SnartMorTilTo!

Null stress :) bare hyggelig å kunne hjelpe litt hvertfall :)
Men ut i fra hva legen har sagt til meg, er bekkenløsningen for det meste en hormonell greie, så hvis man ammer ungen kan man faktisk "beholde" bekkenløsningen lengre enn hvis man ikke ammer.. Det er jo ikke en muskelsvikt eller varig skade det du har, det er bare leddbåndene mellom selve skjelettet ditt som løsner og blir mer elastiske, de holder ikke lengre ting sammen som de pleide, og gjør seg klare til fødsel. Har ikke hørt noe om at det kan bli være etter fødsel.. Har hørt fra min lege at noen KAN oppleve å få litt trøbbel med urinveiene og kanskje skvette litt på seg noen ganger, men det er bare trening som skal til for å "reparere" det igjen og ikke noe verre enn det!

Men hvis det skjer at du tar med deg bekkenløsningen ut i ammeperioden, så har du jo hvertfall ikke den tunge vekta inni deg til enhver tid som gjør det verre når du går og generelt beveger deg da! Jeg ble kvitt min bekkenløsning så og si med en gang ungen var ute sist gang, så jeg har ikke erfart den delen der faktisk :) satser på at jeg slipper det denne gangen også :p

men jeg tror uansett at en bekkenløsning oppleves verre når man er høygravid og tung enn hvis man tar den med seg ut i ammeperioden også :) så man kan jo trøste seg med at det hvertfall ikke blir verre enn sånn du har det NÅ da :p haha

Ja det er sant:) min jordmor sa til meg at mange sliter med det etter fødsel eller at det kan bli verre etterpå en stund om man ikke tar visse forhåndsregler mens man går gravid. Men satser på at det ikke skjer med meg. Tviler på at jeg tisser på meg eller noe for jeg sliter ikke noe med noe sånt eller har problemer der nede for å si det sånnhe he
Får bare bite tenna sammen nå og ringe fysio idag ihvertfall
 
Lykke til hos jordmor i dag! Håper hun ser fremgang og gir deg litt fart på sakene!
Takk for det :) vært innom nå, og mormunnen har trukket seg veldig tilbake og åpnet seg til litt under ca 3cm bare.... -.- til å bli gal av vettu! men jeg fikk hu til å rykke litt i den da hvertfall :p så da fikk heldigvis overtalt henne til å strippe litt! Såh, får bare håpe at det skjer noe NÅ da! Nå har jeg gjort alt jeg kan føler jeg :p
 
Takk for det :) vært innom nå, og mormunnen har trukket seg veldig tilbake og åpnet seg til litt under ca 3cm bare.... -.- til å bli gal av vettu! men jeg fikk hu til å rykke litt i den da hvertfall [emoji14] så da fikk heldigvis overtalt henne til å strippe litt! Såh, får bare håpe at det skjer noe NÅ da! Nå har jeg gjort alt jeg kan føler jeg [emoji14]
Spennende! :D
 
Takk for det :) vært innom nå, og mormunnen har trukket seg veldig tilbake og åpnet seg til litt under ca 3cm bare.... -.- til å bli gal av vettu! men jeg fikk hu til å rykke litt i den da hvertfall :p så da fikk heldigvis overtalt henne til å strippe litt! Såh, får bare håpe at det skjer noe NÅ da! Nå har jeg gjort alt jeg kan føler jeg :p
Snart, snart, snart... Det MÅ jo skje noe snart! Har ikke du holdt på med dette i en uke nå? Ikke langt unna, i alle fall??!
 
Snart, snart, snart... Det MÅ jo skje noe snart! Har ikke du holdt på med dette i en uke nå? Ikke langt unna, i alle fall??!
Tror ikke det er langt unna hvertfall!!! Kjennes ut som jeg har gått sånn i all evighet så sakte som tida går nå... Jeg setter liksom alt på vent, jeg tør jo nesten ikke legge planer i hverdagen omtrent.. Jeg var hos frisøren i går og farget og klippet meg, men var jo nesten redd for å være der de timene det tok. Gah..
 
