SnartMorTilTo!

Vettu, det her går jævlig tregt for seg! Riene tok seg faktisk opp en periode på 2 timer eller noe i natt, men så stoppet de igjen, så da stakk jeg innom for en sjekk, og har fått åpning på 2cm bare......! -.- Så disse riene er liiiite effektive for å si det mildt! Ikke at de gjør noe særlig vondt, de bare sliter ut musklene mine liksom :p jeg er så støl i magen og ryggen, og ribbeina mine er så ømme nå at hvis det ikke tar seg opp skikkelig snart tror jeg nesten at jeg må be om å bli satt igang eller noe snart... De ville ikke strippe meg heller for å få fortgang i det (!), de ville det skulle gå så naturlig som mulig så lenge som mulig liksom -.- tenker det umulig kan være bra å være sliten allerede når det ikke har tatt av helt enda engang :p men, de sier at det mest sannsynligvis vil bli en "pangfødsel" når det først setter igang skikkelig, så vi må bare være på alerten :p
 
Baaaahhh... Frustrerende! Du er jo både i "dette kan ta eviglang tid" OG "det kan hende du får det fryktelig travelt når som helst". Høres litt slitsomt ut, ja. Regner med at du er ute og går og sånt? Hmmmmm...
 
Åh så utrolig kjedelig! Du får gå turer og lokke mannen inn på soverommet ;)
 
Har gått fleeere turer i dag, opp og ned trapper inne og ute, til og med gått i skogen i bratte terreng :p tungt som fy, og ikke særlig behagelig egentlig :p støvsugd og vaska klær, eneste som mangler er vel å lokke mannen til soverommet nå.. Men vet ærlig talt ikke om jeg tør! :O Det er ikke så veldig behagelig nedentil akkurat nå for å si det mildt :p jeg håper egentlig vannet mitt går, for da MÅ man jo inn og da kan de vel ikke drøye meg så veldig mye lengre eller? :p bare det ikke går mens jeg er i butikken eller no! Hva gjøør man da egentlig? Blir man igjen og tørker opp?? Eller bare smyger man seg unna og håper ingen så deg? Haha! Livredd for å være offentlig jeg nå :p
 
Har gått fleeere turer i dag, opp og ned trapper inne og ute, til og med gått i skogen i bratte terreng [emoji14] tungt som fy, og ikke særlig behagelig egentlig [emoji14] støvsugd og vaska klær, eneste som mangler er vel å lokke mannen til soverommet nå.. Men vet ærlig talt ikke om jeg tør! :O Det er ikke så veldig behagelig nedentil akkurat nå for å si det mildt [emoji14] jeg håper egentlig vannet mitt går, for da MÅ man jo inn og da kan de vel ikke drøye meg så veldig mye lengre eller? [emoji14] bare det ikke går mens jeg er i butikken eller no! Hva gjøør man da egentlig? Blir man igjen og tørker opp?? Eller bare smyger man seg unna og håper ingen så deg? Haha! Livredd for å være offentlig jeg nå [emoji14]
Vannet går ikke på butikken, de aller fleste fødseler begynner på natta fordi det er da du slapper helt av :) Jeg måtte egentlig vente hjemme 6,5 t etter vannet gikk fordi jeg førstegangs og ikke hadde rier enda. Men så kom riene og de er var veldig effektive, etter tre telefoner fikk jeg lov til å komme inn.. Da var jeg nesten helt utvidet og nesten trykkeklar [emoji14] Å være aktiv, både på turer og på soverommet, tror jeg hadde en positiv effekt sist! :) Frøkna kom tre dager før termin
 
Vannet går ikke på butikken, de aller fleste fødseler begynner på natta fordi det er da du slapper helt av :) Jeg måtte egentlig vente hjemme 6,5 t etter vannet gikk fordi jeg førstegangs og ikke hadde rier enda. Men så kom riene og de er var veldig effektive, etter tre telefoner fikk jeg lov til å komme inn.. Da var jeg nesten helt utvidet og nesten trykkeklar [emoji14] Å være aktiv, både på turer og på soverommet, tror jeg hadde en positiv effekt sist! :) Frøkna kom tre dager før termin
Du har nok heldigvis rett i det ^^, sist gang var jeg så heldig at jeg ikke merket noe til når fødselen var igang sånn egentlig. Var litt uggen form bare, så vi stakk innom jordmor for å sjekke det bare... Og Ungen kom en uke før termin, hadde 5 cm eller no da jeg kom til føden og ut kom hun etter 4 timer eller noe sånt.. Aner ikke hva som trigga fødselen den dagen annet enn at jeg hadde gått tur i skogen med bikkjene og kjevla pizzadeig kanskje? :p det var en drømmefødsel rett og slett! Setter pris på hvor heldig jeg var nå for å si det sånn! :p Jeg hadde egentlig lagd meg forventing på at sånn skulle det bli denne gangen også, men dette her er jo rene pinebenken i forhold ;P
 
