Hvordan oppbevarer dere dette i stuen?

Krösa Maja

Forumet er livet
Hos meg er det kaos og jeg trenger smarte løsninger som ikke tar plass ;)
Hvordan oppbevarer dere brettspill, puslespill, servise, pene glass som vinglass osv?
Jeg har litt her og der, finner aldri det vi trenger :p
Vil dere dele bilder med meg?

Last edited:
Ha en slik fra Ikea + en 1*5 med diverse skuffer, kurver og dører i hullene og noen åpne
kallax-hylle-brun__0243963_PE383234_S4.JPG

Brettspill har barna på rommene sine, servise og pen glass på kjøkkenet. (har veldig mange kjøkkenskap). Osv

Godt spørsmål. Vi hadde en sånn hylleseksjon som Musemor viser bilde av, men det ble ikke helt match her i gården. Vi har en skjenk, men pga målene så får vi ikke utnyttet plassen. Nå har vi også en bokhylle med skap under, og i den får vi plass til service, duker, sølvtøy osv. Målene der er veldig gode, så vi får utnyttet plassen. Kjøpte den i bruktbutikk. Jeg lette etter et møbel som passet både til tingene våre (service, duker osv.) og lillemors leker, men jeg fant det aldri. Bokhylleseksjonen vi har passer til voksenting, mens den Musemor viser fram passer godt til barnas ting. Den heter Kallax, og finnes også i andre størrelser. Jeg ønsker meg den med 4 hyller til barnerommet.

Brettspill og puslespill samt hobbysaker har egen hylle i TV-benken:) Har fire romslige hyller inni skapet der, så har avsett en til slike ting.

Godt spørsmål. Vi hadde en sånn hylleseksjon som Musemor viser bilde av, men det ble ikke helt match her i gården. Vi har en skjenk, men pga målene så får vi ikke utnyttet plassen. Nå har vi også en bokhylle med skap under, og i den får vi plass til service, duker, sølvtøy osv. Målene der er veldig gode, så vi får utnyttet plassen. Kjøpte den i bruktbutikk. Jeg lette etter et møbel som passet både til tingene våre (service, duker osv.) og lillemors leker, men jeg fant det aldri. Bokhylleseksjonen vi har passer til voksenting, mens den Musemor viser fram passer godt til barnas ting. Den heter Kallax, og finnes også i andre størrelser. Jeg ønsker meg den med 4 hyller til barnerommet.
Vi har 2 av disse 2*2 på barnas rom, de er mye billigere enn en 2*4, og kommer i et par knalle farger

Vi har 2 av disse 2*2 på barnas rom, de er mye billigere enn en 2*4, og kommer i et par knalle farger
De er jo helt geniale! Og passe høyde for å ha noe pynt el. på toppen. Og når man også kan velge om man vil ha boks, dør, skuff eller ingenting i hyllene så blir det jo ganske allsidig.
Hadde det vært mulig å ta ut deler av veggen så hadde den vært perfekt! Men det er vel kanskje å forlange for mye, i tillegg til at det hadde vært verre å sette opp. Også synes jeg det hadde vært kjekt med vegg. Men da blir kanskje litt av bruksområdet borte? I lillemors gamle barnehage så brukte de slike. De delte rommet, og man kunne få tak i ting fra begge sider. Men kanskje det finnes bakvegg å få kjøpt.

De er jo helt geniale! Og passe høyde for å ha noe pynt el. på toppen. Og når man også kan velge om man vil ha boks, dør, skuff eller ingenting i hyllene så blir det jo ganske allsidig.
Hadde det vært mulig å ta ut deler av veggen så hadde den vært perfekt! Men det er vel kanskje å forlange for mye, i tillegg til at det hadde vært verre å sette opp. Også synes jeg det hadde vært kjekt med vegg. Men da blir kanskje litt av bruksområdet borte? I lillemors gamle barnehage så brukte de slike. De delte rommet, og man kunne få tak i ting fra begge sider. Men kanskje det finnes bakvegg å få kjøpt.
Kan du ikke bare kjøpe tynne finerplater på Maxbo eller noe slikt og male i riktig farge for så å feste på baksiden :rolleyes:

Kan du ikke bare kjøpe tynne finerplater på Maxbo eller noe slikt og male i riktig farge for så å feste på baksiden :rolleyes:
Kunne ha gjort det om hyllen hadde rett størrelse til det jeg kunne tenkt meg å bruke den til. Men den ble da brukt til leker og bøker o.l. så da så vi ikke behovet. Vi hadde bokser som passet inn, og de er fine for leker. Men jeg hadde jo ikke kunnet ha service o.l. i de boksene. Eller, jeg hadde kunnet ha fat o.l. i slike bokser, men jeg hadde ikke syntes det hadde vært pent.
Men jeg har selvsagt vurdert å kjøpe bakvegg selv. Hadde bare vært mer praktisk for oss å fått alt i en pakke, der alle skruehull er markert. Jeg har nemlig 10 tommeltotter, og mannen er ikke mye bedre. Så flatpakker fra IKEA er genialt for oss :-D :-P

Vi har et hjørneskap og et framskap som vi har servise i. Puslespill ligger i ei bokhylle på stua med litt annet diverse som bøker, tegnesaker og nederst har vi leker som ettåringen kan nå.

Brettspillene har vi eget rom til :D expedit/kallaxhyller som gjelder der. Vinglass ol står på topphyllen sammen med spriten.
Service har vi i et skap fra jysk som har glass i dørene øverst men ikke nederst, så kan stæsje det fullt i de nederste hyllene ;)
Og flere expedit/kallax hyller i stuen, med dører på noen av hyllene, kurver i andre.

Brettspill har vi i en kiste. Barnespillene på lekerommet.
Fine glass og service vi ikke bruker daglig har vi i glasskap på stuen

Vi har den største kommoden fra Hemnes(IKEA) på kjøkkenet. Der har vi brettspill, puslespill, perler og tegnesaker bla i den ene delen.
I den andre delen har vi fin servise også har mannen og jeg hver vår skuff hvor vi har diverse ting.
Vinglass har vi i kjøkkenskapet, men ikke sammen med vanlige glass da ;)

Skal ha vitrineskap i stua, men vi har ikke kommet så langt ennå :)

Hos meg er det kaos og jeg trenger smarte løsninger som ikke tar plass ;)
Hvordan oppbevarer dere brettspill, puslespill, servise, pene glass som vinglass osv?
Jeg har litt her og der, finner aldri det vi trenger :p
Vil dere dele bilder med meg?

Brettspill og puslespill har vi på eldstes rom og i gangen mellom rommene til ungene i kallax/expedit hyller. Penservise og vinglass har vi i en Billy bokhylle fra IKEA med halve glassdører. Har da DVD'er i delen uten glass.

dc84039f96e624d2fa5bece2e3819cb5

Brettspill ligger i en bokhylle i boden, bruker de svært sjeldent. Spillene å puslespill til barna ligger i ett skap i kjøkkenøyen sammens med tegnesaker, maling o.l samt at de har noe på rommene sine, vinglass o.l har vi i ett vitrineskap som står oppå kjøkkenøyen. :)

Hat en skjenk i stuen som pen service står I! :)

Spill ligger i kallax hylle fra ikea med skuff i, under trappen, sammen med resten av lekene til barna.

Hobby saker ligger i eget skap under ovnen på kjøkkenet! :)

Har en stor sjenk under tv hvor alt av DVD'er og dekoderen og Playstation står, et vitrineskap til alt av glass og servise og en sånn IKEA hylle under trappa til alt av leker og spill.

Back
Topp