SnartMorTilTo!

Nja, 20. Mars så det er en stund til. Jeg har gått og vært småbekymret for prematur fødsel pga premature rier og sånn, så livmorhalsen er påvirket og blitt kortere og jeg har allerede gått noen uker med modningstegn. Jordmor mener også at jeg vil føde før tida fordi lillebror ligger så dypt i bekkenet. Så det er skrekkelig spennende tider! :O

Når har du termin?
Når fødte du sist i forhold til termin?
 
Høres usedvanlig behagelig ut! :D
Ja, det er jo egentlig det, da :) Og inntil i går, har jeg ikke hatt noe som helst ønske om at fødselen skulle starte før termin (pga tap av permisjonspenger), men over natten har jeg plutselig blitt veldig klar for at noe skal skje :D
 
Ja, det er jo egentlig det, da :) Og inntil i går, har jeg ikke hatt noe som helst ønske om at fødselen skulle starte før termin (pga tap av permisjonspenger), men over natten har jeg plutselig blitt veldig klar for at noe skal skje :D
Så bra! Jeg kjenner jeg driter i de svangerskapspengene akkurat nå, men det er kjipt å miste tre uke med permisjon!
 
Så bra! Jeg kjenner jeg driter i de svangerskapspengene akkurat nå, men det er kjipt å miste tre uke med permisjon!
Nja.... Jeg kommer til å ha permisjon like lenge uansett, så det var litt kjipt å tenke på at man potensielt kunne gå glipp av flere 10-talls tusen kroner om babyen hadde kommet tre uker før termin! Men litt uti neste uke, begynner tapet å begrense seg uansett, så da begynner det jo å bli greit :) Hehe.. Ble litt grisk av å få brevet fra NAV der det står hvor mye man får utbetalt pr dag :)porc+K), og tenkte at det var helt greit å få litt lønn for å gå og vente på termin uansett. Jeg har aldri hatt rett på permisjon før, siden jeg har vært student med de to andre ;)
 
Nja.... Jeg kommer til å ha permisjon like lenge uansett, så det var litt kjipt å tenke på at man potensielt kunne gå glipp av flere 10-talls tusen kroner om babyen hadde kommet tre uker før termin! Men litt uti neste uke, begynner tapet å begrense seg uansett, så da begynner det jo å bli greit :) Hehe.. Ble litt grisk av å få brevet fra NAV der det står hvor mye man får utbetalt pr dag ([emoji14]orc+K), og tenkte at det var helt greit å få litt lønn for å gå og vente på termin uansett. Jeg har aldri hatt rett på permisjon før, siden jeg har vært student med de to andre ;)
Aha! :) Vurderer å ta det jeg evnt mister ulønnet dersom han kommer tidligere [emoji14] Vi får se! Hvordan løser dere permisjonen?
 
Aha! :) Vurderer å ta det jeg evnt mister ulønnet dersom han kommer tidligere [emoji14] Vi får se! Hvordan løser dere permisjonen?
Ja, det er nettopp det. Det blir ulønnet om h*n skulle komme før. Hos oss, tar jeg 80 % tid med 100 % lønn + 10 uker ulønnet permisjon (+ evt ulønnet tillegg for ukene/dagene h*n) kommer for tidlig. Mannen får sine 10 uker med 100 % lønn, i tillegg til to uker etter fødsel. Siden jeg har fri en dag i uken, kommer han til å få strukket det over 12 uker. Stillingen min er likevel 100 %, siden jeg jobber hele helgen igjennom hver 4. helg.

Har regnet ut av vi kommer oss til over påske neste år på den måten. Forhåpentligvis har vi fått barnehageplass innen den tid (det gikk bra sist med han som er født 3. mars). Ellers får vi finne på et eller annet lurt, tror jeg.

Hva gjør dere?
 
Ja, det er nettopp det. Det blir ulønnet om h*n skulle komme før. Hos oss, tar jeg 80 % tid med 100 % lønn + 10 uker ulønnet permisjon (+ evt ulønnet tillegg for ukene/dagene h*n) kommer for tidlig. Mannen får sine 10 uker med 100 % lønn, i tillegg til to uker etter fødsel. Siden jeg har fri en dag i uken, kommer han til å få strukket det over 12 uker. Stillingen min er likevel 100 %, siden jeg jobber hele helgen igjennom hver 4. helg.

Har regnet ut av vi kommer oss til over påske neste år på den måten. Forhåpentligvis har vi fått barnehageplass innen den tid (det gikk bra sist med han som er født 3. mars). Ellers får vi finne på et eller annet lurt, tror jeg.

