Syte-klage tråd

Sleit også med vekten før graviditeten. Veide 48 kg når jeg ble gravid med første og gikk opp 30 kg. Fikk karret meg ned i vekt til 56 kg (jeg er bare 155 cm høy) og hadde akkurat begynt å trene (for det har jeg ikke hatt tid til før nå) bang så ble jeg gravid som en kjempeoverraskelse!!! Allerede gått opp 2 kg og håper ikke det blir så ille som sist. Ser hvor kg har lagt seg og føler meg maks drit. Sliter sykt med selvbildet. Men mannen min sier at jeg må bare prøve å gjøre det beste utav det. Spise så sunt jeg klarer å tenke at jeg må ta kampen etter svangerskapet. Ikke lett for selvbildet men for å prøve å ha det best mulig med meg selv er jeg nødt til å holde fokus på det.

De prøver så godt de kan disse mennene våre men tror ingen helt forstår dette med selvbildet , om man ikke er plaget selv.. :/
Men du har rett i at mye og mesteparten av kampen må vi ta etter svangerskapet , men disse resterende 6 mnd blir tøffe når jeg iallefall er redd jeg legger på meg 30 kg som sist :( og har nå gått opp 4 kg om ikke mer :(
Men vi får prøve å spise sunt og heller bruke forumet her , når det stormer som verst :/ :)
<3

Jeg klager litt i dag over at juleferien min nå er ferdig! Før ferien var jeg på randen til å være utslitt, så denne ferien var veldig etterlengtet! Men jeg elsker jobben min, så håper og tror at jeg er klar når jeg først kommer i gang! :)

Mini har bursdag idag og som vanlig når jeg må stå opp tidlig, så ender jeg opp ganske så dårlig så mens hun spiste muffinsen jeg laget til henne igår kveld så måtte jeg ut på badet og spy :-( er så kjipt for vil være der og glede meg sammen med henne over dagen hennes, ikke bare føle meg totalt dritt.

Er blitt syk, igjen!!!!!!!! Dette er 6 gang dette barnehageåret. Våknet i går med vond hals, fryser og er febersår i huden, værker i alle ledd og er sinnsykt trøtt, oppkast... Er så lei av mitt elendige immunforsvar. Har aldri vært mer syk en etter minsten begynte i barnehagen. Kan legge til hvor ubehagelig det er å spy med en hals som føles som piggtråd

Last edited:
Syter fordi jeg er sliten, trøtt har hodepine og lite energi i dag. Har brukt helgen til å gjøre minst mulig etter en travel jul og mye jobbing....og i dag begynte jeg å blø igjen også...blæh! :(

Jeg har ikke klart å holde på noe i dag, ikke engang en slurk vann. Halsen er så sinnssykt sår etter gjentatte runder med oppkast. Har lyst på noe å drikke men tørr ikke fordi jeg kaster opp alt og litt til. Har gått ned ca 1kg på 3 dager. Gledegruer meg til gutta mine kommer hjem fra 8 dager hos svigers i morgenen. Jeg har klart å tvinge i meg ½ slurk vann og postafen og afipran. Bruker også akupunktur armbånd, men ingefær kapslene ble jeg bare værre av. Noen tips???????????? Begynner å bli ganske desperat. Skal til legen på fredag, men drar før hvis jeg fortsetter å være så dårlig. Trodde den satans kvalmen skulle gi seg nå da jeg var forbi uke 12. Blir bare verre.

Last edited:
I tillegg ble jeg påkjørt bakfra i ett kryss under kjøretimen min i dag. Jævla sløve yrkessjåfører. Gikk heldigvis kjempe sakte så beltet strammet seg ikke engang, men jævelig var det allikevel.

Ligger våken og har hodet pakket av bekymringer...jobber som lærer, men har ikke fast jobb, så nå ligger jeg og bekymrer meg over at jeg ikke har en jobb å komme tilbake til når permisjonen er over...
Hadde egentlig tenkt å vente med barn til jeg hadde fast jobb, men er 29 år i august, så har faktisk ikke tid til å vente lengre...
Flere som ikke har jobb å komme tilbake til her?

Må syte over at jeg kun fikk 3.5 timers søvn inatt :( blir et h*** på jobb idag :(
Klarte virkelig ikke å sovne i natt, små kranglet litt med gubben igår kveld så det hjalp heller ikke ... Han ble kastet ned på sofaen for å si det mildt.. !

