Skravletråd

Har besøk av søsteren min i dag, som til vanlig bor i Trondheim og er hjemme på juleferie:) Hun er for øyeblikket barnevakt jentungen mens jeg har legetime. Seinere i dag blir det både middagslaging og kakebaking, må gjøre klar til bursdagsfeiring i morgen;-)
Så koselig med besøk :) Lykke til med kakebaking, kjenner jeg er glad vi gjorde unna bursdagene i oktober... Tøff du!

Åh blæh! Skulle stelle pelsen på kaninen, men nå viser det seg at det er mye værre enn jeg trodde! Harde størknede klumper rundt ved halen som jeg ikke tør å klippe rundt i fare for å treffe hud. Så nå må jeg få ho avgårde til dyrlegen. Det var bare utrolig dårlig timing at vi ikke oppdaget dette før! For gjett hvem som må ta seg av dette? Jo det er meg det.. Er synd på kaninen såklart, men det var absolutt ikke dette jeg ville prioritere nå! Nå ville jeg ha noen få dager der jeg skulle absolutt ingenting. Regner med jeg kan føde når som helst med tanke på sist gang.... Sorry! Følte bare for å sutre litt ;)

Så koselig med besøk :) Lykke til med kakebaking, kjenner jeg er glad vi gjorde unna bursdagene i oktober... Tøff du!
Fra nå av skal jeg ha klar kake 1. Juledag... Jeg pleier lage kake til ungenes bursdag kvelden før... Ja..nei.. Ikke det, nei...

Hverdagen er tilbake for mannen og vips så våkner jeg på natta og blir liggende våken i flere timer:banghead: Har sovet hele natta bortsett fra noen doturer hele jula.

38+3 i dag. Skal faktisk vurdere å pakke fødebagen :)
Sikkert ikke dumt :) greit å ha noe klart hvis det skulle sette igang i rakettfart. Jeg har termin på fredag og tenkte meg ut for å handle siste rest i dag ;) trenger flere ammetopper og en ekstra kosebukse.

Jeg er så suuulten! plutselig endring fra 2-3 uker uten matlyst.

Sikkert ikke dumt :) greit å ha noe klart hvis det skulle sette igang i rakettfart. Jeg har termin på fredag og tenkte meg ut for å handle siste rest i dag ;) trenger flere ammetopper og en ekstra kosebukse.
Haha... jeg synes alt er et ork denne gangen :p Gleder meg til å få tilbake energien.
Jeg har fått 2 nye kosebukser i hus om ikke annet, som fortsatt ligger i posen. Så de er klar til å ta med seg på føden sånn sett :P men det er vel også det eneste.

Haha... jeg synes alt er et ork denne gangen :p Gleder meg til å få tilbake energien.
Jeg har fått 2 nye kosebukser i hus om ikke annet, som fortsatt ligger i posen. Så de er klar til å ta med seg på føden sånn sett :p men det er vel også det eneste.
Nå er kosebukse meget viktig, så du er hvertfall i rute der :P
Men litt andre ting kan vel og være greit å ha med seg ;)

Oi! Der var klokka halv to! Hvor blir dagen av? :P

Oi! Der var klokka halv to! Hvor blir dagen av? :P
Si det. Hs om en halvtimes tid. Skulle hengt opp klesvasken, så jeg fikk satt på en ny, maskina ble akkurat ferdig. Og tømt oppvaskmaskina så jeg fikk tatt av bordet etter lunsj, den er også ferdig.
Akkurat da våknet selvsagt min datter og ville ammes.

En tur innom jobben for å ta et par telefoner og sjekke en mail som ikke kom før jul, fysio og så kontroll hos jordmor. Spiste lunsj og sovnet på sofaen. Nå er det sprinten på tv, må vel lage noe middag etterhvert. Gutta kom akkurat inn døra så blir må vel gjøres noe lekser også. Overgang etter ferien!

Si det. Hs om en halvtimes tid. Skulle hengt opp klesvasken, så jeg fikk satt på en ny, maskina ble akkurat ferdig. Og tømt oppvaskmaskina så jeg fikk tatt av bordet etter lunsj, den er også ferdig.
Akkurat da våknet selvsagt min datter og ville ammes.
Hvordan gikk det med hs-besøk da? :)

Hvordan gikk det med hs-besøk da? :)
Jenta har gått opp 400 gram på ei uke, vi fikk noen brosjyrer men hs mener det virker som om vi vet det meste fra før, er trygge i rollen, dette er vår tredje og vi er gjennomtenkt i våre valg, samsover, men som jeg sa, hun har egentlig dyne. Holdes i rett ammehøyde (forsvinner altså ikke ned i senga) og ingen av oss røyker, drikker eller går på sløvende medisiner) jeg legger meg bevisst på mannens side av sengen når jeg ammer henne ved leggetid, og så ammer jeg fra min side av sengen på natta, for at hun ikke skal forvente mat fra en side hele tiden og få favorittside/skjev.

Har jo liksom plukket opp en del ting gjennom årene, dette er vårt tredje barn, så vi har senkede skuldre. Ja, huset er ikke strøkent, men det er ikke det som.betyr noe. Barnet får dekket sine behov for mat, nærhet og hygiene
(og det får de større ungene også, og hunden luftes og fores den også. Selv om ikke alt er skinnende perfekt, så prioriterer vi det viktigste. Godt nok.)

Jenta har gått opp 400 gram på ei uke, vi fikk noen brosjyrer men hs mener det virker som om vi vet det meste fra før, er trygge i rollen, dette er vår tredje og vi er gjennomtenkt i våre valg, samsover, men som jeg sa, hun har egentlig dyne. Holdes i rett ammehøyde (forsvinner altså ikke ned i senga) og ingen av oss røyker, drikker eller går på sløvende medisiner) jeg legger meg bevisst på mannens side av sengen når jeg ammer henne ved leggetid, og så ammer jeg fra min side av sengen på natta, for at hun ikke skal forvente mat fra en side hele tiden og få favorittside/skjev.

Har jo liksom plukket opp en del ting gjennom årene, dette er vårt tredje barn, så vi har senkede skuldre. Ja, huset er ikke strøkent, men det er ikke det som.betyr noe. Barnet får dekket sine behov for mat, nærhet og hygiene
(og det får de større ungene også, og hunden luftes og fores den også. Selv om ikke alt er skinnende perfekt, så prioriterer vi det viktigste. Godt nok.)
Så bra :)
Har dere jordmor på hjemmebesøk etter fødsel og, eller bare helsesøster?

Så bra :)
Har dere jordmor på hjemmebesøk etter fødsel og, eller bare helsesøster?

Standard tilbud er jm og hs, men jeg har ikke hatt jm fra helsestasjonen her, dels pga romjul, og dels pga at jeg hadde hjemmefødsel og derved fikk oppfølging av den jm etter fødsel i stedet.

Nå er det helsestasjonen hyppig fremover. om to uker for 4 ukers kontroll med hs, deretter er det 6 ukers med lege og hs, og det traff ikke på samme dag heller så det er i to omganger, før vi skal til hs igjen når hun er 8 uker og vaksine når hun er 12 uker og så videre... Typisk sett klarer de stort sett ikke få de kontrollene som er med lege og hs til å være begge på en gang, sånn at man må dit to ganger på kort tid. Så lenge vi er i permisjon er nå det greit nok, men når 2 års kontrollen kom to uker på rad, en med hs og en med legen, da ble det litt plunder, for ungen gikk jo i bhg fordi begge foreldre jobbet! Det er nå en ting å ta seg fri deler av en dag for en torårskontroll, men to uker på rad er litt mer kav.

Back
Topp