Hva gjør dere?
Høres genialt ut :) Vi har bare 80% lønn i 59 uker, så i utgangspunktet kommer oss vi oss til at han er over året pga ferie :) Håper på barnehageplass på våren. Vi jobber begge to 100% vanlig dagtid. Mannen får 10 uker og de to ukene etter fødselen.
 
Høres genialt ut :) Vi har bare 80% lønn i 59 uker, så i utgangspunktet kommer oss vi oss til at han er over året pga ferie :) Håper på barnehageplass på våren. Vi jobber begge to 100% vanlig dagtid. Mannen får 10 uker og de to ukene etter fødselen.
Høres ut som en bra plan, det også :)
 
Skjer ikke en pøkk her... Nærmest ikke kynnere engang. Litt vondt i ryggen som kommer og går, men tror det bare er ryggvondt, og ikke noe mer interessant. Jeg har termin 1. mars, så håper jo at det begynner å skje noe etter hvert. Min normale fødsel (første gang) startet 5 dager før termin uten at jeg hadde merket noe på forhånd på at det var igang. Satser på at det skjer igjen ;)
Høres ut som min forje fødsel det <3 bare min kom 1uke før, på dagen ^^, kanskje du er heldig og får samme opplevelsen igjen :D termin dagen før meg du da :D bare å krysse fingrene for at den ikke kommer på skuddårsdagen :p
 
Nja, 20. Mars så det er en stund til. Jeg har gått og vært småbekymret for prematur fødsel pga premature rier og sånn, så livmorhalsen er påvirket og blitt kortere og jeg har allerede gått noen uker med modningstegn. Jordmor mener også at jeg vil føde før tida fordi lillebror ligger så dypt i bekkenet. Så det er skrekkelig spennende tider! :O

Når har du termin?
Termin 2.mars jeg :)
Såpass ja! :O Nei du får prøve å knipe igjen litt til! Men 20.mars er jo ikke sååå lenge til da! kommer han så kommer han :) spennende!!! vi er heldige som hvertfall bor i dette landet her! så god oppfølging og gode jordmødre skal man lete lenge etter tror jeg :) så det går nok fint uansett tenker jeg <3

For min del Håper jeg jordmor tar litt ansvar for meg og stripper meg i morgen! Denne fasen her har dratt seg litt vel ut kjenner jeg nå :p veldig sliten og dårlig med søvn... Pluss at jeg er drit redd hver gang jeg må nr.2 på do nå! Gjør faktisk vondt og aner ikke hvordan ståan er der nede :p Haha! Sett alt for mye på TLC i sykefraværet mitt og det derre "oops i'm pregnant" programmet har skremt meg litt tror jeg :p vil IKKE ha en unge i do :p
 
Termin 2.mars jeg :)
Såpass ja! :O Nei du får prøve å knipe igjen litt til! Men 20.mars er jo ikke sååå lenge til da! kommer han så kommer han :) spennende!!! vi er heldige som hvertfall bor i dette landet her! så god oppfølging og gode jordmødre skal man lete lenge etter tror jeg :) så det går nok fint uansett tenker jeg <3

For min del Håper jeg jordmor tar litt ansvar for meg og stripper meg i morgen! Denne fasen her har dratt seg litt vel ut kjenner jeg nå [emoji14] veldig sliten og dårlig med søvn... Pluss at jeg er drit redd hver gang jeg må nr.2 på do nå! Gjør faktisk vondt og aner ikke hvordan ståan er der nede [emoji14] Haha! Sett alt for mye på TLC i sykefraværet mitt og det derre "oops i'm pregnant" programmet har skremt meg litt tror jeg [emoji14] vil IKKE ha en unge i do [emoji14]
Hahaha! Du har vel født før og veit hvor vondt det er? :D tviler VELDIG på at du ikke legger merke til det :D

Er 36+1 idag, så det er ikke farlig om han kommer nå, men det er jo å foretrekke at han venter til neste uke! :) Så vi iallefall er over uker 37. Mister nesten trua på at han kommer jeg, har så mye modningsrier som aldri tar seg opp, er bare flere timer med smerter og blir helt støl! [emoji14] Men det tar seg aldri opp. Ikke blir jeg kvitt den forbaska uvi'n heller.. Får negativ urinprøve, og litt etterpå så er den positiv på leukocytter igjen... Er så lei antibiotika nå! Blir kvalm og får sopp av det.. Møkk [emoji14]

