Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi, kanskje lese mer om det jeg da :-oJa, eldste er høysensitiv. Har nettopp forstått det her, etter googling. Det er ingen diagnose, men et personlighetstrekk.
Her merker jeg det best på det at hun trenger å forberedes på ting som skal skje. Forutsigbarhet er viktig! Hun fikser ikke store folkemengder, opptre for foreldre i bhg osv.
Sånn som du beskriver din datter på tre, er min på 8.Høysensitivitet er ingen diagnose, så det tror jeg ikke du skal tenke på. Det er en personlighetstype. Det anbefales å tilpasse oppdragelse og oppvekst tidlig, slik at det kan bli gode egenskaper fremfor belastninger. Har ei høysensitiv jente på snart 3, og er høysensitiv selv. Anbefaler deg å lese deg opp i forhold til hvordan takle ulike utfordringer (finnes flere gode bøker), og ikke minst ta kontakt med foreningen for høysensitive (eller hva de het).
Mi lille jente er overempatisk, og sanser andres følelser og leser andre så til de grader. Ho liker ikke høyt støy, og ho er veldig var.. Sånn i hovedtrekk..
Oi, kanskje lese mer om det jeg da :-o
Storebror vil heller ikke være midtpunkt eller være i fokus når alle ser på han :-o
Men han har opptredd både i bhg og på skole, men i mengde med andre. Aldri aktuelt alene.
Veldig, veldig sjenert.
Bruker lang tid på å tørre å slå seg løs
Fryktelig veloppdragen borte men kan være et troll hjemme
Må være forberedt på feks at det skal dusjes på ettermiddagen.
Må i det hele tatt forberedes godt på ting han ikke vil....
Motorisk veldig forsiktig.
Kjenner du igjen noe av det jeg nevner?
Akkurat sånn her! Hender pappaen her finner ut at hun må klippe negler, det blir ramaskrik hver gang. Hun må vite at i kveld skal hun det, om vi gjør det er det aldri noe problem. Sånn er det med det meste. Hun er aldri med i gruppe heller om det er noen som skal se på.Oi, kanskje lese mer om det jeg da :-o
Storebror vil heller ikke være midtpunkt eller være i fokus når alle ser på han :-o
Men han har opptredd både i bhg og på skole, men i mengde med andre. Aldri aktuelt alene.
Veldig, veldig sjenert.
Bruker lang tid på å tørre å slå seg løs
Fryktelig veloppdragen borte men kan være et troll hjemme
Må være forberedt på feks at det skal dusjes på ettermiddagen.
Må i det hele tatt forberedes godt på ting han ikke vil....
Motorisk veldig forsiktig.
Kjenner du igjen noe av det jeg nevner?
Er hun sånn på absolutt alt?Akkurat sånn her! Hender pappaen her finner ut at hun må klippe negler, det blir ramaskrik hver gang. Hun må vite at i kveld skal hun det, om vi gjør det er det aldri noe problem. Sånn er det med det meste. Hun er aldri med i gruppe heller om det er noen som skal se på.
Ja han har alltid hatt mange gode venner.Kan jeg spørre om hvordan gutten din er med det sosiale da? Noen gode venner?
Det er ekstremt få som "fyller alle kriteriene". Som regel har man litt av mange, og veeeldig tydelig på et par av dem...Er hun sånn på absolutt alt?
For er ikke alt han er sånn på. Stort sett bare dusjing.
Leste litt om det i går, og han oppfyller ikke alle kriterier hvis jeg kan si det sånn.
Så er nok heller vanlig utvikling![]()
Det er sånn jenta mi er og ♡♡♡ Veldig megler og veldig inkluderende... Men hun er veldig til å " ta på seg ansvaret" når koen er lei seg og slikt. . Det har vi snakket om i bhg og, at ho ikke skal måtte ta den rollen som et så lite barn. Da vlit det fort en altfor stor belastning...Ja han har alltid hatt mange gode venner.
Han har alltid fått skryt for at han er så inkluderende og flink til å involvere barn som feks står alene uten noen å leke med.
Han er en fredsmegler utenfor hjemmet![]()
Ikke bestandig, men det aller meste er en potensiell fakkel om det kommer brått på. Hvis du søker på høysensitive barn eller noe så finner du en test med masse spørsmål, mer enn 13 ja viser høysensitivitet, hun fikk 21 ja her.Er hun sånn på absolutt alt?
For er ikke alt han er sånn på. Stort sett bare dusjing.
Leste litt om det i går, og han oppfyller ikke alle kriterier hvis jeg kan si det sånn.
Så er nok heller vanlig utvikling![]()
Ja, eldste er høysensitiv. Har nettopp forstått det her, etter googling. Det er ingen diagnose, men et personlighetstrekk.
Her merker jeg det best på det at hun trenger å forberedes på ting som skal skje. Forutsigbarhet er viktig! Hun fikser ikke store folkemengder, opptre for foreldre i bhg osv.
Tror jeg kunne si ja på 6-7 av dem jegDet er ekstremt få som "fyller alle kriteriene". Som regel har man litt av mange, og veeeldig tydelig på et par av dem...![]()
Høres tungt ut og ta på seg ansvaret hun som er så liten.Det er sånn jenta mi er og ♡♡♡ Veldig megler og veldig inkluderende... Men hun er veldig til å " ta på seg ansvaret" når koen er lei seg og slikt. . Det har vi snakket om i bhg og, at ho ikke skal måtte ta den rollen som et så lite barn. Da vlit det fort en altfor stor belastning...
Ja jeg fant noe lignende. Men vet ikke om det var så veldig mange spm...Ikke bestandig, men det aller meste er en potensiell fakkel om det kommer brått på. Hvis du søker på høysensitive barn eller noe så finner du en test med masse spørsmål, mer enn 13 ja viser høysensitivitet, hun fikk 21 ja her.
Ja, jeg var litt bekymret da jeg hørte om det i bhg og. Men heldigvis er to av de ansatte i bhg VELDIG fokusert på at barn som er høysensitive faktisk har andre behov, og opplever ting litt anderledes. Ho takler f.eks. ikke kjeft/tilsnakk, og om ho river ned, ødelegger noe osv, bryter ho helt sammen, og får andre kjeft for noe, så bryter ho helt sammen.. Men de er veldig flinke til å lese henne, koe jeg er uteolig glad for. De er også flinke til å "ta fra henne" ansvaret når andre har vondt eller er lei seg. De anerkjebber det hub ser og føker og gjør, men gjlr det tydelig at det ikke er hennes jobb å rette opp i/trøste/ordne, men de voksnesTror jeg kunne si ja på 6-7 av dem jeg![]()
Ikke alle like tydelig lenger kanskje...
Høres tungt ut og ta på seg ansvaret hun som er så liten.
Vet ikke helt om han her tar på seg noe ansvar sånn sett.
Men han kan veldig mye faglig, og jeg vet han ofte er blitt "brukt" som oppslagsverk i bhg. Det har nok blitt et for stort ansvar.. Så da sa han selv til slutt: "jeg kan ikke alt om alt jeg heller da"