Barsel

Liker ikke sykehus men en dag eller to på barsel om jeg får har mannen der skal jeg overleve. Er lang kjøretur hjem og greit å kunne få litt hjelp om det er noe. Orker ikke styre ut dag 1 eller 2 for å få tatt de prøvene som skal tas

Fikk høre av jm (som også jobber på sykehuset der jeg skal føde) at jeg fikk være så lenge jeg trengte det, og de på sykehuset mener også at jeg vil kunne trenge muligens opptil en uke der. Måtte spørre jm for jeg var redd for å bli kastet ut dagen etter liksom :p Virket ikke som hun tenkte noe videre over eventuell plassmangel heller, håper det ikke blir det, selv om det er høysesong i juli. På barsel hotellet får far være med hele tiden. Jeg skal føde på St. Olavs, vet det er forskjellig fra sted til sted.
Ble kastet ut etter 4 dager, og da hadde vi KS med komplikasjoner ....
Dette var på st Olavs..

Om vi får familierom og "alt går greit" denne gangen håper jeg det kun blir et par tre dager. Måtte bli noen ekstra dager pga meg sist da deler av morkaka ikke kom ut.. :depressed: Om det blir to- eller fire-mannsrom og "alt er greit" drar jeg vel helst hjem litt tidligere enn det igjen.. ;)

Jeg vil være der så lenge jeg føler jeg har behov! Men er vel høysesong, så får sikkert ikke være mer enn de timene St.Olavs har satt av for førstegangs..

Kan godt være på sykehuset i 2-3 dager for å bli litt tryggere i foreldrerollen. Det er vårt første barn og vi har ingen vi må hjem til. Vi kommer til å sove på sykehushotellet begge to/alle tre :D

Kan godt være på sykehuset i 2-3 dager for å bli litt tryggere i foreldrerollen. Det er vårt første barn og vi har ingen vi må hjem til. Vi kommer til å sove på sykehushotellet begge to/alle tre :D
Slik gjorde vi første gang også, var utrolig koselig :) dag 2 følte jeg meg ikke klar for å reise på morgenen dag 3. Så kom melka på dag 3 og vi var ute gange fort ^^

• Liker
Reactions: CHG
Blir nok 2-3dager viss alt er som det skal, viss eg må dele rom kan det hende eg reiser fortere.

Om det er på barselhotellet så vil jeg gjerne ligge der så lenge jeg får lov. Med to barn hjemme er det godt å ha de to dagene på hotell i fred og ro :) vet jo at jeg kommer hjem til min herlige familie uansett :)

Regner med å bli og "feire" 3 dager til ende! Tror det er greit, for jeg og samboern har jo nada peiling på babiser. Vi trenger å lære det vi kan lære, før det går på intuisjon og sånt. :P

Ønsker dere å bli på sykehuset eller reise hjem så fort som mulig etter fødsel ?
Jeg ønsker å komme meg hjem til mann og barn :) eller eventuelt bli over en natt sammen med mannen mens storesøster sover hos besteforeldre :)

Hehe, jeg skal ha meg en husmorferie på sykehuset :p
Blir fort mye som skjer når jeg kommer hjem så tenker at det kan være greit å få litt alenetid med babyen så vi blir litt bedre kjent ;)

Men er lett å si nå. Har aldri gått en dag uten å se storesøster så ser for meg at savnet fort kan bli stort :)

Hehe, jeg skal ha meg en husmorferie på sykehuset :p
Blir fort mye som skjer når jeg kommer hjem så tenker at det kan være greit å få litt alenetid med babyen så vi blir litt bedre kjent ;)

Men er lett å si nå. Har aldri gått en dag uten å se storesøster så ser for meg at savnet fort kan bli stort :)
Kan jo ha besøk av henne da :)

Jeg vil nok bli så lenge jeg kan, kun for min egen del. Dette er nytt, og jeg synes det faktisk er ganske skremmende. Jeg har null erfaring med babyer, så tar imot all hjelp jeg kan få..

Jeg vil hjem med en gang. Sist var jeg klar for å dra hjem samme dag jeg fødte, men det fikk jeg ikke lov til ;) måtte i tillegg tilbake 5 dager senere for å behandle gulsott

Jeg vil hjem når jeg føler meg klar for det og har fått den hjelpe jeg eventuelt trenger :-) så planlegger ikke, men tar det som det kommer :-)

To dager holder nok, men stresser ikke. Leste høyere opp at noen skrev at St Olavs tillater at man blir der opptil en uke. Jeg lå på barselhotellet der sist, og det var på hodet og ræva ut etter tre dager sist. Fint hvis de har blitt litt rundere i kanten der. Da følte jeg meg nesten ikke klar heller. Var så slapp etter fødselen.

Back
Topp