Ligger våken og har hodet pakket av bekymringer...jobber som lærer, men har ikke fast jobb, så nå ligger jeg og bekymrer meg over at jeg ikke har en jobb å komme tilbake til når permisjonen er over...
Hadde egentlig tenkt å vente med barn til jeg hadde fast jobb, men er 29 år i august, så har faktisk ikke tid til å vente lengre...
Jober kun ekstra som helsefagarbeider, ingenting fast. Her er jeg redd bare for tiden evt sykemelding slutter. Skikkelig kjipt å bekymre seg slik for jobb itillegg til alt det andre.

Herregud jeg sliter... gjør så sinnsykt vondt i korsryggen!! Vært på jobb i 2 timer bare og har lyst til å legge meg ned og grine allerede :( bare 6 timer igjen... hjelpes!

Vondt i hodet :(

I dårlig humør fordi familien til mannen inviterer på resturant ikveld hvor det ikke var spes gravid vennlig mat iforhold til at jeg ikke orker så mye mat pga kvalme. Hadde blitt med ellers men de skal ut å spise. Blir litt sur fordi jeg sitter gravid og kan ikke bli med pga merkelig meny på restauranten, fauna. Hvorfor kunne de ikke velge sånn at alle kunne være med. Teite svigers!

Yep. Er ikke sikkert jeg har jobb etter påske en gang. Var sånn med forrige også, og jeg sverga på at jeg IKKE skulle bruke enda en permisjon på å bekymre meg for jobb og jobbsøking. Men den gang ei. Bare husk; vi bor i Norge, ingen som blir husløse av å ikke ha jobb i en periode her! Dagpenger har man rett på, og man kan evt ta ut kontantstøtte og vente med bhg-start. Alt ordner seg :)

Dag 2 med krangling med gubben.. Han sier så utrolig ugjennomtenkte ting noen ganger og verste er at han ikke skjønner det sjøl før jeg sitter og gråter :( !
Dumme mannfolk !!!

Og med 3 timer søvn i natt så funker jeg svært dårlig :(

Dag 2 med krangling med gubben.. Han sier så utrolig ugjennomtenkte ting noen ganger og verste er at han ikke skjønner det sjøl før jeg sitter og gråter :( !
Dumme mannfolk !!!
Ser den...er drit sur for øyeblikket på min mann. Og kommer helt sikkert til å være det i ett par dager. Syns han er så ufølsom og gjør ikke en dritt. Og han skal alltid ha det til å ha det verre enn meg når jeg er dårlig. Hvem er den gravide?!

Ser den...er drit sur for øyeblikket på min mann. Og kommer helt sikkert til å være det i ett par dager. Syns han er så ufølsom og gjør ikke en dritt. Og han skal alltid ha det til å ha det verre enn meg når jeg er dårlig. Hvem er den gravide?!

Samme her!!! Han presterte tilogmed å si at jeg hadde blitt invalid etter jeg ble gravid!
Pga jeg sovnet 20 og stod opp 0515 og var hjemme 1620 hver dag og rakk derfor svært lite husarbeid! Men den dagen han sa det, glemte han at jeg hadde shinet kjøkkenet og hengt opp 2 vaskemaskiner fulle av klær!
Spyr av menn med liten innsikt azz!

Samme her!!! Han presterte tilogmed å si at jeg hadde blitt invalid etter jeg ble gravid!
Pga jeg sovnet 20 og stod opp 0515 og var hjemme 1620 hver dag og rakk derfor svært lite husarbeid! Men den dagen han sa det, glemte han at jeg hadde shinet kjøkkenet og hengt opp 2 vaskemaskiner fulle av klær!
Spyr av menn med liten innsikt azz!
Jeg hadde klikka!!!! Og nå kom mannen hjem og jeg er så sint at jeg skjelver og gråter på samme tid. Han er sååå egoistisk. Han bryr seg kun om seg selv. Nesten så jeg angrer...mannen min gjør ikke en dritt i huset. Det er så irriterende. Nå som jeg er dårlig så kunne han ha støvsuget på eget initiativ men det gidder han ikke. Han bare ligger på sofaen. Han spør ikke engang. Og etter den 4 timers lange såkalte familie middagen som jeg trodde han måtte på ikveld var jo bare en kveld med gutta men han gadd ikke kjøpe inn middag og høre om hvordan jeg hadde enda han visste jeg var dårlig. Er så sint

Back
Topp