Nå har jeg tatt en test.
Tok den to ganger, for det var noe jeg var litt usikker på og måtte svare både ja og nei
Ene gangen fikk jeg 13 ja og andre gangen 10 ja.
Så han ligger nok å vipper....
Men jeg savnet en del spm da
Jeg kan jo ramse opp ting ved ham som jeg har tenkt på etter å ha lest litt her:
- Takler ikke våte klær
- Klær som krøller seg eller strammer i halsen
- Takler ikke enkelte sokker med sånn søm inni ved tærne.
- Blir sinna/irritert hvis han blir mast på, særlig om morran, men også på ettermiddagen.
- Raseriutbrudd hvis han blir bedt om å gjøre noe hvis han feks har sittet litt med ipad, eller han overhodet ikke har lyst til å gjøre det han blir bedt om.
Sier at vi gjør ham sint. Og hvis vi er sinte så blir det bare enda verre.
- Må forberedes på at det skal dusjes neste dag, og på morgen samme dag, ellers er det en kamp å få han i dusjen.
- blir fort sint hvis han er sulten
- Sinna hvis vi feks i helga bestemmer oss for å reise å handle eller gå ut. Virker som om det kommer for brått på.
- Takler dårlig enkelte lukter på mat, og tør sjelden smake på ny mat. Veldig sær i kosten.
- Stille og veldig sjenert i store grupper eller med nye folk. Tar tid å bli trygg og sikker. Trekker seg som regel i samlingene på skolen når han blir spurt om noe (han rekker opp hånden) og når alle da ser på ham. Først nå før jul turte han å lese en setning. Det eneste han har svart på er matte-spm, han er sinnsykt god i matte.
- Han er god sosialt og har alltid hatt mange venner. Han er inkluderende og flink til å få med seg andre barn. En rolig og god venn, men kan også leke litt røffere. Både jente og guttevenner.
- Får masse skryt fra skolen på at han har god konsentrasjon og får med seg alt av beskjeder i timen. Han kobler ut støy og de andre og fokuserer på læreren.
- Veldig forsiktig motorisk. Begir seg sjelden ut på voldsomme aktiviteter. Liker ikke ski; redd for bakker.
Skjønner ikke poenget med å sykle, og er redd for å velte.
Er ikke den som spretter opp i nærmeste tre.
Var 3 år før han turte å hoppe ned fra fortauskanten

Han virker litt klønete.
- Er en helt annen type hjemme enn borte. Rene engelen borte og rene djevelen til tider hjemme
Var alt jeg kom på i farta