Min første graviditet :)

Nukis

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Hei!

Tråden er for det meste laget for min egen del :)
Jeg og min kjæreste har nylig startet prøvingen på et felles lykkebarn. Jeg er 26 år og har ingen barn fra før. Har aldri vært gravid. Kjæresten har to barn fra før. Jeg har gått på prevansjon i mange herrens år, både p-piller og p-stav. Aner ikke hvor lang syklus jeg har, eller hvordan kroppen oppfører seg uten noen form for prevansjon. Så dette blir spennende. Håper virkelig ikke det tar lang tid før spiren sitter - selvom jeg kan tenke meg at med min flaks så skjer det ikke med det første! :bored:

Litt kort info:

PP1.
24.02.16: Sluttet på p-pillene (Oralcon). Stoppet midt i brettet.
26.02.16: Bortfallsblødning startet (hadde kun en rosa spott i løpet av dagen igår).
01.03.16: Tok en graviditetstest for morroskyld. Negativ selvfølgelig ;)
02.03.16: Startet med el-tester - siden jeg ikke har peiling på når eggløsning kommer (hvis det kommer).

Forventer vel at eggløsning skal komme rundt 11.mars :happy:

Kjenner jeg er veeeldig opptatt av å kjenne etter alt mulig, tenker på graviditet/eggløsning/symptomer hver dag, hver time, hvert minutt. Er skikkelig spent på hvor lang tid det tar før jeg kan kalle meg selv for gravid - er heelt fersk på dette! Aldri prøvd før :nailbiting:

Kan bli noe slitsomt kjenner jeg, får ikke til å konsentrere meg på jobb - da tankene kun er på dette. Er så utålmodig! Sitter på forum/nettet hele dagen og leser historier, fakta, forum o.l. :hungover:

Kjenner det hadde vært gøy å følge flere som er i samme båt som meg - og kanskje på samme sted i syklusen? :)
 
Masse lykke til med prøvingen :) Håper syklusen din kommer fort til hektene!
 
Kjente i går kveld + nå idag at jeg har litt ømme kjertler i brystene.. altså det stikker litt i dem av og til. Regner med at det kanskje er fordi jeg går rundt og er litt anspent.. det er jo hele 6 dager til forventet EL.. Blir rimelig forbannet dersom tr skulle komme nå plutselig av en eller annen grunn.. :bored:
 
Så spennende, blir moro å følge deg :happy:
Virker som vi er "begavet" med samme type tålmodighet :hilarious: kjenner til at det tar alt av fokus nesten:wacky:
 
Har el-testet i noen dager nå - i frykt for å gå glipp av noe :p Har testet på ettermiddagene, og idag kunne jeg faktisk se at teststreken begynner å bli sterkere.. så håper det betyr at EL er her snart! :D
Snapchat-5277251638318411749_zpszt9cct0v.jpg

Håper bildet vises :p Bildet er tatt når alle er tørket - den nederste fra idag og bildet ble tatt ca 45 min etter den var tatt. I følge "kalenderen" så skal jeg ha el om 5 dager.

Obs litt ekle detaljer:
Syns urinen i ettermiddag var veldig mørk.. nesten mørkere enn i morrest.. tro om det har noe å si på resultatet..
 
Har el-testet i noen dager nå - i frykt for å gå glipp av noe :p Har testet på ettermiddagene, og idag kunne jeg faktisk se at teststreken begynner å bli sterkere.. så håper det betyr at EL er her snart! :D
Snapchat-5277251638318411749_zpszt9cct0v.jpg

Håper bildet vises :p Bildet er tatt når alle er tørket - den nederste fra idag og bildet ble tatt ca 45 min etter den var tatt. I følge "kalenderen" så skal jeg ha el om 5 dager.

Obs litt ekle detaljer:
Syns urinen i ettermiddag var veldig mørk.. nesten mørkere enn i morrest.. tro om det har noe å si på resultatet..
Jo mer konsentrert urinen er, jo bedre er det :) Ser i hvert fall en stigning på testene, så el kommer nok den nærmeste uken :)
 
Masse lykke til med prøvingen :)

Vi prøver her også på vårt første barn, så spennende :)
Prøvd siden Januar her, håper det sitter seg en spire snart!:)
 
Masse lykke til med prøvingen :)

Vi prøver her også på vårt første barn, så spennende :)
Prøvd siden Januar her, håper det sitter seg en spire snart!:)
Lykke til! Når har du el / ikm? :)
 
Lykke til! Når har du el / ikm? :)

Takker ☺️ Hadde eggløsning 29 februar, så vi er veldig spent☺️ IKM skal være 16 mars, utifra det jeg har regnet. Har en syklus på 30 dager, der da☺️?

Hadde en merkelig menstrasjon sist, så det forvirrer meg veldig.. Begynte 12 mars, forsettet 13, 14 ble det helt stopp, og 15 blødde jeg i en time så stoppet det. Ingen blødninger nå i ettertid.. Har du opplevd dette før?
 
