En ny reise :)

Uke 25: 24+2
Termin 23.3.16


Fremdeles mye energi.Fått trent 2-3 styrkeøkter de siste ukene. Gåturer begynner å bli vondt :(.


Symptomer/Plager: Tisser kun 1 gang per natt nå. Føler jeg får sovet mer sammenhengende.
Dårlig matlyst og egentlig matlei. Må ha frukt eller grønt. Magen har vokst endel de siste ukene, så ikke alle toppene som går over magen lengre. Måtte kjøpe meg en ny jakker, på salg heldigvis, da de andre jakkene såvidt går over magen.

Merker liv hver dag. Variere litt i mengde.

Var hos jordmor forrige uke og målte hjertslag , blodtrykk og symfysemål. Hjerteslag lå på 155, symfysemålet lå jeg rett under midtstreken og blodtrykket var supert. Skal tilbake i uke 28 til neste kontroll.

Cravings: Frukt og grønt. Fått mer søtsug desverre.

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Ved 10 uke: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1

Da har jeg passert 10 kg fra startvekt. Merker jeg syntes det er veldig rart å bli så tung, men spiser normalt og sundt så får vel bare anta at babyen trenger det:)
 
Uke 27: 26+2
Termin 23.3.16


Energien har dalt de siste ukene. Skikkelig trøtt. Tror det har sammenheng med at jeg sover dårlig og vesla har vokst mye.


Symptomer/Plager:
Dårlig matlyst og egentlig matlei. Må ha appelsiner!
Magen har vokst endel de siste ukene, så måtte gå til innkjøp av lange singletter. Det var ikke så lett å finne..

Vesla blir sterkere for hver dag. Merker stor forskjell i sparkene hennes.

Var hos legen i går og fikk sykemelding på 20%. Skal jobbe en dag mindre til over jul. Er så trøtt. Håper det avtar. Tok blodprøver for sikekrhets skyld.

Begynner å få problemer med å gå lengre. Får smerter i lysken og noe i setet. Rask gange på typisk kjøpesenter er ikke noe godt..

Og vi har fått vite at vi venter en jente:) <3



Cravings: Appelsin. Noe søtsug.

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Ved 10 uke: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1
Uke 26+3: 77,5

12,5 kg ökning fra før gravid. Skikkelif skremmende..o_O
 
Godt at du får en dag mindre i uken! Hvis du begynner å få vondt i bekkenområdet bør du ta det litt med ro. Ta korte skritt og gå rolig. Ikke gå for lange turer. Prøv å stopp før det gjør vondt. Gjør tøyeøvelser så musklene ikke stivner til. Det begynte slik som det der hos meg også og jeg var ikke flink nok til å ta det med ro... og nå har jeg altså bekkenløsning og sliter skikkelig. Du vil ikke ha disse plagene for å si det sånn :p
 
Høres fornuftig ut at du tar det litt med ro en stund framover. Lite energi og et bekken som begynner å krangle er det nok greit å ta hensyn til. Bekkenet blir i allefall ikke bedre av at du kjører på med full gass ;)

Tror ikke du skal bekymre deg over vektøkningen. Jeg har inntrykk av at du spiser sunnere enn de fleste, og beveger deg jevnlig. Alle legger på seg forskjellig under en graviditet, og så lenge man har et sunt kosthold er det ingenting å stresse med :)
 
Godt at du får en dag mindre i uken! Hvis du begynner å få vondt i bekkenområdet bør du ta det litt med ro. Ta korte skritt og gå rolig. Ikke gå for lange turer. Prøv å stopp før det gjør vondt. Gjør tøyeøvelser så musklene ikke stivner til. Det begynte slik som det der hos meg også og jeg var ikke flink nok til å ta det med ro... og nå har jeg altså bekkenløsning og sliter skikkelig. Du vil ikke ha disse plagene for å si det sånn :p
Takk for råd. Får se det an til uka om jeg forstsetter med 20%. Nå får jeg mest vond når jeg går tur eller står mye oppreist. Håper det går bra med deg?
 