Du har nok heldigvis rett i det ^^, sist gang var jeg så heldig at jeg ikke merket noe til når fødselen var igang sånn egentlig. Var litt uggen form bare, så vi stakk innom jordmor for å sjekke det bare... Og Ungen kom en uke før termin, hadde 5 cm eller no da jeg kom til føden og ut kom hun etter 4 timer eller noe sånt.. Aner ikke hva som trigga fødselen den dagen annet enn at jeg hadde gått tur i skogen med bikkjene og kjevla pizzadeig kanskje? [emoji14] det var en drømmefødsel rett og slett! Setter pris på hvor heldig jeg var nå for å si det sånn! [emoji14] Jeg hadde egentlig lagd meg forventing på at sånn skulle det bli denne gangen også, men dette her er jo rene pinebenken i forhold ;P
Haha! Hadde drømmefødsel jeg også, håper neste blir en like god opplevelse! :D Merket du ingenting, også hadde du 5 cm?? :O Jeg kom til føden med 8 cm, men jeg merket det VELDIG godt [emoji14] Ha ha
 
Haha! Hadde drømmefødsel jeg også, håper neste blir en like god opplevelse! :D Merket du ingenting, også hadde du 5 cm?? :O Jeg kom til føden med 8 cm, men jeg merket det VELDIG godt [emoji14] Ha ha
Krysser fingrene for at det blir sånn for deg denne gangen også :D

Nope... Merket ikke noe særlig annet enn at noen ganger så ble jeg litt kvalm samtidig som magen ble veldig hard :p men det skal sies at jeg var usedvanlig plaget med bekkenet mitt sist gang også.. Det var så ille mot slutten at jeg var blitt ganske "bedøvd" i hele området kan du si. Du vet når du går med noe vondt så lenge så blir man jo vant til det til slutt :p så de smertene som kom med riene ble på en måte litt borte i all den andre murringen tror jeg..
 
Krysser fingrene for at det blir sånn for deg denne gangen også :D

Nope... Merket ikke noe særlig annet enn at noen ganger så ble jeg litt kvalm samtidig som magen ble veldig hard [emoji14] men det skal sies at jeg var usedvanlig plaget med bekkenet mitt sist gang også.. Det var så ille mot slutten at jeg var blitt ganske "bedøvd" i hele området kan du si. Du vet når du går med noe vondt så lenge så blir man jo vant til det til slutt [emoji14] så de smertene som kom med riene ble på en måte litt borte i all den andre murringen tror jeg..
Ha ha! Uff da, rier som drukner i andre smerter ja.. Usj.. Hos meg gikk jo vannet først, så når riene kom var det ingen tvil [emoji14] Hvordan er bekkenet ditt denne gangen? (kan godt hende vi har skrevet om det før, med gravidhjerne ned to hjerneceller vettu... [emoji14])
 
Ha ha! Uff da, rier som drukner i andre smerter ja.. Usj.. Hos meg gikk jo vannet først, så når riene kom var det ingen tvil [emoji14] Hvordan er bekkenet ditt denne gangen? (kan godt hende vi har skrevet om det før, med gravidhjerne ned to hjerneceller vettu... [emoji14])
Har hatt bekkenløsning siden uke 7 denne gangen :O sist gang begynte det i uke 20-ish -.- denne gangen fikk jeg jo behandling hos Fysio tidligere og det har hjulpet veldig med trening osv faktisk! så det har ikke vært like ille gjennom hele svangerskapet. Sist gang var jeg litt grønn på det med bekkenløsning og tenkte jeg bare måtte bite tenna sammen og bare go with it helt til jeg krøp til korset mot uke 35 og dro til Fysio, men da var det jo så langt i svangerskapet at fysio ikke turte å knekke og dra så mye i meg :p ble jo nesten invalid og gikk med krykker og hadde en periode til og med rullestol :p det var helt jævlig... men så har jeg jo en ganske fysisk jobb også da (elektroingeniør), det påvirker jo tilstanden litt. Det er mye papirarbeid med PC-jobbing også, men jeg er mye ute i feltet for å forsikre meg om at alt er som det skal. Tunge løft til tider, så jeg ble sykemeldt først 50% med tilrettelegging i september frem til nyttår - da ble det 100% da bekkenet føkka seg noe voldsomt og fikk utdelt krykker som jeg bruker når det blir skikkelig ille til tider :p jeg hater de, så jeg bruker de så lite som overhode mulig ^^, så nå tror jeg det er ganske likt som sist gang, bare at jeg ikke har den samme nummene følelsen.. Savner den! Jeg visste ikke hvor godt jeg hadde det sist! :p

