsen? Jeg har slitt masse med betennelser og har gått på mang en hestekur med betennelsesdempende/kortisonsprøyter +++ INGENTING har fungert bortsett fra øreakupunktur/fotsoneterapi. Jeg har da vært "bra" i opptil 2 år i etterkant. f

Ellers så tok fysioterapeuten min under svangerskapet å ristet opp betennelsen??? :O Han ristet noe ekstreeemt i skuldra mi til jeg fikk kjempevondt en annen plass i skuldra. og siden da har jeg ikke kjent noe til den betennelsen ;)

Øreakupunktur og fotsoneterapi har jeg ikke prøvd. Trenger man henvisning fra legen for det eller er det bare å kontakte dem direkte?
Hvor mange behandler trengte du før du ble bedre?

Å riste opp betennelsen høres helt grusomt ut :/ Ouch!
Det tror jeg ikke at jeg tør spørre fysioterapeuten min om å gjøre.. :P

Tror jeg skal prøve øreakupunktur først :D takk for tips :)

Øreakupunktur og fotsoneterapi har jeg ikke prøvd. Trenger man henvisning fra legen for det eller er det bare å kontakte dem direkte?
Hvor mange behandler trengte du før du ble bedre?

Å riste opp betennelsen høres helt grusomt ut :/ Ouch!
Det tror jeg ikke at jeg tør spørre fysioterapeuten min om å gjøre.. :p

Tror jeg skal prøve øreakupunktur først :D takk for tips :)

Nei det er "alternativt" så trengs ikke noe henvisning nei ;) For meg er det viktig at det er både øreakupunktur og fotsoneterapi samtidig altså - hun jeg gikk til først fikk leddgikt og måtte slutte med fotsoneterapi og da sluttet det å virke.
De siste årene har jeg kjent det før det har blitt betennelse, så har holdt med 1 behandling stort sett.
Men da det var betennelse så tok jeg kanskje 3 behandlinger da tro? Hadde betraktelig mye bedre bevegelse i arma allerede etter første behandling. Husker jeg ikke klarte å løfte armen rett ut til siden en gang da jeg dro dit (hyyla da jeg brukte giret på bilturen dit) og løftet hånda over hodet uten problem etter første timen ;) Hvor var det du holdt til? i landet altså?

Nei det er "alternativt" så trengs ikke noe henvisning nei ;) For meg er det viktig at det er både øreakupunktur og fotsoneterapi samtidig altså - hun jeg gikk til først fikk leddgikt og måtte slutte med fotsoneterapi og da sluttet det å virke.
De siste årene har jeg kjent det før det har blitt betennelse, så har holdt med 1 behandling stort sett.
Men da det var betennelse så tok jeg kanskje 3 behandlinger da tro? Hadde betraktelig mye bedre bevegelse i arma allerede etter første behandling. Husker jeg ikke klarte å løfte armen rett ut til siden en gang da jeg dro dit (hyyla da jeg brukte giret på bilturen dit) og løftet hånda over hodet uten problem etter første timen ;) Hvor var det du holdt til? i landet altså?

Akershus! Enn du? Har du noen å anbefale?

Håper du har det litt bedre nå søta!
Du får ikke lov å gi opp!! Dette skal vi klare sammen! <3

Jeg lagde hjemmelaget gresk kjøttpudding og blomkålris i dag! Utrolig godt, sunt og ikke dyrt :)

Blomkålen bare river man med rivjern. Så krydrer man med krydder man ønsker. Jeg brukte salt, pepper og chiliflak i dag :) Blander krydderet godt inn og så steker man "risen" en stund! Det smakte utrolig godt :)

Vil absolutt anbefale deg å prøve ut det en dag :)

Tusen takk for forklaring på risen, det må jo prøves ut :D

Jeg føler meg litt bedre angående vekten, selv om jeg fremdeles stiller meg meget tvilende til om jeg får bli.

Ellers lager gamle huseier kvalm, nå krever hun at vi betaler strøm for en periode etter at vi flyttet ut. Vi skulle ha betalt husleie til midten av januar, men så sa hun at vi skulle få slippe å betale i januar. Så ble vi enige om at vi også skulle få slippe å betale for strømmen i januar, men nå krever hun altså at vi skal betale. Det skjer ikke, og jeg har heldigvis vitne på at hun sa at vi ikke skulle betale strømmen i januar. Hun får allerede en del av depositumet hun ikke har krav på, denne saken gjør meg helt syk. Hatt så mye magesmerter (har irritabel tarm og angst og stress trigger problemene) og mistet masse hår. Blææææ!!!

Vært ute å gått tur, og så danset jeg i garasjen. Da fikk kaninen min gå løs, og han var skikkelig kosklein <3
Sprang rundt og rundt meg, og så ville han opp for å få kos <3
I tillegg tok jeg 40-50 armhevinger mot en hylle, og jeg kjenner det allerede veldig godt. Jeg kommer til å liiiiiide i morgen!!! :P

Har gått på en sukkersmell :( og jeg har sykt barn, mannen er bortreist, så spørs om det blir noe særlig mer trening denne uka :/ håper iallefall at jeg ikke går opp i vekt!!

I dag lagde jeg blomkålsris. Jeg synes ikke det var sååå godt, men så er jeg ikke så glad i blomkål heller. Den smaker så besk. Min mann mener at jeg har urealistiske forventninger til maten, en blomkål er en blomkål om den er dampet, stekt eller kokt, men jeg forventer at den skal endre smak og konsistens :P
Men han likte det da, og bollen med blomkålsris er tom :D
Denne gangen krydret jeg med hvitløk, men jeg må prøve noe annet neste gang. Kanskje med en saus eller noe, for å kamuflere den beske smaken. Det er jo genialt lite kalorier i en blomkål :D

Denne uka bidrar jeg ikke godt på utfordringen altså!!
Med middagslaging, leksehjelping, lesing og det andre som MÅ gjøres i huset så rekker jeg ikke å trene hvis ikke det blir trilletur på formiddagen! Testen av dagen er fylt opp.. Og når man da har ærend utenfor huset så får man ikke tid til trilling dessverre...

