Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men hvor gammel er han, og hvor gammel var han første gang han kastet opp?Jøss... Forstår nå at vi har vært veldig heldigefor har aldri vært behov for å ta ekstra "forbehold" ved oppkast her. Han kaster opp på do (noen få ganger han har våknet av oppkast). Vasker helt som vanlig, og vi har aldri blitt smittet
![]()
Men hvor gammel er han, og hvor gammel var han første gang han kastet opp?
Jeg har opplevd ei seng, en hel gutt, en halv vegg og ned på gulvet nedspydd, så tar forbehold etter den gangen ;-)
Nå derimot er han blitt så stor at han våkner om natta hvis han må spy ;-)
Han er 6.5
Frøkna på 3.5 stoler jeg ikke på enda. Hun bare spyr der hun er enda.
Men sover han uten å kaste opp på natta, eller våkner han?Han hadde omgangssyke da han var baby.. Da spydde han såklart der han var. Men det er ikke mange ganger han har kastet opp akkurat (snart 7 år). Men han har sprunget på do siden han var ca 2som sagt ett par ganger han har våknet av oppkast som da har kommet i senga, men ellers springer han på do
![]()
Eldste min på 8 har også rukket fram til do. Da han var liten, så skjønte jeg at han kanskje måtte spy og løp på do. Yngste spyr uten så mye forvarsel. Våkner av at hun gråter og roper æsj ETTER at hun har kastet opp.Han hadde omgangssyke da han var baby.. Da spydde han såklart der han var. Men det er ikke mange ganger han har kastet opp akkurat (snart 7 år). Men han har sprunget på do siden han var ca 2som sagt ett par ganger han har våknet av oppkast som da har kommet i senga, men ellers springer han på do
![]()
Men sover han uten å kaste opp på natta, eller våkner han?
For her har de ikke våkna heller når de har spydd, bare spydd i søvne :-o
På dagen er det jo mye lettere å styre, og yngste begynner å klare å gå på badet tidsnok nå før det kommer.
Ja jeg tolket det ikke noe anderledesMå få legge til at jeg MENTE at jeg har vært heldig altså.. Var ikke en undertone med at man kan "forvente" at barna rekker fram til do eller noe sånt..vi har oppriktig talt vært heldig - samt at vi med storebror knapt har hatt sykdom i hus
spent på hvordan dette utvikler seg med lillesøster da
![]()
Ja jeg tolket det ikke noe anderledesVar heldig med storebror her, men minste er helt anderledes
Ja det er viktig at de får styrket imunforsvaret sitt. Men omgangssyke forårsakes av virus og man blir ikke imun, man kan få flere runder med samme smitte. Derfor vasker jegJa ting kan utarte seg helt annerledes med lillesnupp vil jeg tromen lov å håpe
![]()
JEG tror barna blir mindre syke dersom man ikke er hysterisk i forhold til bakterier![]()
Ja det er viktig at de får styrket imunforsvaret sitt. Men omgangssyke forårsakes av virus og man blir ikke imun, man kan få flere runder med samme smitte. Derfor vasker jegMen generelt har jeg det ganske rent der de sover mtp feks krybbedød. Og det kan bli for mye bakteriesykdom også. De blir utsatt nok i bhg så da har jeg ikke dårlig samvittighet for å ha det rent hjemme
![]()