Drømmer om at vannet mitt skal gå også, for da er jo ting rett rundt hjørnet <3 rart at man går og gleder seg så fælt til å få dritvondt, men ååå! The pain <3 kom kom! Da betyr det endelig slutten! :D haha
 
Har hatt bekkenløsning siden uke 7 denne gangen :O sist gang begynte det i uke 20-ish -.- denne gangen fikk jeg jo behandling hos Fysio tidligere og det har hjulpet veldig med trening osv faktisk! så det har ikke vært like ille gjennom hele svangerskapet. Sist gang var jeg litt grønn på det med bekkenløsning og tenkte jeg bare måtte bite tenna sammen og bare go with it helt til jeg krøp til korset mot uke 35 og dro til Fysio, men da var det jo så langt i svangerskapet at fysio ikke turte å knekke og dra så mye i meg [emoji14] ble jo nesten invalid og gikk med krykker og hadde en periode til og med rullestol [emoji14] det var helt jævlig... men så har jeg jo en ganske fysisk jobb også da (elektroingeniør), det påvirker jo tilstanden litt. Det er mye papirarbeid med PC-jobbing også, men jeg er mye ute i feltet for å forsikre meg om at alt er som det skal. Tunge løft til tider, så jeg ble sykemeldt først 50% med tilrettelegging i september frem til nyttår - da ble det 100% da bekkenet føkka seg noe voldsomt og fikk utdelt krykker som jeg bruker når det blir skikkelig ille til tider [emoji14] jeg hater de, så jeg bruker de så lite som overhode mulig ^^, så nå tror jeg det er ganske likt som sist gang, bare at jeg ikke har den samme nummene følelsen.. Savner den! Jeg visste ikke hvor godt jeg hadde det sist! [emoji14]

Drømmer om at vannet mitt skal gå også, for da er jo ting rett rundt hjørnet <3 rart at man går og gleder seg så fælt til å få dritvondt, men ååå! The pain <3 kom kom! Da betyr det endelig slutten! :D haha
Høres ut som om vi har det ganske likt denne gangen :) Begynte også med bekkentøys helt fra byrjan, og gått til fysioterapeut hele svangerskapet. Krykkene er også på plass! Det er no drit med den bekkenløsninga :O

Ha ha jaaa jeg venter også bare på den ekstreme smerten nå! :D Trodde seriøst noe var på gang i natt, men nei!
 
Ha ha, ja man kommer til et punkt hvor man bare er klar for alt :) Snart er alt over :D Eller... Det vil si... Snart begynner alt det andre [emoji14]
Ha ha, veldig godt sagt! Snart begynner det rett og slett! :D
 
Høres ut som om vi har det ganske likt denne gangen :) Begynte også med bekkentøys helt fra byrjan, og gått til fysioterapeut hele svangerskapet. Krykkene er også på plass! Det er no drit med den bekkenløsninga :O

Ha ha jaaa jeg venter også bare på den ekstreme smerten nå! :D Trodde seriøst noe var på gang i natt, men nei!
Jau, den bekkenløsningen er ikke noe god altså! Vi får bare håpe den går bort fort etter fødselen! :) Siste innspurten er det verste :p man går liksom konstant og bare venter og kjenner på alt! Lenge til du har termin? :D
 
Det er så sant som det får blitt det ^^, hvordan går det med deg da? :D når har du termin? :)
Skjer ikke en pøkk her... Nærmest ikke kynnere engang. Litt vondt i ryggen som kommer og går, men tror det bare er ryggvondt, og ikke noe mer interessant. Jeg har termin 1. mars, så håper jo at det begynner å skje noe etter hvert. Min normale fødsel (første gang) startet 5 dager før termin uten at jeg hadde merket noe på forhånd på at det var igang. Satser på at det skjer igjen ;)
 
Jau, den bekkenløsningen er ikke noe god altså! Vi får bare håpe den går bort fort etter fødselen! :) Siste innspurten er det verste [emoji14] man går liksom konstant og bare venter og kjenner på alt! Lenge til du har termin? :D
Nja, 20. Mars så det er en stund til. Jeg har gått og vært småbekymret for prematur fødsel pga premature rier og sånn, så livmorhalsen er påvirket og blitt kortere og jeg har allerede gått noen uker med modningstegn. Jordmor mener også at jeg vil føde før tida fordi lillebror ligger så dypt i bekkenet. Så det er skrekkelig spennende tider! :O

Når har du termin?
 
Skjer ikke en pøkk her... Nærmest ikke kynnere engang. Litt vondt i ryggen som kommer og går, men tror det bare er ryggvondt, og ikke noe mer interessant. Jeg har termin 1. mars, så håper jo at det begynner å skje noe etter hvert. Min normale fødsel (første gang) startet 5 dager før termin uten at jeg hadde merket noe på forhånd på at det var igang. Satser på at det skjer igjen ;)
Høres usedvanlig behagelig ut! :D
 
Back
Topp