2. Mars er jo rett rundt hjørnet! :D om du skal stripper må du vel ha litt åpning/være litt moden? :)
 
Dere med bekkenløsning: HVOR vondt har dere? Jeg er andregangs fødende, og var ikke plaget med dette første gng jeg gikk gravid. Hadde nesten så og si ingen plager. Men nå har jeg så store smerter at jeg føler jeg nesten ikke klarer å overleve! Termin min er 29 mars men jeg går seriøst hver dag og ber til høyere makter om at det skal skje noe snart for jeg orker ikke mer jeg klarer ikke kjøre bil, å sitte er vondt, å gå er vondt, å ligge er vondt jeg kan ikke dra bort på besøk engang fordi jeg har så store smerter. Jeg har også kynnere fra helvete som kommer hele tiden iløpet av døgnet, og babyen har festet hodet godt ned for noen uker siden så jeg har helt syke stikninger der jeg bare aner ikke hva jeg skal Gjøre eller hvor jeg skal Gjøre av meg selv for å få det bedre.. Alt er håpløst akkurat nå
 
Dere med bekkenløsning: HVOR vondt har dere? Jeg er andregangs fødende, og var ikke plaget med dette første gng jeg gikk gravid. Hadde nesten så og si ingen plager. Men nå har jeg så store smerter at jeg føler jeg nesten ikke klarer å overleve! Termin min er 29 mars men jeg går seriøst hver dag og ber til høyere makter om at det skal skje noe snart for jeg orker ikke mer jeg klarer ikke kjøre bil, å sitte er vondt, å gå er vondt, å ligge er vondt jeg kan ikke dra bort på besøk engang fordi jeg har så store smerter. Jeg har også kynnere fra helvete som kommer hele tiden iløpet av døgnet, og babyen har festet hodet godt ned for noen uker siden så jeg har helt syke stikninger der jeg bare aner ikke hva jeg skal Gjøre eller hvor jeg skal Gjøre av meg selv for å få det bedre.. Alt er håpløst akkurat nå
Alt fra "denne dagen klarer jeg å gå og handle alene" til " får ikke kjørt fordi det gjør så vondt å clutche".. Desverre. Har du forsøkt fysioterapi / kiropraktikk /manuellterapi eller liknende?
 
Hahaha! Du har vel født før og veit hvor vondt det er? :D tviler VELDIG på at du ikke legger merke til det :D

Er 36+1 idag, så det er ikke farlig om han kommer nå, men det er jo å foretrekke at han venter til neste uke! :) Så vi iallefall er over uker 37. Mister nesten trua på at han kommer jeg, har så mye modningsrier som aldri tar seg opp, er bare flere timer med smerter og blir helt støl! [emoji14] Men det tar seg aldri opp. Ikke blir jeg kvitt den forbaska uvi'n heller.. Får negativ urinprøve, og litt etterpå så er den positiv på leukocytter igjen... Er så lei antibiotika nå! Blir kvalm og får sopp av det.. Møkk [emoji14]

2. Mars er jo rett rundt hjørnet! :D om du skal stripper må du vel ha litt åpning/være litt moden? :)
Huffameg, uvi er noe driit det også, er man voldsomt plaget kan jo også det føre til litt tidlig fødsel har jeg hørt? Hatt det mye denne gangen eller? Man er lettere utsatt under svangerskap -.- hatt det 4ganger sjæl :p Det er så leit når man er gravid! Man kjenner det jo ikke selv engang :O ubehagelig når man får sopp og :/ håper du blir kvitt det til fødsel iallefall!!! Oh looord... Du får hamstre innpå med kremer og piller for det :) x.x

rare greier de modningsriene ass. Man kan jo ha de i flere uker, men heldigvis så er jo det bare et bra tegn da :D betyr jo at du går i riktig retning hvertfall og mest sannsynligvis slipper å gå noe særlig over tiden din :D uke 37 er rett rundt svingen, så jeg lever i trua på at dere rekker å komme over den kneika hvertfall :D

