Armadillo
Glad i forumet
Klær vaskes på 60 grader, sengeklær/håndduker på 90 grader (gjør det til vanlig også da). Vasker fjernkontroller, dørhåndtak og alt annet man tar mye på med utblandet klorin. Vasker toalett, vask og andre overflater på badet med klorin. Lufter godt ut ofte. Ekstra god håndhygiene, og bruker antibak. Heldigvis har jeg tisselaken i sengene til barna, og eldstemann greier å spy i bøtte når han først er i gang. Kommer jo gjerne en runde i senga først, men da tar jeg alt av og til vask, har på nytt og legger håndduker som "tisselaken" i tilfelle han skulle bomme på bøtta. Fjerner gulvmattene fra rommet hans. Tok også på "sykebleie" (4 år) ettersom det ofte kommer den veien også, og det er vanskelig å kontrollere - men det kommer jo ikke til å være et alternativ oppgjennom årene..
Aldri hatt spysjuke barn yngre enn 4 år, så vet ikke helt hvordan jeg ville gjort ting da. Men tenker jeg måtte ha holdt meg i stua, i skinnsofaen gjennom natta med han på 15 mnd om han fikk det nå, for ellers hadde han jo spydd ut senga hele tiden.
Kjøper inn cola, potetgull, bananer og ellers det de som er syke har lyst på.
Kjøper også nye tannkoster når sjuka er over! Det gjelder også ved forkjølelse/influensa.
Aldri hatt spysjuke barn yngre enn 4 år, så vet ikke helt hvordan jeg ville gjort ting da. Men tenker jeg måtte ha holdt meg i stua, i skinnsofaen gjennom natta med han på 15 mnd om han fikk det nå, for ellers hadde han jo spydd ut senga hele tiden.
Kjøper inn cola, potetgull, bananer og ellers det de som er syke har lyst på.
Kjøper også nye tannkoster når sjuka er over! Det gjelder også ved forkjølelse/influensa.