2 uker til far ved fødsel.

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Gubben får ikke en krone betalt av den kjipe sjefen sin! Så han må bruke opp 2 uker av ferien sin..

Gubben får ikke en krone betalt av den kjipe sjefen sin! Så han må bruke opp 2 uker av ferien sin..
Han kan vel få fri uten å få lønn? Sånn uten å måtte bruke av ferien sin?

Mener at alle har krav på fri, men at det er opp til arbeidsgiver om man får betalt eller ikke. Uten at jeg er skråsikker altså.

Han kan vel få fri uten å få lønn? Sånn uten å måtte bruke av ferien sin?

Mener at alle har krav på fri, men at det er opp til arbeidsgiver om man får betalt eller ikke. Uten at jeg er skråsikker altså.
Joda om vi har lyst til å slippe å betale regninger eller kjøpe mat:p vi får det så vidt til å gå rundt med lønningene våres så å miste det er ikke mulig

Mannen må ta seg fri sånn som det passer for han siden han driver eget firma. Tror ikke han blir så mye hjemme..

Med storesøster fikk han heller ikke betalt fri hos sjefen så da var han kun hjemme i to dager. :) Men det gikk fint.

Er arbeidsgiver som styrer det der tror jeg...

Her får mannen full lønn, men han får ikke fri før vi reiser hjem fra sykehuset. Han får fri når jeg føder, men hvis jeg blir liggende på sykehuset i fem dager, starter ikke hans to uker før han henter oss på sykehuset.
Slik er det her også. Fri den dagen jeg går i fødsel. Og 2 uker fra den dagen vi reiser hjem :)

Har full fryser:
50 fylte horn
15 lasagne
20 gryteretter (takk svigermor)
5 steiker
10 pakker med pizzafyll (så trenger vi bare pitabrød til bunn)
8 porsjoner kjøttkaker
Fryste grønnsaker + kjøttboller (steker de sammen i panna og koker pasta til)
Ørten kilo kyllingfilet

Bør klare oss til påske, og da begynner vi vel å fylle på med grillmat :P
Wow! Imponert!

Mannen min er revisor så han har det sykt travelt fra slutten av januar til halvveis uti mai. Er redd sjefen hadde fått hjerteattakk om han skulle være hjemme i to uker...

Her får samboeren 2 uker med lønn og skal ha 1 uke ferie rett etter, så blir hjemme med meg og mini i 3 uker ❤️ Gleder meg :)

Mannen her får 2 uker med lønn :) Og dersom jeg ikke føder før termin, så er det nesten overlapp med påskeferien som begynner 19.03, så får heldigvis ha han hjemme litt ❤

Spurte han i går. Han var ikke sikker. Han vil trolig ta ut noen dager, men vet ikke om han får lønn. 2 uker blir nok uaktuelt for han. Han mener selv han har så viktig jobb og at de er så avhengige av ham. (kurskoordinator)

Spurte han i går. Han var ikke sikker. Han vil trolig ta ut noen dager, men vet ikke om han får lønn. 2 uker blir nok uaktuelt for han. Han mener selv han har så viktig jobb og at de er så avhengige av ham. (kurskoordinator)

Han har jo krav på fri, sånn uansett hvor viktig jobb han har.
Om min mann hadde kommet med et sånt argument hadde han virkelig fått høre det, spesielt hvis jobben ga lønnet permisjon de to ukene!

(og mannen min har lederrolle på nasjonalt nivå, så sånn sett passer det jo -aldri- for jobben hans at han er borte i forbindelse med graviditeteten, har ferie eller er syk, men det driter jo jeg i ;) )

Back
Topp