Tror ikke det er langt unna hvertfall!!! Kjennes ut som jeg har gått sånn i all evighet så sakte som tida går nå... Jeg setter liksom alt på vent, jeg tør jo nesten ikke legge planer i hverdagen omtrent.. Jeg var hos frisøren i går og farget og klippet meg, men var jo nesten redd for å være der de timene det tok. Gah..
Så er du i alle fall finfin når du først kommer på fødestua :p
 
Kjenner du noe fra strippinga da? Sies at det skal gi effekt innen et døgn.
Kjenner det litt ja, det er litt som en type mensmurring på en måte. Var ikke noe digg når hu røska i den, så jeg tar det som et godt tegn! :p forhåpentligvis så kanskje det trigger litt. Men hun sa at det er ikke alle som får noe særlig effekt av det, men iom at jeg er så moden og allerede har åpning så er hvertfall sjansen større da :)
 
Medusa, så du hadde brukt akkupunktur som smertelindring, hvordan synes du det funket'? Hvor satte de nålene?
min akkupunktur anbefalte dette siden jeg responderer så bra på behandlingene hennes :happy:
 
Medusa, så du hadde brukt akkupunktur som smertelindring, hvordan synes du det funket'? Hvor satte de nålene?
min akkupunktur anbefalte dette siden jeg responderer så bra på behandlingene hennes :happy:
Akupunktur var helt nydelig for meg. Fikk det mellom ca 4 og 6-7 cm, tenker jeg. Jeg sovnet faktisk mellom riene! Husker ikke alt om hvor det satt (siden det er 7,5 år siden), men hadde i alle fall på hånden mellom tommel og pekefinger, på muskelen ved albuen og midt oppe på hodet. Definitivt verdt et forsøk!
 
Skjer ikke en shitt annet enn at lunta begynner å bli litt kort.. Venter fortsatt på at riene skal ta seg opp og bli "normale". Iom at jeg hadde ca 3cm i går, venter jeg bare på at jeg skal begynne for alvor, og den ventinga holder på å ta kverken på meg nå kjenner jeg :p er så øm og sliten nå at jeg bare håper at når det først setter igang for alvor så finner jeg skjulte krefter et eller annet sted :p
 
Skjer ikke en shitt annet enn at lunta begynner å bli litt kort.. Venter fortsatt på at riene skal ta seg opp og bli "normale". Iom at jeg hadde ca 3cm i går, venter jeg bare på at jeg skal begynne for alvor, og den ventinga holder på å ta kverken på meg nå kjenner jeg [emoji14] er så øm og sliten nå at jeg bare håper at når det først setter igang for alvor så finner jeg skjulte krefter et eller annet sted [emoji14]
Uff, kjære deg :/ Håper det tar seg opp fort. Det er ikke noe ålreit å gå sånn!
 
Skjer ikke en shitt annet enn at lunta begynner å bli litt kort.. Venter fortsatt på at riene skal ta seg opp og bli "normale". Iom at jeg hadde ca 3cm i går, venter jeg bare på at jeg skal begynne for alvor, og den ventinga holder på å ta kverken på meg nå kjenner jeg :p er så øm og sliten nå at jeg bare håper at når det først setter igang for alvor så finner jeg skjulte krefter et eller annet sted :p

Prøvd å stimulere brystene? Googlet dette i går, anbefaler deg å lese om det hvis du ikke har prøvd.
 
Skjer ikke en shitt annet enn at lunta begynner å bli litt kort.. Venter fortsatt på at riene skal ta seg opp og bli "normale". Iom at jeg hadde ca 3cm i går, venter jeg bare på at jeg skal begynne for alvor, og den ventinga holder på å ta kverken på meg nå kjenner jeg :p er så øm og sliten nå at jeg bare håper at når det først setter igang for alvor så finner jeg skjulte krefter et eller annet sted :p
Huff.. Gikk med 3cm åpning og dårlige rier i noen dager sist gang, prøva alle "kjerringråd" men eneste som hjalp var sex!! ubehagelig med bekkenløsninga og at lysten ikke heeelt var der, men vannet gikk ett par timer etterpå og ungen var ute noen timer etter det igjen. Lykke til!! :)
 
Last edited:
Huff.. Gikk med 3cm åpning og dårlige rier i noen dager sist gang, prøva alle "kjerringråd" men eneste som hjalp var sex!! :laugh: ubehagelig med bekkenløsninga og at lysten ikke heeelt var der, men vannet gikk ett par timer etterpå og ungen var ute noen timer etter det igjen. Lykke til!! :)

Langt på vei var du da?
 
Back
Topp