*RoM*
Elsker forumet
Denne uken blir det meg som går ut om vi taper
Vil bare gi opp alt. Eller, egentlig vil jeg bare ut å gå, gå, gå, vekk med kiloene. Og så blir jeg redd for å få muskler, siden de veier mer enn fett. Jeg kan ikke ut å gå hele dagen, for da blir betennelsen i hælen verre, og den gamle skaden min i den andre foten verker nok som det er. Men jeg sitter her og kjenner magen min, og vil bare at den skal forsvinne.
Fitbit'n min er på lading, når den er ferdigladet så får jeg vurdere situasjonen på ny. Det tar vel en time. Imens må jeg sortere litt i økonomien, og jeg har 5!!!! kurver med rent tøy som skal sorteres og legges bort.
Det føles som om jeg kan spise mindre og mindre mat. Potet, ris, pasta, potetmos, pommes frites.... Alt er fullt av kalorier. Jeg bruker Basmatiris, mye bedre enn Jasmineris mtp blodsukkeret, men sikkert like ille i kalorier. Jeg liker fullkornsris, men det gjør ikke mannen. Pasta spiser vi nesten ikke. Jeg vil velge fullkornspasta, men det vil ikke mannen. Jeg har prøvd byggris, og likte det godt, men det er like ille mtp kalorier som vanlig ris tror jeg, det samme med Couscos (aner ikke hvordan det staves). Quinoa har jeg prøvd, det bare vokser i munnen min. Da er det så lite igjen.
Det er bare blomkål og sellerimos (nam, men jeg synes ikke det passer til alt), og grønnsaksgrateng (som sikkert trenger melk eller fløte, eller kanskje ost.)
Jeg spiser mye ost til vanlig, og selv om jeg har byttet til lettere norvegia så blir det mange kalorier. Hva skal man ha på brødskiva da?
Makrell i tomat er kjempegodt, men jeg elsker smaken og kan lett spise en hel boks om jeg først åpner en. Da er man like langt. Liker ikke kremost. Elsker servelat. Spiser skinke, men må ha ost på da. Og stort annet spiser jeg ikke på brødet. Bortsett fra egg da.
Alt har jo så mange kalorier i seg
Hadde vært mye lettere med lavkarbo for min del, for jeg elsker maten jeg da kan spise. Og det er så mye lettere for meg å kutte ut noe, heller enn å begrense mengde. Skulle gjerne spist kålstuing ala lavkarbo, det er så godt. Men for mange kalorier nå kanskje
Æsj, så mye syt! Jeg er verdensmester i å ta sorgene på forskudd
Jeg får bare fortsette som Wildcard, og håpe at det gjør samme nytten![]()
Nei, nei, nei, du må IKKE gi deg. Dette skal vi få til sammen!
Jeg skal kanskje hente min FITBIT i dag, og det hadde vært utrolig greit om jeg kunne fått litt hjelp og veiledning, hvis du vil det. Vi kan sikkert prøve å gå litt hver dag sammen, ikke mye. Jeg også sliter med slitasje i akillesene, så jeg kan ikke gi på for hardt, men mindre jeg er klar for smerter de neste påfølgende dagene.
Har du prøvd blomkålsris? Og så syns jeg skal vurdere lavkarbo på nytt. Da slipper du å telle kalorier. Og du kan spise masse ost, og blomkål, brokkoli, og noe sellerirot. Bacon og egg går det masse i, avocado og noen bær kan du spise. Du kan bake eget brød, og spise brisk knekkbrød som er blitt enkelt å få tak i. Chiagrøt kan du også spise, det er jo superenkelt å lage, og smaker digg! Og lavkarbo - rømmegrøt, det er kjempegodt!
Jeg også tok sorgene på forskudd, men på søndag var jeg jo ute på en plass der jeg måtte spise hk - mat, så jeg har lagt på meg 200 gram. Nå er jeg på en boost meny for å piffe litt opp i hverdagen, der jeg må wait for it* unngå søtning *grøss og gru*. Men jeg håper det hjelper.
Men IKKE gi deg! Please, for jeg liker laget mitt som det er nå!