Høres fornuftig ut at du tar det litt med ro en stund framover. Lite energi og et bekken som begynner å krangle er det nok greit å ta hensyn til. Bekkenet blir i allefall ikke bedre av at du kjører på med full gass ;)

Tror ikke du skal bekymre deg over vektøkningen. Jeg har inntrykk av at du spiser sunnere enn de fleste, og beveger deg jevnlig. Alle legger på seg forskjellig under en graviditet, og så lenge man har et sunt kosthold er det ingenting å stresse med :)
Nei, du sier vel noe der.. Men er så vanskelig å roe ned..

Vekta får det gå sånn det går me;) Alt bra med deg?
 
Uke 29: 28+2
Termin 23.3.16


Energien har dalt de siste ukene. Skikkelig trøtt. Men så har jeg ligget rett ut med influensa og feber i jula, noe dritt! Nå hoster jeg bare og håper energien er stigende.

Har handlet inn stelleveske, noe ullklær, rosa kjole(endelig:)) og noe annet småtteri. Fikk penger til vogn til jul så må fikse det på nyåret. Ellers mangler jeg:
Ammepute
Brystpumpe
Amme Bher
Stellebord/pute
Balje
Sittestol
Bilstol. babybjørn, babygym får vi låne:)

Men vi ender kankje opp med å flytte så da er det vanskelig å kjøpe noen nye møbler når vi ikke helt vet hvordan vi får det.


Symptomer/Plager:
Dårlig matlyst og egentlig matlei. Må ha appelsiner!
Begynt å plages med halsbrann.. ellers veldig matlei og kresen


Alle blodprøvene hos legen var fine, så er nok bare sliten.
Kontrollen hos jordmor forrige uka gikk fint. Hjerefrekvens på 145 slag og ligger midt på vekstkurven. Fått noe vann i kroppen.
Ellers lite vondter, kun ved langvarif gange og mye ståing.


Cravings: Appelsin. Rista brød med banan, sjokomelk.

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Ved 10 uke: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1
Uke 26+3: 77,5
Uke 28+1: 77,0

Holdt en stabil vekt siste 1,5 uka da jeg har ligget syk med influensa. Blitt lite store måltider,kun frukt og mye varm saft. Noe middager.

12 kg ökning idet jeg går inn i siste trimester. Håper å ligge under 18 kr ved termin, men ikke godt å vite.
 
Uke 31: 30+0
Termin 23.3.16


Energien har dalt de siste ukene. Fikk forlenget 20% sykemelding ved sist legebesøk. Så har det ut januar, får ta en ny vurdering da. Værste er at jeg sover så dårlig på natta.

Fått fikset:
Ammepute
:)


Symptomer/Plager:
Dårlig matlyst og egentlig matlei.
Halsbrannen går litt opp og ned. Værst ved mye aktivitet og når jeg bøyer meg for å ta opp noe fra gulvet.

Vondtene er de samme: Trøtt, vondt ved langvarig gange, noe vann i kroppen.


Cravings: Appelsin. Oppkuttet frukt. Kvarg med sitron eller gresk yoghurt med sitron.

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Ved 10 uke: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1
Uke 26+3: 77,5
Uke 28+1: 77,0
Uke 30+0: 79,4(etter helg da;/)

Tøft å øke i vekt nå. Men spiser sundt, så er vel bare kroppen og lille vesla som trenger det:)
 
Sikkert greit å få forlenget sykemeldingen, det er tøft når man ikke har så mye energi. Jeg har også problemer med nattesøvnen, men jobber fortsatt 100 %. Kan heldigvis roe litt ned med hjemmekontor innimellom da, men kjenner at det kanskje blir litt for mye med 100 % fremover.

Det er meningen vi skal øke i vekt nå :) Jeg har hatt veldig seig vektøkning hele svangerskapet, men i jula gjorde jeg et skikkelig hopp på 3,5 kg :eek: Ikke akkurat kjempegøy, men så lenge man spiser sunt og balansert er det ikke så mye å gjøre med det. Kroppen sparer vel bare på det den trenger ;)
 
Uke 33: 32+0
Termin 23.3.16


Sover bedre på natten nå.

