Flau over hjemmet vårt

Huset vårt ser ikke ut det heller:p jeg er gravid og har slitt med kvalme i mange uker. Nå er jeg ikke kvalm lenger, men mangler energi å må prioritere barna etter jobb.
Er såvidt en kan ense at det er en overflate på stuebordet!
Barbiedukkee, brev, forskjellig krimskrams og tegninger! Og sånn er det på andre stuebordet og:p i tilegg så flyter det leker overalt og gangen er full av allsakens klær!
Prøver å holde badet og kjøkkenet rent så der ser det ca ok ut. Har unngått å få besøk på 2 uker men nå må jeg ta meg sammen da pappa kommer på lørdag:eek:

Føler huset her bestandig er kaos... Vet hva problemet her er. Jeg må få mer orden i skap og skuffer. Sortere ting og gi det en fast plass, og så må jeg slutte og utsette ting, heller ta det med en gang! Men så var det å få til dette da :p

Her er greit ryddig. Men lagt ifra nyvasket og strøkent.
Vi har 2 barn og jeg vil de skal ha det greit rundt seg.
Rydder lekene hver kveld. Vasker når det trengs. Men med hund og en på under 2 år ser gulvet aldri nyvasket ut særlig lenge.

ImageUploadedByBV Forum1455730269.913518.jpg

Her sitter vi å ser barne TV :p og da har du ikke sett kjøkkenet og gangen ;) tar et tak når ungene er i seng, og har fokus på de rommene vi er i :D

Her har vi esker i stuen og på vaskerommet etter flyttingen o sommer. Skittentøyskurven lever sitt eget liv og det er ikke alltid like lett å holde det ryddig på stua eller kjøkkenet når man springer mellom 3 unger hele dagen. Men Vi prøver og vi kommer sakte men sikkert gjennom ting. Det verste jeg vet er når svigermor alltid må kommentere hvordan ting er og ser ut. Jeg prøver så godt jeg kan. Men vil heller bruke tiden på dagen på ungene mine enn å springe rundt å rydde for å gjøre andre glade.

Her kaster, gir bort og selger etter hvert som ting ikke blir brukt/ barna vokser i fra osv.

Rydder hver eneste dag, tar alltid 1-2 maskiner med klær hver dag+ oppvaskmaskinen.

Jeg var mer nøye før på og vaske/støvsuge hver dag. Men det har jeg blitt flinkere på og tåle en smule eller en flekk på gulvet! :) det er ikke det som ser rotete ut egentlig.

Men sortering, rydd og kast er nødvendig ofte for og holde orden. Det hoper seg fort opp i skap og skuffer om ikke! :) og det hjelper utrolig mye! :) ta rom for rom.

Så ut som en vakker hund med masse pels? :D Herlig å se sånne hjem:)

Det er en flott hund men han legger igjen mengder med hår :p og ikke nok med det, vi har to ;) men har blitt flinkere til å puste med magen og tenke at det viktigste er tross alt å være sammen med de tre flotte barna våre. Men tar litt hver dag så ser det ikke så værst ut når jeg legger meg til kvelds :p
Elsker jif tørrmopp - alt er med engang mye bedre :p

Det er en flott hund men han legger igjen mengder med hår :p og ikke nok med det, vi har to ;) men har blitt flinkere til å puste med magen og tenke at det viktigste er tross alt å være sammen med de tre flotte barna våre. Men tar litt hver dag så ser det ikke så værst ut når jeg legger meg til kvelds :p
Elsker jif tørrmopp - alt er med engang mye bedre :p

To av så mye pels? :o hihi
Hår er hår, jeg røyter jeg også... Men ja hjelper med tørrmopp :p
Hva slags type hund har dere? Ser bare pelsen er flott jeg :)

Het er det nesten aldri helt ryddig, vi prioriterer rett og slett å hygge oss med ungene i stedet for å rydde hele tida. Det er ikke sånn at hele huset flyter, men sjelden helt ryddig.

Vet hva du mener. Jeg er tobarnsmor nå, og vi har blitt flinkere til å holde orden av ren nødvendighet, for med to barn, hund, to katter og to voksne som i utgangspunktet er rotehuer, så tar kaoset fort overhånd hvis vi ikke tar hånd om ting underveis. Et tips er å aldri forlate et rom tomhendt. Skal jeg fra stua til kjøkkenet er det alltid et glass eller noe som skal i søpla jeg kan ta med meg, skal jeg på badet er det alltid en hårstrikk eller lignende på gulvet jeg kan plukke opp og ta med. Det blir ikke nødvendigvis perfekt av det, men du holder kaoset litt under kontroll.

Ellers er husarbeid genialt å ta med minien på åtte måneder på. Han er ikke så glad i å ligge alene på gulvet, men når jeg støvsuger er han fornøyd. Han liker lyden. Så jeg støvsuger hver dag. :) Oppvasken er gøy, da sitter han i tripp trapp-stolen med en sleiv i hånda og dunker borti alt. Han får også rote i kjøkkenskuffen mens jeg lager mat.

Ellers er mitt beste tips at det ikke trenger å være perfekt. Vi har et skap vi putter lekene i. I det skapet er det totalt kaos. Det er det ingen som bryr seg om. Etter leggetid tar det maks tre minutter å kaste alt av leker inn i skapet og lukke døren. Da er det ryddig. ;)

Vi har spisestuebordet full av klær som er brettet sammen,en lekekrok med alt for mye leker,verktøy på badet og ikke minst..har begynt å pusset opp gang oppe,men d har stått på vent siden jeg ble gravid/flyttet inn :P

Woow her hadde det kommet mange svar :D Tusen takk alle sammen! Skulle gjerne ha svart hver enkelte ;)
Masse gode tips her! Og litt godt å se at vi ikke er de eneste med rot hihi ;)

Jeg tror det er veldig vanlig å ikke ha alt på "stell" når man har små barn. Venninna mi har alltid hatt det helt strøkent hjemme, men når hun fikk barn så det ut som ei bombe hadde gått av mange ganger. Tror de fleste forstår at man har andre ting å passe på enn rotet.. i tillegg er man nok sliten når kvelden kommer og da frister det nok ikke så mye å bruke den lille fritiden på rydding og vasking alltid :)

Back
Topp