Barsel

Jeg håper å få bli på sykehuset så lenge jeg føler jeg trenger det.
Er førstegangs og svært usikker på den nye tilværelsen etter fødsel...
Så krysser fingrene for ene rom og at samboer får være der sammen med meg hele tiden.
Håper jeg har en trygg og god følelse når vi kjører hjem med den lille...:)

Fikk høre av jm (som også jobber på sykehuset der jeg skal føde) at jeg fikk være så lenge jeg trengte det, og de på sykehuset mener også at jeg vil kunne trenge muligens opptil en uke der. Måtte spørre jm for jeg var redd for å bli kastet ut dagen etter liksom :p Virket ikke som hun tenkte noe videre over eventuell plassmangel heller, håper det ikke blir det, selv om det er høysesong i juli. På barsel hotellet får far være med hele tiden. Jeg skal føde på St. Olavs, vet det er forskjellig fra sted til sted.
St.olavs er det 3 dager for førstegangs og 2 dager for de som har født før, så lenge alt er ok altså.. Vi måtte dra etter 2 dager :p

St.olavs er det 3 dager for førstegangs og 2 dager for de som har født før, så lenge alt er ok altså.. Vi måtte dra etter 2 dager :p
Da er det rart at jm sier at man får være så lenge det er behov og ikke blir kasta ut av barsel :/ Jeg skulle ikke bekymre meg for å bli "kasta" ut eller bedt om å dra, sa hun. Det må jo være barselhotellet hun snakket om isåfall!

Da er det rart at jm sier at man får være så lenge det er behov og ikke blir kasta ut av barsel :/ Jeg skulle ikke bekymre meg for å bli "kasta" ut eller bedt om å dra, sa hun. Det må jo være barselhotellet hun snakket om isåfall!
Vi lå på barselhotellet å ser ikke for meg at det var så veldig til rush på oktober men er vel 2 dager de mener en har behov for om det ikke er første barnet :p

Jeg ønsker å ha et par dager på sykehuset etter fødsel. Sist drog jeg hjem dagen etter og det gikk fint. Denne gang vil jeg bruke dagene på sykehus til å lade og bli kjent med lillebror. Vet at i det jeg kommer hjem er det full fres....
Samme her! Tre små hjemme fra før, så skal benytte meg av de dagene jeg kan få på sykehuset til å bli kjent med lillebror og lande litt:)

Jeg ville fortest mulig ut da det var 3-mannsrom og mange fødsler. Fikk likevel ikke hjelp av jm/barnepleiere, jeg så ikke poenget med å være der uansett selv om jeg var i 2 dager. Neste gang vil jeg be om å reise dagen etter.

Jeg måtte være 4 dager.....
Forrige gang var det hks etter en delvis fødsel, så jeg var veldig sliten...ble på føden fra fredag morgen med igangsetting (lørdag morgen var det KS) til onsdag kveld. Så 4,5 dag etter KS.

Jeg tenker at jeg i utgangspunktet ønsker å dra så fort som mulig.. Men vet av erfaring at ting ikke nødvendigvis blir som planlagt, så jeg tar det helt som det kommer.. Jeg blir ikke lengre enn nødvendig i alle fall :-)

Forrige gang var det hks etter en delvis fødsel, så jeg var veldig sliten...ble på føden fra fredag morgen med igangsetting (lørdag morgen var det KS) til onsdag kveld. Så 4,5 dag etter KS.
Ja, var vel 4,5 døgn her også. Akutt ks tidlig natt til onsdag, fikk reise hjem søndags ettermiddag. Hadde da vært innlagt siden mandag, så var rimelig klar for å dra hjem.

Hvis vi får familierom, som ofte blir prioritert til førstegangs så får vi begge sove der 2 netter og så etter det så får jeg et vanlig sykehusrom og far får bare være der på dagen, så da vil jeg hjem så fort jeg føler meg klar, kommer ann på hvordan formen er og hvordan det går med amming og sånn :-)

Vi vurderer nå faktisk å bli ett par dager å bli kjent med babyen.. men får se om vi har noen til å passe storesøster. For enten er vi der begge to eller så reiser vi hjem :)

Jeg vil gjerne bli i et par dager med tanke på smertelindring og hjelp med amming til å begynne med. Kommer til å få eget rom pga pks, dersom ingenting ekstraordinært skjer og det blir babyboom den helgen. ☺️

Back
Topp