Dansinga føles helt teit så den gjør jeg ihvertfall ikke ;) godteri og frukt derimot - der er jeg med!

Flere enn meg som er redd for veiing på fredag??

Denne uka bidrar jeg ikke godt på utfordringen altså!!
Med middagslaging, leksehjelping, lesing og det andre som MÅ gjøres i huset så rekker jeg ikke å trene hvis ikke det blir trilletur på formiddagen! Testen av dagen er fylt opp.. Og når man da har ærend utenfor huset så får man ikke tid til trilling dessverre...

Dansinga føles helt teit så den gjør jeg ihvertfall ikke ;) godteri og frukt derimot - der er jeg med!

Flere enn meg som er redd for veiing på fredag??

Jeg er! Har heller ikke bidratt stort på utfordringen denne uken, men men... Sykt barn og mann som er borte hele uka, da blir det som det blir :) planen er å trene med PT imorgen, men den syke snuppa mi vil ikke bli passa av mamma, så får se om jeg bare må avlyse den også....

Har gått på en sukkersmell også... Så mista en del av de poengene jeg hadde planlagt!

Jeg er! Har heller ikke bidratt stort på utfordringen denne uken, men men... Sykt barn og mann som er borte hele uka, da blir det som det blir :) planen er å trene med PT imorgen, men den syke snuppa mi vil ikke bli passa av mamma, så får se om jeg bare må avlyse den også....

Har gått på en sukkersmell også... Så mista en del av de poengene jeg hadde planlagt!

Her jobber mannen såpass mye ute etter den "ordentlige" jobben at jeg er rimelig alene med barna før det blir kveld... så da er det ikke like enkelt å finne tid til alt man ønsker å gjøre ;)
Jeg har fulgt kosten jeg skal da... så spent -men GRUER meg altså

Jeg er bekymret for veiingen ja!
Når det kommer til utfordringen så tar jeg i denne uken. Danser for harde livet, og går flere turer. Gleder meg til lørdag, da kan jeg endelig slappe av :D

Jeg er utrolig bekymret for veiingen jeg også!

Jeg gjør alt "riktig", men fikk ikke trent søndag og mandag siden jeg ikke var i form. Jeg har danset, spist fem om dagen og holdt meg unna snop :D

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har en følelse av at jeg ikke har gått ned noe.
Håper virkelig følelsen min er feil!

Kroppen min har fått nok av turer!
Får vondt i magen nesten med en gang jeg begynner å gå, og sliter med å puste dypt, da det gjør vondt. Føles som sting midt i magen. Hvorfor skjer dette da? Det er så slitsomt å gå tur, for jeg må jobbe hardt med å få luften ned i magen. Det hjelper i et sekund eller to når jeg får trukket pusten dypt, men så blir det vondt igjen. Spenner magen veldig, og det blir hele tiden fokus på å puste. Blæææh!

Gikk på vekta idag, og det ser lovende ut! Men vet jo vekta svinger fra dag til dag, så kan like gjerne ha gått opp til imorgen.

Tusen takk for forklaring på risen, det må jo prøves ut :D

Jeg føler meg litt bedre angående vekten, selv om jeg fremdeles stiller meg meget tvilende til om jeg får bli.

Ellers lager gamle huseier kvalm, nå krever hun at vi betaler strøm for en periode etter at vi flyttet ut. Vi skulle ha betalt husleie til midten av januar, men så sa hun at vi skulle få slippe å betale i januar. Så ble vi enige om at vi også skulle få slippe å betale for strømmen i januar, men nå krever hun altså at vi skal betale. Det skjer ikke, og jeg har heldigvis vitne på at hun sa at vi ikke skulle betale strømmen i januar. Hun får allerede en del av depositumet hun ikke har krav på, denne saken gjør meg helt syk. Hatt så mye magesmerter (har irritabel tarm og angst og stress trigger problemene) og mistet masse hår. Blææææ!!!

Vært ute å gått tur, og så danset jeg i garasjen. Da fikk kaninen min gå løs, og han var skikkelig kosklein <3
Sprang rundt og rundt meg, og så ville han opp for å få kos <3
I tillegg tok jeg 40-50 armhevinger mot en hylle, og jeg kjenner det allerede veldig godt. Jeg kommer til å liiiiiide i morgen!!! :p

For en dustehuseier. Jeg jobber med psykisk stressmestring, og jeg er bedre nå enn før, men merker det godt for det om. Joseph Clough får meg gjennom det verste. Prøv facbook, så kommer han opp =)

I dag lagde jeg blomkålsris. Jeg synes ikke det var sååå godt, men så er jeg ikke så glad i blomkål heller. Den smaker så besk. Min mann mener at jeg har urealistiske forventninger til maten, en blomkål er en blomkål om den er dampet, stekt eller kokt, men jeg forventer at den skal endre smak og konsistens :p
Men han likte det da, og bollen med blomkålsris er tom :D
Denne gangen krydret jeg med hvitløk, men jeg må prøve noe annet neste gang. Kanskje med en saus eller noe, for å kamuflere den beske smaken. Det er jo genialt lite kalorier i en blomkål :D

Jeg har lært at hvitløk og blomkål går IKKE godt sammen. Men pepper og paprikapulver er godt. Så kanskje noe vita smør?

Back
Topp