Flau over hjemmet vårt

Blir aldri strøkent her heller.. Når hun er våken må hun aktiviseres.. Om hun eeendelig sovner på dagen så lister vi oss rundt i frykt for å vekke henne. :-p

Hjelper å invitere folk på besøk, da må vi ta en skikkelig sjau. Så får hun sitte og se på oss fyke rundt fra vippestolen sin... :-p

Vi gjør akkurat det samme, haha! Inviterer til besøk, da får vi fart på oss. Men nå er selvfølgelig lillemor blitt så stor at når vi rydder inn kommet hun etter og rydder ut.. :p

Jeg har et problem med at jeg rett og slett ikke orker å holde det ryddig. Jeg liker å ha det ryddig, jeg blir rolig i sjela av det. Men... Av en eller annen grunn er jeg så vanvittig rotete. Og jeg orker ikke rydde opp etter meg. Etter jeg har laget middag eller badet baby, etter jeg har støvsugd eller dusjet er jeg vanvittig sliten. Før jeg ble mamma kunne jeg sove hele dagen mens jeg ikke var på jobb, i tillegg til hele natta, og allikevel være trøtt. Jeg trodde jeg var syk en periode, men jeg er visst ikke det. Er vel bare lat :oops:
Får en sjelden gang ånden over meg og får da ryddet og vaska. Ellers er det den snille mannen min som tar et tak.

Føler ofte huset vårt er for rotete.. Eg orker ikkje og presse meg selv mer. Har 2 barn og stor hund og er 8 mnd gravid. Mannen min jobber mye og har masse prosjekt som han må gjør ferdig hjemme.. Type oppussing som griser huset enda mer til... Heilt grusomt. Men det blir nokk bedre. Men kommer det folk uanmeldt så står det gjerne oppvask på kjøkkenbenken og korger med rene klær eg ikkje har lagt på plass rundt om kring osv.. Har lært meg og ikkje bry meg om andre. Holder det rent nokk til at vi kan bo i rotet. Men rot er ikkje farlig :p og 2 timer etter eg har vaska er det like møkkete igjen. Så gidder ikkje og springe rundt med filla hele tiden..

Vi har det også rotete, leker som flyter og gubben som legger "alt" på spisebordet mens jeg maser om at han må rydde i rotet sitt. Han er også fæl med å rydde alt han ikke vil ha i stuen inn på det som egentlig skal være mini sitt rom slik vi aldri får flyttet han inn dit. Mini er i tillegg en utfordring i seg selv både når det kommer til legging og sutrete/grinete på dagtid. Når han først sover har jeg rett og slett ikke ork og energi til å rydde.

Vi har det også rotete, leker som flyter og gubben som legger "alt" på spisebordet mens jeg maser om at han må rydde i rotet sitt. Han er også fæl med å rydde alt han ikke vil ha i stuen inn på det som egentlig skal være mini sitt rom slik vi aldri får flyttet han inn dit. Mini er i tillegg en utfordring i seg selv både når det kommer til legging og sutrete/grinete på dagtid. Når han først sover har jeg rett og slett ikke ork og energi til å rydde.

Dette høres veldig ut som oss! Vi skal lage rom til snuppa nå. Så alt vi har stuet inn på hennes rom bare flyter overalt nå ;)

Jeg må ha det rent og ryddig rundt meg, så tar som oftes ting med en gang, og det meste har sin faste plass. Mannen sitt rot får han ha i kjelleren, og han respekterer heldigvis hvordan jeg vil ha det så han har lært å rydde etter seg ;) Ellers setter jeg det bare foran kjellerdøra så han tar det med seg ned når han skal i kjelleren :P Vi har ei på 5måneder så når vi er ferdig med å spise så tar en av oss babyen og den andre rydder og setter vi alt inn i vaskemaskina. Ellers så rydder jeg, tørker støv, vasker klær, støvsuger og sånt når lille sover eller ligger å leker i babygymmen sin. Selfølgelig ikke hver dag, men når det trengs ;)

