2 uker til far ved fødsel.

Jepp, han er jo det, så han syns også det er veldig kjipt å ikke få dekka iallefall en uke. Så planen vår er at han tar en uke fri, og så korte dager i uke 2. Så får vi heller bare være litt sparsommelige den mnd. :)
Høres jo ut som en god alternativ løsning da :)
Vi får la shoppinga vente til de er godt tilbake i jobb igjen :p
 
Høres jo ut som en god alternativ løsning da :)
Vi får la shoppinga vente til de er godt tilbake i jobb igjen :p
Jepp, ikke så mye annet å gjøre. :p regner med shopping ikke er det jeg har mest lyst til de første par ukene uansett. Med puppen ute og gulp i håret. :p
 
Jepp, han er jo det, så han syns også det er veldig kjipt å ikke få dekka iallefall en uke. Så planen vår er at han tar en uke fri, og så korte dager i uke 2. Så får vi heller bare være litt sparsommelige den mnd. :)
Inviter de nærmeste på barselbesøk og si at du ikke orker å lage middag for tida, men at de gjerne må ta med noe ;)

Er tradisjon i omgangskretsen her (venner av mine foreldre altså) kommer med litt mat til foreldrene og en liten ting til babyen, ser på babyen og går. Over på toppen et kvarter!
 
Inviter de nærmeste på barselbesøk og si at du ikke orker å lage middag for tida, men at de gjerne må ta med noe ;)

Er tradisjon i omgangskretsen her (venner av mine foreldre altså) kommer med litt mat til foreldrene og en liten ting til babyen, ser på babyen og går. Over på toppen et kvarter!
Haha! Høres ut som en fin tradisjon! :D
Kanskje jeg skal prøve meg på det. :p
Uansett så går det helt fint. Vi har nok bare ikke råd til take away 5 dager i uka, liksom. :p
 
Inviter de nærmeste på barselbesøk og si at du ikke orker å lage middag for tida, men at de gjerne må ta med noe ;)

Er tradisjon i omgangskretsen her (venner av mine foreldre altså) kommer med litt mat til foreldrene og en liten ting til babyen, ser på babyen og går. Over på toppen et kvarter!
Den var lur!! :)
 
Her får sambo ikke en dritt fra jobben. Syns det er veldig kjipt og merkelig, for det er et lite firma som går kjempegodt, og han jobber jo minst 200 timer i mnd for dem. Så spørs om vi har råd til å ha ham hjemme mer enn en uke. Skal jo spise og.

Min er selvstendig, og planen vår er at han er hjemme en uke ca. Så kan han jobbe kortere dager i et par uker til i stedet for å bare være hjemme :) det er planen, sågar vi se hva som skjer i praksis ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Haha! Høres ut som en fin tradisjon! :D
Kanskje jeg skal prøve meg på det. :p
Uansett så går det helt fint. Vi har nok bare ikke råd til take away 5 dager i uka, liksom. :p

Det hadde nok vi hatt råd til, men vi er ikke fan :p
Jeg trodde jeg skulle bli sprø av å måtte spise take away fire dager på rad da vi flytta fordi vi måtte vente på ny komfyr ;)
Jeg er skikkelig dårlig på all mat som ikke er hjemmelaget, så jeg er spent på den første tida etter barsel!
For meg er det et mareritt å gå mer enn tre dager uten å spise noe av ren kyllingfilet :eek:
 
Min er selvstendig, og planen vår er at han er hjemme en uke ca. Så kan han jobbe kortere dager i et par uker til i stedet for å bare være hjemme :) det er planen, sågar vi se hva som skjer i praksis ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, man kan ikke planlegge alt på forhånd. Greit å ta det litt som det kommer. Viktigste er at de får litt tid med baby dem og, og hjulpet til litt hjemme.
 
Det hadde nok vi hatt råd til, men vi er ikke fan :p
Jeg trodde jeg skulle bli sprø av å måtte spise take away fire dager på rad da vi flytta fordi vi måtte vente på ny komfyr ;)
Jeg er skikkelig dårlig på all mat som ikke er hjemmelaget, så jeg er spent på den første tida etter barsel!
For meg er det et mareritt å gå mer enn tre dager uten å spise noe av ren kyllingfilet :eek:
Haha, hadde det vært meg, så hadde jeg sikkert vært 10 kg lettere på et par måneder! Elsker all mat jeg slipper å lage selv! :p
Har du fått begynt å fryse ned litt måltider? Hittil har jeg laget ekstra og fryst ned en hel pai og en halv lasagne. :p
 
Min kar får en hel dag (!) og så har han spart 4 dager ferie, så da får han en uke I det minste!
 
Haha, hadde det vært meg, så hadde jeg sikkert vært 10 kg lettere på et par måneder! Elsker all mat jeg slipper å lage selv! :p
Har du fått begynt å fryse ned litt måltider? Hittil har jeg laget ekstra og fryst ned en hel pai og en halv lasagne. :p
Har full fryser:
50 fylte horn
15 lasagne
20 gryteretter (takk svigermor)
5 steiker
10 pakker med pizzafyll (så trenger vi bare pitabrød til bunn)
8 porsjoner kjøttkaker
Fryste grønnsaker + kjøttboller (steker de sammen i panna og koker pasta til)
Ørten kilo kyllingfilet

Bør klare oss til påske, og da begynner vi vel å fylle på med grillmat :p
 
Har full fryser:
50 fylte horn
15 lasagne
20 gryteretter (takk svigermor)
5 steiker
10 pakker med pizzafyll (så trenger vi bare pitabrød til bunn)
8 porsjoner kjøttkaker
Fryste grønnsaker + kjøttboller (steker de sammen i panna og koker pasta til)
Ørten kilo kyllingfilet

Bør klare oss til påske, og da begynner vi vel å fylle på med grillmat :p
:O
Vet hvor jeg skal gå når jeg blir sulten. :p
 
Her er sambo selvstendig, så han må ta fri litt alt etter som :) men blir iallefall på sykehuset første natta sammen med meg, og henter storesøster for besøk :) så blir han vell hjemme noen dager etter vi kommer fra sykehuset, men ellers må han nok jobbe siden kompanjongen hans er hjemme i pappaperm nå :)
 
Back
Topp