Overreagerer jeg?danset med en annen

• Trådstarter Trådstarter Ersjalu
  • Opprettet Opprettet
Oi da. først lure eg på hva som er galt med å danse med en aen person???

Eg var forlova for mange år siden det blei slutt rett får vi skulle gifte oss pga han takla ikke sjalusien min :-( eg var sykt sjau på alle og takla ikke at han prata med andre damer en gang. Etter det blei slutt så innså eg selv hvor galt det var, og fikk hjelp.

Uff! Jeg holder på å miste kjæresten min nå! Aner ikke hva jeg skal gjør! Ødelagt alt :(.. Prøver å ikke ver sjalu noe jeg har klart fint. Men jeg kan ikke ta noe opp med han ( som rydding, spare penger osv) uten at han blir dritt sur og sier han er lei meg, og vil slå opp. Men så angrer han med en gang etterpå... Så jeg aner ikke hva han føler mer. Han har aldri vært sånn før. Han sier han har mistet respekt for meg. Hvordan kan han få den tilbake??

Ja, du overreagerer, og problemet ligger hos deg, og ikke hos han.
Du må jobbe med selvtilliten og selvfølelsen din, kanskje hos en terapeut? Det kan hjelpe godt. :)

Tillit er noe som må bygges opp over tid, og det samme med respekt.
Gi ham rom, tid og vis at du elsker ham.
Ikke sett ham i bånd, men vis at du stoler på ham, og ikke vær mistenksom.

Ja, du overreagerer!!! Om man er så sjalu, så drives man vekk i fra hverandre.. Og, han får jo kjeft uansett og blir lei. Forstå meg rett, men om det fortsetter så kommer han til å gi f... etterhvert siden han får kjeft selv om han ikke er utro. Sjalusi driver den andre mot utroskap, så du bør skaffe hjelp for dette... Ellers tror jeg du kommer til å miste ham!

Uff! Jeg holder på å miste kjæresten min nå! Aner ikke hva jeg skal gjør! Ødelagt alt :(.. Prøver å ikke ver sjalu noe jeg har klart fint. Men jeg kan ikke ta noe opp med han ( som rydding, spare penger osv) uten at han blir dritt sur og sier han er lei meg, og vil slå opp. Men så angrer han med en gang etterpå... Så jeg aner ikke hva han føler mer. Han har aldri vært sånn før. Han sier han har mistet respekt for meg. Hvordan kan han få den tilbake??
Tenker at det er veldig greit at dere får hjelp av nøytral tredjepart, og får snakket ut om alt dette med noen som kan sette ting i perspektiv.

En annen idé er kanskje å prøve å venne seg til kontakt med andre jenter i en litt tryggere setting; hvs med å invitere hun han danset med (og typen hennes) på middag hos dere, hvis ikke bare for å vise kjæresten din at du prøver å endre mønster og legge sjalusien til side?

For å vinne hans respekt må DU vise at du respekterer HAN. Du må jobbe med sjalusien din og virkelig vise at du vil og skal endre deg. Ord betyr veldig lite. Få hjelp til å takle sjalusien!

Høres ut som du ikke stoler på ham, og tillit er viktig i et forhold. Samtidig: jeg ville heller ikke likt hvis min samboer gikk rundt og danset intimt med andre jenter. Dere må snakke om dette, for det er tydelig at dere har ulike grenser. Det er greit å ha ulike grenser også, men dere må sammen finne grensene som passer for dere.

Syns du overreagerer. Hvis du ikke stoler på han og han ikke kan gå ut å ha det gøy med vennene sine, så virker det for meg som om dette er et forhold som ikke kommer til å vare. Tillit er noe av det viktigste i et forhold, uten det har man ikke så mye å gå på. Skal han virkelig måtte sitte hjemme å holde deg i hånda fordi du ikke stoler på han når han er ute med vennene sine? Klart han hadde løyet om de hadde danset hvis du blir sint for slikt...

Syns du overreagerer. Hvis du ikke stoler på han og han ikke kan gå ut å ha det gøy med vennene sine, så virker det for meg som om dette er et forhold som ikke kommer til å vare. Tillit er noe av det viktigste i et forhold, uten det har man ikke så mye å gå på. Skal han virkelig måtte sitte hjemme å holde deg i hånda fordi du ikke stoler på han når han er ute med vennene sine? Klart han hadde løyet om de hadde danset hvis du blir sint for slikt...

Jeg vet..:/ men skal få hjelp nå! Jeg har ikke lyst å vær sånn! Men det er vanskelig hver dag. Nå er jeg livredd for at han kommer til å ver utro og drite i det pga han er så lei av sjalusien min... Jeg er jo redd og er forbanna når han IKKE er utro, så da tenker han vell kanskje at det er samme hva han gjør. Blir ødelagt av alle disse tankene...