Mjooo..
Jeg har jo såklart en viss pekepinn, men denne gangen er det ingen ting som ligner på sist gang, så det er så innmari vanskelig å forutse egentlig når alt er så bakvendt :p og sist gang fikk jeg ikke egentlig ordentlig vondt før jeg hadde 8-9cm åpning pga jeg var så nummen fra før av :p og da tok jeg lystgass og maste meg til å prøve epidural... og da, når de smertene endelig kom, selv om jeg hadde vært i aktiv fødsel sikkert kjempe lenge før uten at jeg var helt klar over det, så tok det bare 20 min også var ungen ute :p jeg har ca 1 time med kjøretur til sykehuset :p så jeg er litt småstressa for at jeg skal få vondt "for sent" hvis du skjønner? :p da jeg var innom jordmor her om dagen hadde jeg 2cm, men tror helt ærlig talt at det ikke har skjedd noen ting siden... Har det akkurat likt som i går og dagen før der igjen -.- så, muligheten for å strippes er der, men hun ville ikke gjøre det sist gang, for hun ville fødselen skulle "gå så naturlig for seg som mulig" og alt det der... Jeg roper bullshitt i morgen hvis det ikke har skjedd noe mer, for nå er jeg lei :p
 
Termin 2.mars jeg :)
Såpass ja! :O Nei du får prøve å knipe igjen litt til! Men 20.mars er jo ikke sååå lenge til da! kommer han så kommer han :) spennende!!! vi er heldige som hvertfall bor i dette landet her! så god oppfølging og gode jordmødre skal man lete lenge etter tror jeg :) så det går nok fint uansett tenker jeg <3

For min del Håper jeg jordmor tar litt ansvar for meg og stripper meg i morgen! Denne fasen her har dratt seg litt vel ut kjenner jeg nå :p veldig sliten og dårlig med søvn... Pluss at jeg er drit redd hver gang jeg må nr.2 på do nå! Gjør faktisk vondt og aner ikke hvordan ståan er der nede :p Haha! Sett alt for mye på TLC i sykefraværet mitt og det derre "oops i'm pregnant" programmet har skremt meg litt tror jeg :p vil IKKE ha en unge i do :p
Ha ha :D Ler meg ihjel :D Hvis du plumper ut babyen i do uten å legge merke til det underveis, er du helt rå!
 
Alt fra "denne dagen klarer jeg å gå og handle alene" til " får ikke kjørt fordi det gjør så vondt å clutche".. Desverre. Har du forsøkt fysioterapi / kiropraktikk /manuellterapi eller liknende?

Åhtenkte meg det.. Nei har ikke det men fikk henvisning til fysioterapi av legen min for en uke siden, men jeg vegrer meg for å gå ditjeg e r litt teit sånn kanskje men jeg syns det er så ork å tenke på å måtte holde på med nå, og jeg er ikke så veldig glad I å gå til noe jeg ikke aner hva er.. Hva skjer på en sånn fysioterapi time for gravide med slike plager egentlig? Jeg tenker og at når jeg er så langt på vei alikevel hva vil det hjelpe meg NÅ liksom..
 
Høres ut som min forje fødsel det <3 bare min kom 1uke før, på dagen ^^, kanskje du er heldig og får samme opplevelsen igjen :D termin dagen før meg du da :D bare å krysse fingrene for at den ikke kommer på skuddårsdagen :p
Jeg stresset veldig med de skuddårsgreiene i starten, jeg også, men nå kjenner jeg at det ikke er så krise likevel. Men om vi greier å unngå den og 3. mars (bursdagen til storebror), er jo det det aller beste. Men egentlig tar jeg det jeg får :)
 
Åhtenkte meg det.. Nei har ikke det men fikk henvisning til fysioterapi av legen min for en uke siden, men jeg vegrer meg for å gå ditjeg e r litt teit sånn kanskje men jeg syns det er så ork å tenke på å måtte holde på med nå, og jeg er ikke så veldig glad I å gå til noe jeg ikke aner hva er.. Hva skjer på en sånn fysioterapi time for gravide med slike plager egentlig? Jeg tenker og at når jeg er så langt på vei alikevel hva vil det hjelpe meg NÅ liksom..
Hehe, er sånn selv så det skjønner jeg godt. Ulempen er at det ofte er litt ventetid på de offentlige timene, så kan hende du burde gå privat, men det er jo bare å ta en ringerunde og høre evt. For min del blir det ikke bedre men det blir ikke så mye værre heller så det er jo verdt det. Og hvis det viser seg å være en låsning kam det hende det faktisk blir helt bra med veldig få behandlinger! Synes forresten det virker som forskjellige behandlere gjør litt forskjellig. Min fysioterapeut masserer og tøyer/strekker de musklene som er i krampe og gjør vondt pga overbelastning. Var det manuellterapeuten gjorde også før jeg fikk time hos offentlig fysio, men de gjør det på veldig forskjellige måter.
 
Back
Topp