Takker ☺️ Hadde eggløsning 29 februar, så vi er veldig spent☺️ IKM skal være 16 mars, utifra det jeg har regnet. Har en syklus på 30 dager, der da☺️?

Hadde en merkelig menstrasjon sist, så det forvirrer meg veldig.. Begynte 12 mars, forsettet 13, 14 ble det helt stopp, og 15 blødde jeg i en time så stoppet det. Ingen blødninger nå i ettertid.. Har du opplevd dette før?
Oi, da er det ikke lenge til du får svar! jeg venter enda på el - skal komme rundt fredag dersom kroppen har klart å riste av seg resten av P-pillene ☺ Aner ikke hvor lang syklus jeg har, da jeg har gått på pillene i 10år+.
 
Oi, da er det ikke lenge til du får svar! jeg venter enda på el - skal komme rundt fredag dersom kroppen har klart å riste av seg resten av P-pillene ☺ Aner ikke hvor lang syklus jeg har, da jeg har gått på pillene i 10år+.

Nei gleder oss så masse :) Så spennende :) kjenner til det sluttet på P piller i november/desember. Krysser fingrene for deg :)
 
Lykke lykke til, er bare å kjøre på hverdag allerede nå ;)
Takk :D Ja det gjør vi :rolleyes: Planlegger å legge inn aksjer hver dag denne uken :p

El testen idag var så og si samme som igår :) Tenker å ta en imorgen, og fra og med onsdag så blir det to tester om dagen :cool:
 
Nå kan det hende at jeg "overreagerer"... Men stusser på disse el testene!
Angrer på at jeg ikke testet flere ganger i går, og i morrest.
Synes virkelig at streken er mindre tydelig idag enn igår - selvom den igår ikke var positiv! Alle er tatt på ettermiddagen - og den nederste (dagens) er ikke tørket enda. Skal teste igjen i kveld og imorgen - og fremover mot helga. Men man kan jo begynne å lure på om jeg har el idag? Hadde litt el slim igårkveld (men ikke idag) og idag har jeg hatt litt vondt i korsryggen... tilfeldig?
Snapchat-8949756588365351328_zpsy97vn2lq.jpg


Det må nevnes at testene den 6. og 7. mars ble tatt på veldig konsentrert urin - det vises jo forsåvidt på testene :eek:

MEN jeg tror og håper at testen idag vil få samme farge som gårdagens når den tørker - og at el er snart her :) Må teste oftere fremover tenker jeg..
Dersom jeg har vanlig 28 dagers syklus så skal el være den 11.mars. Men så vet jeg jo ikke hvor lang syklus jeg har..
 
Last edited:
Ny test i kveld.. like svak - om ikke hakket svakere til og med.. kjenner jeg blir veldig redd for å ikke få el i det hele tatt.. siden det går nedover nå uten at den nådde max farge! :(
2016-03-08%2019.59.45_zpsetqiqyuf.jpg
 
Ny test i kveld.. like svak - om ikke hakket svakere til og med.. kjenner jeg blir veldig redd for å ikke få el i det hele tatt.. siden det går nedover nå uten at den nådde max farge! :(
2016-03-08%2019.59.45_zpsetqiqyuf.jpg
Kan hende du misset toppen da! Når på døgnet tar du testene?
 
Kan hende du misset toppen da! Når på døgnet tar du testene?
Alle er tatt på ettermiddagene rundt kl 16, bortsett fra den nederste. Den er fra nå i kveld..
Kan muligens ha missa toppen ja.. merka pittelitt el slim igår på cd 11 (aldri sett det før pga p piller), men idag var det ingen slim å se - kun melkeaktig utflod.. spent på morradagens test..
 
El test idag kl 10 på konsentrert urin var negativ.. cd13 idag..
 
Snapchat-6897497721666589845_zpsm0ibxxjx.jpg

Testen i ettermiddag blir nok å være lik den i morrest når den tørker vil jeg tro. Ingen positive hvertfall. MEN, oppdaget i ettermiddag el-slim på toalettpapiret! :D Kanskje det er håp likevel? Og har mensen lignende smerter i korsryggen - som jeg har hatt i noen dager nå. Bruker el-slimet å være før eller etter EL ? :shy:
 
Alle er tatt på ettermiddagene rundt kl 16, bortsett fra den nederste. Den er fra nå i kveld..
Kan muligens ha missa toppen ja.. merka pittelitt el slim igår på cd 11 (aldri sett det før pga p piller), men idag var det ingen slim å se - kun melkeaktig utflod.. spent på morradagens test..
Hm. Kanskje du misset toppen, men så kan det jo hende at kroppen prøvde å slippe egget, men så klarte det ikke også. Er bare temping og blodprøve som sikkert kan si om du har hatt eggløsning :) Jeg har jo trodd i 8mnd at jeg har hatt eggløsning, fordi jeg har hatt stigning på testene og det jeg har tolket som positiv el-test, men blodprøver har sagt noe annet :/ Aldri tempet, så hadde jeg gjort det, hadde jeg sikkert funnet det ut tidligere.
 
Back
Topp