Fått fikset:
Vogn
Vognpose
Ullunderlag
Myggnett og regntrekk
Samt stelleveske



Symptomer/Plager:
Blitt skikkelig sulten siste ukene. Tydelig at hun vokser. Fått litt panikkangst om jeg har alt klart og fått ordnet mye siste uka. Vasket klær, tepper, begynt å pakke fødebag ect
Halsbrannen går litt opp og ned. Værst ved mye aktivitet og når jeg bøyer meg for å ta opp noe fra gulvet.

Vondtene er de samme: Trøtt, vondt ved langvarig gange, noe vann i kroppen.


Cravings: Appelsin. Oppkuttet frukt. Kvarg med sitron eller gresk yoghurt med sitron.

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Ved 10 uke: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1
Uke 26+3: 77,5
Uke 28+1: 77,0
Uke 30+0: 79,4(etter helg da;/)
Uke 31+7: 80,3

Vekten øker gradvis. Håper jeg ikke går mer opp enn 18 kg, Da er jeg ca på 83 kg. Men tiden vil vise. Viktigste er at vesla får det hun skal ha. Føler ikke jeg spiser ekstreme mengder med mat. Bare det vanlige og noe ekstra frukt/grønt. Blitt noe mer godis enn normalt, men er heller ikke i stpre mengde.
 
Sikkert greit å få forlenget sykemeldingen, det er tøft når man ikke har så mye energi. Jeg har også problemer med nattesøvnen, men jobber fortsatt 100 %. Kan heldigvis roe litt ned med hjemmekontor innimellom da, men kjenner at det kanskje blir litt for mye med 100 % fremover.

Det er meningen vi skal øke i vekt nå :) Jeg har hatt veldig seig vektøkning hele svangerskapet, men i jula gjorde jeg et skikkelig hopp på 3,5 kg :eek: Ikke akkurat kjempegøy, men så lenge man spiser sunt og balansert er det ikke så mye å gjøre med det. Kroppen sparer vel bare på det den trenger ;)
ja, merker det er slit med 4 dager jobb.Hjemmekontor er gull!ja, det er sånn jeg tenker også! Er bare så veldig rart .. Formen bra ellers?
 
Kjekt å lese at det går bra med deg :) ikke stress med vekten! Jeg har gått opp 11 kg og synes egentlig det er helt fint. Spiser normalt, så da er det vel sånn det skal være :) er visst også vanlig at førstegangsfødende går opp mer enn flergangs.
 
Kjekt å lese at det går bra med deg :) ikke stress med vekten! Jeg har gått opp 11 kg og synes egentlig det er helt fint. Spiser normalt, så da er det vel sånn det skal være :) er visst også vanlig at førstegangsfødende går opp mer enn flergangs.
Håper det går bra med deg også:) ? Tiden går så fort nå på slutten. Ja, må prøve å ikke henge meg opp i disse tallene :p merker det begynner å bli tungt å bære denne kroppen. Lurer på hvor det sksl enda :)
 
Håper det går bra med deg også:) ? Tiden går så fort nå på slutten. Ja, må prøve å ikke henge meg opp i disse tallene :p merker det begynner å bli tungt å bære denne kroppen. Lurer på hvor det sksl enda :)
Ja, det går greit med meg. Sliter mye med bekkenet, men skal overleve de siste ukene frem til termin :) Jeg var hos jordmor i går og hun fortalte at man ikke går opp like mye på slutten. Med mindre man får mye vann osv :)
 
ja, merker det er slit med 4 dager jobb.Hjemmekontor er gull!ja, det er sånn jeg tenker også! Er bare så veldig rart .. Formen bra ellers?
Formen er så som så... Lå med influensa-ish hele forrige uke, og den har enda ikke sluppet taket. Så jeg sover ikke på natta (blir helt tett når jeg legger meg ned), og i tillegg til alle andre herlig plager kjenner jeg meg sliten. I morgen skal jeg til legen og snakke sykemelding. Må få muligheten til å sove litt innimellom, og det går ikke med full jobb og skolegutt som trenger leksehjelp på ettermiddagen, etter at middagen er laget, spist og ryddet bort :p
 