Her er det faste dager med klesvask, fredag og lørdag, da gjøres alt og ingenting blir liggende så fremst vi ikke er syke. Etter middagen så blir kjøkkenet ryddet og vasket. Vi har ikke alltid hatt det sånn, men etter at vi fikk barn ( venter nummer 3 ) så har vi blitt helt nazi på å holde det i orden her. Skal sies at mannen min er veldig ordensmenneske så han tar en stor del av jobben, iallefall nå som jeg er høygravid :)

For min del så var det bare å gjøre det, det blir en vane etterhvert. Det frister veldig å sette seg i sofaen etter middag eller etter at barna har lagt seg, men da vet jeg at det ikke blir gjort. Hvis man har det i orden hele tiden så tar det ikke mange minuttene å shine opp kåken til kvelds :)

Når vi f.eks ser film på fredagskvelden så tar vi med oss kleskurven og legger sammen klær samtidig. :)

Kjenner meg igjen i den... Bor i hus som er oppusset i 1970 og 1994, kjøkkenet er fra 1970 og helt ubrukelig, men siden vi ikke eier det bruker vi heller ikke penger på det selvfølgelig :p
Samme her. Leier. Og huseier lovet å pusse opp samt gjøre ferdig kjeller da vi flyttet inn for 2 år siden. Ikke sett han siden.....

Skulle gjerne vært flinkere. Spesielt til organisering av tingene rundt omkring. Prøver å gjøre litt hver dag. Men oppvask og slikt tar vi alltid. :) Lærte fort da vi fikk første at det ikke gikk an å få det strøkent.

Jeg har et problem med at jeg rett og slett ikke orker å holde det ryddig. Jeg liker å ha det ryddig, jeg blir rolig i sjela av det. Men... Av en eller annen grunn er jeg så vanvittig rotete. Og jeg orker ikke rydde opp etter meg. Etter jeg har laget middag eller badet baby, etter jeg har støvsugd eller dusjet er jeg vanvittig sliten. Før jeg ble mamma kunne jeg sove hele dagen mens jeg ikke var på jobb, i tillegg til hele natta, og allikevel være trøtt. Jeg trodde jeg var syk en periode, men jeg er visst ikke det. Er vel bare lat :oops:
Får en sjelden gang ånden over meg og får da ryddet og vaska. Ellers er det den snille mannen min som tar et tak.

Da er vi to! :P

Fått ett tips å ta 10 min hver kveld. Da får du vist organisert mye i huset hvis man holder på en periode. ;)

Vi prøvde men skled ut av det. Hehe ;) Men så er det rotete i perioder og vi får heller ikke så mye besøk. Får vi besøk rydder vi litt ekstra enn vanlig. ;)

start og belønne deg selv. slik gikk jeg i fra rotekopp til perfeksjonist. har snart 5 barn. mannen her og er ikke huslig. men han blir belønnet :D visst han hjelper meg i huset, sier jeg, ta deg en fisketur, så tar jeg barna. eller ta en tur på besøk osv. og han elsker lister. før gjorde han ingenting. men nå rydder vi sammen. jeg har desse rutinene: morning: reier sengene son provosorisk. samtidig som ungene spiser tar jeg utav og inni oppvaskmaskinen. så går jeg på badet og steller meg. da rydder jeg samtidig opp etter stell av barna, klr, tannkoster, osv, så vasker jeg kjappt over badet. når ungene er levert, setter jeg på plass en maskin med klær, mopper raskt over gulv og vasker kjøkkenbenker. det tar ca 15 min totalt. vasker bare kjøkken/stuegulv.
så drikker jeg kaffe og spiser frokost. etter dette henger jeg opp, legger på plass klær. så lager jeg middag, så bruker jeg 1 time på foreksempel vasking av soverom, rydding i bod, kjøkkenskuffer, eller lignende. så slapper jeg av og koser meg til barna er hjemme. har minsta hjemme, men hun sover, ellers er hun med meg.

Vi er bare to men klarer fortsatt ikke å holde det strøkent til enhver tid :p

Her drar småttenut alt hver dag så det flyter konstant :(

Back
Topp