Junilykke2015
Forelsket i forumet
Huff, føler sånn med deg. Håper det bedrer seg før barnet kommer 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for fin tilbakemelding
Du virker som en tålmodig og sterk jente som tåler mye, og det står det respekt av.
Jeg er kanskje mer kravstor og forventer tidvis "mye". Selv om jeg ikke ser på det helt sånn selv. For meg er det gitt at han skal gjøre litt ekstra for meg når jeg er gravid og dårlig. Jeg er veldig på den at "det er min kropp, det er jeg som sliter, vær glad du er frisk og rask og slipper å være kvalm, spy, ha vondt i bekkenet og her og der i 9 mnd, for så å måtte føde" SLUTT Å KLAG! Haha...
Men jeg skjønner hva du mener med at han er redd. Samboern min har nok også vært mye redd og bekymra, og det er klart det ikke er noe stas å være "Pårørende" heller.
Det som er med mange menn er at de er så innmari dårlig på å uttrykke følelser. De bare ligger der og ulmer og skaper dårlig vibber, mens man må gjette seg til hva de egentlig tenker og føler.
Hvertfall er det sånn her ofte...
Lykke til videre du ogå!![]()
Jeg tror det er veldig vanskelig å være pårørende for oss som ikke har det så godt under svangerskap eller annen sykdom. Men jeg tror det er viktig å være raus med hverandre for å komme helskinnet igjennom det
Noen ganger har jeg sagt tydelig i fra om at det er jeg som tar risikoen for at vi skal få barn. Spesielt når han har klaget over å måtte ta stallarbeidet hos hesten når jeg humpet meg rundt på krykker.. der har vel vært de største kranglene våres, da jeg hater å ikke ha kontroll og ting på min måte hos hesten min, også kommer han å klager over at han må gjøre noe som jeg vil så veldig gjerne gjøre, men ikke kan..
Ellers følte jeg det var litt komisk når han lå med influensa og var sååå dårlig, så jeg ordnet mat/drikke/smertestillende /hev han i dusjen og tok dyrene, mens jeg løp innom do for å spy, humpet rundt på krykkene og sov mellom slagene.. da fikk han litt dårlig samvittighet for all klagingen og surmulingen. Varte vel en uke etter han var syk til han glemte hele greien
Men for å hjelpe deg, kan det være lurt å ha en annen person du bare kan dumpe all frustrasjon på. Der har jeg min mor, og det hjelper veldig å bare få tømt seg til henne før jeg evt tar noe opp med sambo. Da klarer jeg å ta ting opp mer konstruktivt, og jeg har sortert nok i mine tanker til at han faktisk kan komme til ordet og fortelle hva han tenker og følerda er jeg også mer åpen til å spørre hva han mener - i stedet for å bli sinna om han sier noe jeg ikke forstår eller synes er urettferdig
ofte så misforstår jeg budskapet, og når jeg graver og spør så blir vi ofte enige til slutt, eller så blir vi enige om å være uenige
Det er ekstremt tungt å stå i sånt, spesielt når en er fysisk sliten , psylisk sliten og i tillegg har alle gravid hormonene som løper løpsk i kroppen vår.
Jeg håper for deres begges del at dere har noen å prate med, og at gjerne han kan få hjelp fra fagfolk slik at han hvertfall kan sette bedre ord på hva han opplever. Da kan det forhåpentligvis bli lettere for dere begge![]()
jeg fikk litt sånn "herregud, er han 12 eller?" følelse da jeg leste.. men jeg lurer rett og slett på om han hadde hatt godt av å snakke med noen..? eller hva om dere drar til familieterapaut? Har hørt at det skal hjelpe![]()
Kanskje det hjelper å ha hest!?Det virker som du har holder humøret oppe og har kontroll over deg selv og dine reaksjoner hvertfall. Så bra for deg/dere!
Skal aboslutt ta til meg noe av det du sier. Selv om man vet om det, så er det jammen ikke lett å være så fornuftig i praksis når det kommer til stykke. F.eks denne kvalmen, den tar fra meg all livslyst. Jeg vil helst bare sove vekk disse månedene, og det klarer jeg også fint om jeg har muligheten. Hater å gå være kvalm konstant, ikke kunne gjøre så mye før jeg blir verre og evt spyr. Ikke kan jeg lage mat og rydde kjøkkenet som en normal person før jeg brekker meg eller spyr igjen. Usj!
Helt enig i det med å få ut frustrasjon på noen andre, det kan være lurt! Kanskje jeg skal begynne å få den ut her inne, haha. Var jo litt det innlegget mitt var ment til i utgangspunktet.![]()