Ja, det går greit med meg. Sliter mye med bekkenet, men skal overleve de siste ukene frem til termin :) Jeg var hos jordmor i går og hun fortalte at man ikke går opp like mye på slutten. Med mindre man får mye vann osv :)
Ok, greit å vite. Føler jeg er tung nok nå :p Men spiser jo ikke noe særlig usunt utenom i helgen, så er vel bare sånn kroppen min er..
 
Formen er så som så... Lå med influensa-ish hele forrige uke, og den har enda ikke sluppet taket. Så jeg sover ikke på natta (blir helt tett når jeg legger meg ned), og i tillegg til alle andre herlig plager kjenner jeg meg sliten. I morgen skal jeg til legen og snakke sykemelding. Må få muligheten til å sove litt innimellom, og det går ikke med full jobb og skolegutt som trenger leksehjelp på ettermiddagen, etter at middagen er laget, spist og ryddet bort :p
Den influensaen hadde jeg i jula. Skikkelig dårlig i 3 uker. Hostalungene opp omtrent. Slitsomt. Håper jeg slipper mer av det. Hvordan gikk det hos legen?
 
Uke 34: 33+1
Termin 23.3.16



Symptomer/Plager:
Blitt skikkelig sulten siste ukene. Tydelig at hun vokser.
Halsbrannen går litt opp og ned. Værst ved mye aktivitet og når jeg bøyer meg for å ta opp noe fra gulvet.
Bekkenet har begynt å krangøle. Greier ikke gå langt av gangen før jeg må stoppe opp. Sliter med å ta på sko og bøye meg ned. Så har jeg blitt veldig trøtt etter jobb igjen. Våkner mye på natta og får ikke sove så kan ha noe med det å gjøre. Vesla turner å står på som bare det. Ser tydelig utenpå magen når hun holder på.




Cravings: Appelsin. Oppkuttet frukt. Kvarg med sitron eller gresk yoghurt med sitron. Candy King-sure lepper, nøttefabrikken .

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Ved 10 uke: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1
Uke 26+3: 77,5
Uke 28+1: 77,0
Uke 30+0: 79,4(etter helg da;/)
Uke 31+3: 80,3
Uke 32+3: 81 kg

Merker jeg blir tyngre.Magen er stor. Ligger frmdeles midt på streken på mål.
Er nå blitt sykemeldt 50% pga bekkenet.
 
Uke 35: 34+0
Termin 23.3.16


Symptomer/Plager:
Matlysten har avtatt litt.
Halsbrannen går litt opp og ned. Værst ved mye aktivitet og når jeg bøyer meg for å ta opp noe fra gulvet.
Mer tungt å bøye seg og sitte lenge fremoverbøyd.

Cravings: Appelsin. Oppkuttet frukt. Kvarg med sitron eller gresk yoghurt med sitron. Candy King-sure lepper, nøttefabrikken .
Ble skikkelig fysen på Is i helgen, men ikke noe sånn at man kan kalle det cravings.

Vektøkning:
Startvekt 65 kg
Uke 10: 67 kg
Uke 17: 69,3 kg
Uke 18: 71 kg
Uke 19+4: 72,5
Uke 20+4: 73,8
Uke 21+3: 74,1
Uke 23+3: 75,1
Uke 26+3: 77,5
Uke 28+1: 77,0
Uke 30+0: 79,4(etter helg da;/)
Uke 31+3: 80,3
Uke 32+3: 81 kg
Uke 34+0: 81,7 kg

Sykemeldt 50% pga bekkenet frem til permisjonen starter om 3 uker.
 
Wow, som tida flyr! Kjedelig med sykemelding men da får du kanskje slappa av nok ^_^ hvis ikke du bygger rede, da!
 
Back
Topp