2 uker til far ved fødsel.

I

Ingenbruker

Guest
Her har pappan tenkt å ta ut sine 2 uker som han får ved fødsel. Eneste problemet er at dersom jeg føder nære termin vil en av disse 2 ukene falle på vinterferien :( mister han da denne uka? Han er lærer så har jo fri men kjedelig å gå glipp av en uke med betalt ferie da :(
 
Da mister han den nok ja. Tror det gjelder de to første ukene etter fødsel.

Sambo skal ha de to første fri. Får grunnlønn, men ikke provisjon, så vi taper litt.
 
Da mister han den nok ja. Tror det gjelder de to første ukene etter fødsel.

Sambo skal ha de to første fri. Får grunnlønn, men ikke provisjon, så vi taper litt.

Så kjedelig :( håpe hu kommer en uke før da så får han 2 uker og kan gå rett i vinterferie :p
 
Er arbeidsgiver som styrer det der tror jeg...

Her får mannen full lønn, men han får ikke fri før vi reiser hjem fra sykehuset. Han får fri når jeg føder, men hvis jeg blir liggende på sykehuset i fem dager, starter ikke hans to uker før han henter oss på sykehuset.
 
Er arbeidsgiver som styrer det der tror jeg...

Her får mannen full lønn, men han får ikke fri før vi reiser hjem fra sykehuset. Han får fri når jeg føder, men hvis jeg blir liggende på sykehuset i fem dager, starter ikke hans to uker før han henter oss på sykehuset.

Han får full lønn her og. Også i ferien men får som dere ikke starte permisjonen før vi kommer hjem... Men kjedelig å kunne ha 3 uker men bare få to hvis hu kommer til termin... Snakk om uflaks :p
 
2 uker med full lønn, overtidsbetalt for den overtiden som ligger i turnusen hans og ekstra betalt for øvelser (selv om han ikke deltar) dersom det skulle falle på en slik periode. Veldig kjekt :)
 
Vi har ikke betalt permisjon rundt fødsel, så spørs om han tar ut så mye
 
Han får full lønn her og. Også i ferien men får som dere ikke starte permisjonen før vi kommer hjem... Men kjedelig å kunne ha 3 uker men bare få to hvis hu kommer til termin... Snakk om uflaks :p
Men det er vel omtrent "ingen" unger som kommer til termin?
Her skal mannen reise bort uka før termin med jobb liksom :p
 
Her får sambo ikke en dritt fra jobben. Syns det er veldig kjipt og merkelig, for det er et lite firma som går kjempegodt, og han jobber jo minst 200 timer i mnd for dem. Så spørs om vi har råd til å ha ham hjemme mer enn en uke. Skal jo spise og.
 
Men det er vel omtrent "ingen" unger som kommer til termin?
Her skal mannen reise bort uka før termin med jobb liksom :p

Du sier noe der men ettersom storesøster kom 1 dag etter så regner jeg ikke med at lille kommer så mye før :p
 
Her får sambo ikke en dritt fra jobben. Syns det er veldig kjipt og merkelig, for det er et lite firma som går kjempegodt, og han jobber jo minst 200 timer i mnd for dem. Så spørs om vi har råd til å ha ham hjemme mer enn en uke. Skal jo spise og.

Så kjedelig, alle har jo rett på fri men uheldigvis er det opp til hver atbeidsplass om det er med lønn, de aller fleste private gir ikke lønn :(
 
Så kjedelig, alle har jo rett på fri men uheldigvis er det opp til hver atbeidsplass om det er med lønn, de aller fleste private gir ikke lønn :(
Ja, er veldig kjedelig! Her er over halvparten av de ansatte medeiere, og de tar jo bare ut utbytte. Så de ser ikke helt problemet. :p men de har råd til å ta med de ansatte med følge på utenlandsreiser hvert år, så syns de kunne ha sponsa iallefall én uke. :p men, er jo ikke noe man kan kreve. Bare irriterende.
 
Men det er vel omtrent "ingen" unger som kommer til termin?
Her skal mannen reise bort uka før termin med jobb liksom :p
Fem prosent :)

Inkludert min veldig presise fyr:p

Men er vel mer vanlig å føde mellom to uker før og to uker etter termin.
 
Her får han ikke betalt :/
Så han tar en uke fri, og fri på langvakter, mens han jobber på kortvakter...3 timer ute av huset gjør han godt ;)
 
Her får sambo ikke en dritt fra jobben. Syns det er veldig kjipt og merkelig, for det er et lite firma som går kjempegodt, og han jobber jo minst 200 timer i mnd for dem. Så spørs om vi har råd til å ha ham hjemme mer enn en uke. Skal jo spise og.
Ikke en krone fra jobben til gubben her heller, men han har holdt av fra feriepengene for 2015, så han blir hjemme i de 2 ukene :) Og han gleder seg som en liten unge til det :p
 
Ikke en krone fra jobben til gubben her heller, men han har holdt av fra feriepengene for 2015, så han blir hjemme i de 2 ukene :) Og han gleder seg som en liten unge til det :p
Så lurt!! Her var mannen ferdig med 2 års etterutdanning i sommer, så vi har veldig lite av både buffer og oppsparte midler. :rolleyes:
Men det ordner seg. Hjelper godt hvis han reiser på jobb bare et par timer feks. Trenger ikke å måtte jobbe 10-12 timers dager hver dag. :p
 
Så lurt!! Her var mannen ferdig med 2 års etterutdanning i sommer, så vi har veldig lite av både buffer og oppsparte midler. :rolleyes:
Men det ordner seg. Hjelper godt hvis han reiser på jobb bare et par timer feks. Trenger ikke å måtte jobbe 10-12 timers dager hver dag. :p
Det var bare en tilfeldighet :p Men veldig praktisk nå!
Nei, synes han pent kan holde seg til et minimum da!! Han må da være interessert i å se dette barnet litt også??
 
Det var bare en tilfeldighet :p Men veldig praktisk nå!
Nei, synes han pent kan holde seg til et minimum da!! Han må da være interessert i å se dette barnet litt også??
Jepp, han er jo det, så han syns også det er veldig kjipt å ikke få dekka iallefall en uke. Så planen vår er at han tar en uke fri, og så korte dager i uke 2. Så får vi heller bare være litt sparsommelige den mnd. :)
 
Back
Topp