Du må vise til han at du vil jobbe med dette og du vil endre deg for å beholde han. Ekstremt viktig at du ikke bare sier du skal bli bedre men at du viser det :-) masse lykke til :-)

Du må vise til han at du vil jobbe med dette og du vil endre deg for å beholde han. Ekstremt viktig at du ikke bare sier du skal bli bedre men at du viser det :) masse lykke til :)

Prøver så godt jeg kan!:) dumt spørsmål... Er det vanlig å pynte seg når man er ingeniør? Han er plutselig mer opptatt av å kle seg bra osv hver dag nå etter han fikk ny jobb.,. Noe han ikke brydde seg om i forrige jobb( litt annen jobb, men uansett...?)

Prøver så godt jeg kan!:) dumt spørsmål... Er det vanlig å pynte seg når man er ingeniør? Han er plutselig mer opptatt av å kle seg bra osv hver dag nå etter han fikk ny jobb.,. Noe han ikke brydde seg om i forrige jobb( litt annen jobb, men uansett...?)
Ja heilt normalt å vil se litt bra ut i ny jobb, vil vel gi bra første inntrykk da.

Du må lære deg og ikke over tenke alt

Min samboer jobber som barnehagelærer, og selv om han har tøy i bhg som han skifter til når de skal ut, og de har egne t-skjorter/gensere med bhg-logo, liker han å ha på seg en bukse som har ser bra ut i når han drar om morgenen.
Vi liker også begge to å pynte oss når vi skal ut, enten det er hver for oss, eller sammen.
Jeg hadde vært mer bekymret om han ikke brydde seg om hvordan han så ut. ;)

Før vi fikk barn, var vi stadig på fest hver for oss, fordi vi har flere venner som ikke nødvendigvis er felles venner, og vi har begge mange i vennekretsen av begge kjønn.
Ingen av oss tenker noe over det, fordi at det er naturlig for oss.
Det er det du må jobbe mot; å ikke tenke at det er noe annerledes om han går ut med en venninne, enn med en kompis. ;)

Trenger litt tips/hjelp nå.. Jeg tror det snart blir slutt mellom oss.. Han sier i hver eneste diskusjon at det er slutt og at han ikke vil ha meg. Han aner ikke hva det er, han klarer ikke vise følelser og er deprimert sier han.. Jeg får helt panikk når han sier det er slutt, og gjør alt jeg kan for å få han tilbake. Når han blir glad igjen så sier han at han ikke mente der. Men det skal svært lite til før han er dritt lei meg. Og må gå for han ikke klarer å se på meg. Da har vi hatt en liiiiten diskusjon.han sier hver gang at det er slutt... Nå klarer jeg nesten ikke å tro på at han elsker meg. Føler jeg tvinger han til å være sammen med meg... Der gjør så vondt, jeg vet ikke hvor jeg skal gjør av meg.. Skal jeg vare gå fra han? Han er jo drømmemannen. Alle er så glad i han og han er fantastisk.. Men jeg har tydeligvis klart å ødelagt han:(

Trenger litt tips/hjelp nå.. Jeg tror det snart blir slutt mellom oss.. Han sier i hver eneste diskusjon at det er slutt og at han ikke vil ha meg. Han aner ikke hva det er, han klarer ikke vise følelser og er deprimert sier han.. Jeg får helt panikk når han sier det er slutt, og gjør alt jeg kan for å få han tilbake. Når han blir glad igjen så sier han at han ikke mente der. Men det skal svært lite til før han er dritt lei meg. Og må gå for han ikke klarer å se på meg. Da har vi hatt en liiiiten diskusjon.han sier hver gang at det er slutt... Nå klarer jeg nesten ikke å tro på at han elsker meg. Føler jeg tvinger han til å være sammen med meg... Der gjør så vondt, jeg vet ikke hvor jeg skal gjør av meg.. Skal jeg vare gå fra han? Han er jo drømmemannen. Alle er så glad i han og han er fantastisk.. Men jeg har tydeligvis klart å ødelagt han:(

Jobber du med dine problemer? Vet han at du gjør det? Blir det bedringer? Har dere fått hjelp av familievernkontoret eller parterapi?

Beklager å måtte si det men ja det virker nesten som sjalusien din har tatt knekken på forholdet.. Kanskje gå videre alene en stund og jobbe litt med deg selv? Kan umulig være deilig å ha det sånn..

Jobber du med dine problemer? Vet han at du gjør det? Blir det bedringer? Har dere fått hjelp av familievernkontoret eller parterapi?

Ja sjalusien er bedre. Men det kan vell være litt andre ting.. Som at jeg føler at han ikke elsker meg like mye, ikke synes jeg er fin osv... Han klikker for alt..

Bare det at han runker gjør meg "deppa". Han orker ikke å ha sex eller ta initiativ til det.. Men å gjør det selv orker han... Arh..

Back
Topp