Nattsoving

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Hva sover ungene deres i pm natten?

Bomull eller ull?
Teppe, dyne eller nattpose?

Har en som til stadighet sparker Av dynen så vurderer nattpose.
Egentlig vil jeg det ikke, mest fordi jeg selv har behov for å ga beina fri.

Bomullspysj og dyne. Han er Foreløpig så liten at jeg kan ha dyna over han på tvers og gjemme kantene under babynestet - da får han bevegd seg, men samtidig beholdt dyna på :) før jeg begynte med det var det rett som det var jeg fant han uten både dyne og sokker og med kosen over hode :p hadde fort blitt pose da:)

Gutten sparker også av seg dynen, men jeg regner med det er hans måte å regulere temperaturen. For varmt kan bidra til krybbedød, så jeg stoler på at han kjenner litt etter selv om natta. Han sover i bomullspyjamas.

Han sover i bomullspysj, på lammeskinn. Har på nattpose hvis det er kaldt på soverommet.

Pysj, på lammeskinn og med pose. Han sparket bare av seg dyna og det var nok ikke bevisst fordi det var varmt nei. :p

Han sover i bomullspysj uten sokker, men i pose :) sparket av seg dyna på natten og var kald når han våknet!

Nattdrakt med føtter, og dyne på, men jeg bruker ett helsepledd over dyna som jeg stapper under madrassen på hver side :p så hun ikke sparker av dyna :p

Her bruker vi ull og bomull litt om hverandre. Men nå den siste tiden med minusgrader har det vært ull. Så sover han med et tynt teppe på seg og dundyne over det igjen. Den ligger merkelig nok alltid på han sover :)

Har frem til denne uken hatt babynestet oppi sprinkelsengen, men syntes han hele tiden lå med fjeset inntil kanten på det. Syntes det ble for skummelt rett og slett. Så nå sover han uten og det går så bra :)

Bomulls pysjamas med thermo dyne :) Også har vi babynestet og ei tynn tynn pute under lakenet, slik at hodeenden blir pittelitt hevet og hun blir litt "innpakket". Hun spreller av seg dyna nokså ubevisst, da hun er iiiskald til tider.. Så vi skal kjøpe pose :)

Her soves det både i ull og bomullspysj, m føtter eller med sokker.. Sover enda i neste første del av natta, har til nylig hatt pledd og dyne, men nå gått over til pose og dyne:)
Har bare 8-10 grader på soverommet så blir ikke for varmt.. når han våkner for mat første gang ender han opp sammen med meg i senga, da jeg sovner før han nesten har fått kobla seg på puppen:rolleyes::p

Her soves det både i ull og bomullspysj, m føtter eller med sokker.. Sover enda i neste første del av natta, har til nylig hatt pledd og dyne, men nå gått over til pose og dyne:)
Har bare 8-10 grader på soverommet så blir ikke for varmt.. når han våkner for mat første gang ender han opp sammen med meg i senga, da jeg sovner før han nesten har fått kobla seg på puppen:rolleyes::p

Vi tør ikke ha det kaldere enn 18 grader vi ettersom det er det som blir anbefalt overalt.

Vi tør ikke ha det kaldere enn 18 grader vi ettersom det er det som blir anbefalt overalt.

Da jeg fikk eldstemann fikk jeg anbefalt ikke mindre enn mellom 15-18 grader de første mnd...var nokk litt mer forsiktig med første og også første tia på minstemann, men her virker det til at han trives med litt kjølig temp.. blir fort tett i nesa om det blir mye varmere.. tenker også at det ikke kan være farlig når noen sover ute i vogn når det kryper under 0 grader, og samtidig anbefalt å sove ute i vogn på dagtid:)

Samtidig hadde jeg nokk ikke hatt det så kaldt om han lå på eget rom.. nå ligger han jo rett ved i bedsidecrib:)

Da jeg fikk eldstemann fikk jeg anbefalt ikke mindre enn mellom 15-18 grader de første mnd...var nokk litt mer forsiktig med første og også første tia på minstemann, men her virker det til at han trives med litt kjølig temp.. blir fort tett i nesa om det blir mye varmere.. tenker også at det ikke kan være farlig når noen sover ute i vogn når det kryper under 0 grader, og samtidig anbefalt å sove ute i vogn på dagtid:)

Samtidig hadde jeg nokk ikke hatt det så kaldt om han lå på eget rom.. nå ligger han jo rett ved i bedsidecrib:)
Men når de ligger ute i vogna så her de inneklær på seg, så ytterklæt og ligger gjerne inni en vognpose med ett teppe over der igjen. Også vogntrekkey over der igjen, å kalesj.

Når man sover inne har de jo bare pysjen på, dyne og ett helseteppe evt. Og de har jo ingenting på ørene...

Men når de ligger ute i vogna så her de inneklær på seg, så ytterklæt og ligger gjerne inni en vognpose med ett teppe over der igjen. Også vogntrekkey over der igjen, å kalesj.

Når man sover inne har de jo bare pysjen på, dyne og ett helseteppe evt. Og de har jo ingenting på ørene...

Ja, ser den:)

Mn tenker at så lenge han ikke er kald noen steder forutnom nesa så må d vell gå greit:) nå ligger han også godt nedi "redet" så blir jo varmt rundt ørene åsså☺:)

Ja, ser den:)

Mn tenker at så lenge han ikke er kald noen steder forutnom nesa så må d vell gå greit:) nå ligger han også godt nedi "redet" så blir jo varmt rundt ørene åsså☺:)
Jod d gjør d sikkert :) jeg følger rådene ang å minske faren for krybbedød. Og der anbefaler de jo at temp på soverommet skal være ca 18g

Vi har det kaldt på soverommet, det har vi hatt siden hun var født. Nå som det er sprengkulde ute har vi på varmeovnen slik at det ikke blir under 15 grader. Hun er aldri kald på hodet/ørene, og har bestandig sovet godt om natten.

Vi har det kaldt på soverommet, det har vi hatt siden hun var født. Nå som det er sprengkulde ute har vi på varmeovnen slik at det ikke blir under 15 grader. Hun er aldri kald på hodet/ørene, og har bestandig sovet godt om natten.
15g er jo ikke så mye under 18 :) vi har som regel 17g :p ifølge termostaten på babycallen. På hennes rom som hun nå har sovet på i en uke er det 17-18g

Jod d gjør d sikkert :) jeg følger rådene ang å minske faren for krybbedød. Og der anbefaler de jo at temp på soverommet skal være ca 18g

Akkurat det var jeg ikke klar over, med for lav temp i forhold til krybbedød..:/
Skal forsøke å holde tempen nærmere 15 fra nå da... mn enda jeg har lukka både vindu og ventil på rommet for ei uke siden, og uten ovn på rommet å den sprengkulda som et ute nå er det vanskelig... får heller ha døra oppe på dagtid å evt sette inn ei vifte når jeg legger meg:)

Akkurat det var jeg ikke klar over, med for lav temp i forhold til krybbedød..:/
Skal forsøke å holde tempen nærmere 15 fra nå da... mn enda jeg har lukka både vindu og ventil på rommet for ei uke siden, og uten ovn på rommet å den sprengkulda som et ute nå er det vanskelig... får heller ha døra oppe på dagtid å evt sette inn ei vifte når jeg legger meg:)
Man lærer så lenge man lever sier de :)

Back
Topp