Permisjonstiden!! :)

Jeg bor på et så lite sted at her er det ikke barselgrupper. Vet om ei til som er ca like langt på vei som meg, kjenner henne gjennom jobb, men håper at vi kanskje kan få litt kontakt. Ellers gleder jeg meg veldig til tiden med babyen. Med storesøster skrev jeg bacheloroppgave og tok eksamen fra hun var 0-8 uker, så jeg hadde ikke permisjon i den forstand. Var hjemme med henne på full tid til hun var fem mnd. Blir annerledes denne gangen, med "ordentlig" permisjon. :p

Gruer meg! Syntes det var voldsomt slitsomt (eller kanskje bare pyton) sist. Følte meg helt isolert og utslitt. Håper det blir bedre denne gangen. Forventningene er helt annerledes i hvert fall. :)

Helsestasjonen setter opp barselgruppe i de fleste kommuner :) noen steder har de ikke, men da går det an å få kontakt med andre via helsestasjonen allikevel :)

Tusen takk til deg og de andre:) :). Hehe jeg er så grønnskolling noen ganger hihi XD. Spennende da:). Jeg skal til jordmor 12.jan så da får jeg kanskje en da.. :)

Jeg gleder meg masse. Sist gang var det beste året i mitt liv :) Bare fokusere på lille familen sin og ingenting annet :) Kan gjøre alt man ikke rekker ellers ;-) Gleder meg veldig til lange trilleturer...

Tusen takk til deg og de andre:) :). Hehe jeg er så grønnskolling noen ganger hihi XD. Spennende da:). Jeg skal til jordmor 12.jan så da får jeg kanskje en da.. :)
Baare hyggelig! :)
Barselgruppene settes opp ut ifra fødselsdato på bebisene, og gjøres vel til 6-ukersmøtet på helsestasjonen tror jeg :) (var sånn der vi bodde før iallefall :D )

Men jeg ble også kjent med ei via jordmora mi sist, som lurte på om det var andre unge mødre med termin i ca samme tid som hun selv hadde... Utrolig koselig og fin måte å bli kjent med noen i samme situasjon på :)

Jeg bor på et så lite sted at her er det ikke barselgrupper. Vet om ei til som er ca like langt på vei som meg, kjenner henne gjennom jobb, men håper at vi kanskje kan få litt kontakt. Ellers gleder jeg meg veldig til tiden med babyen. Med storesøster skrev jeg bacheloroppgave og tok eksamen fra hun var 0-8 uker, så jeg hadde ikke permisjon i den forstand. Var hjemme med henne på full tid til hun var fem mnd. Blir annerledes denne gangen, med "ordentlig" permisjon. :p
Wow, jeg hadde ALDRI klart å skrive bachelor første 8 ukene med min første. Skikkelig imponert!

Wow, jeg hadde ALDRI klart å skrive bachelor første 8 ukene med min første. Skikkelig imponert!
Hadde ikke gjort det igjen for å si det sånn. :p Pappan var hjemme med oss, det.lettet jo veldig. Og det bøe langt fra mitt beste arbeid. ;)

Baare hyggelig! :)
Barselgruppene settes opp ut ifra fødselsdato på bebisene, og gjøres vel til 6-ukersmøtet på helsestasjonen tror jeg :) (var sånn der vi bodde før iallefall :D )

Men jeg ble også kjent med ei via jordmora mi sist, som lurte på om det var andre unge mødre med termin i ca samme tid som hun selv hadde... Utrolig koselig og fin måte å bli kjent med noen i samme situasjon på :)

Ja! Det virker utrolig koselig!! :). Og ekstra hyggelig når jeg ikke har noen venner som verken har barn eller som er gravide heller:D. Men hva mener du med 6 ukers møte..? Møtes hver 6 uke?..

Gleder meg veldig. Har hatt to kjempefine permisjoner før. Både med barselgruppe og med andre bekjente. Denne gangen er naboen min også gravid- så har i allefall ei å trille med.

Ja! Det virker utrolig koselig!! :). Og ekstra hyggelig når jeg ikke har noen venner som verken har barn eller som er gravide heller:D. Men hva mener du med 6 ukers møte..? Møtes hver 6 uke?..
Når babyene er ca 6 uker så ble vi kalt inn til et treff med barselgruppa på helsestasjonen :)

Hør med jm om det er noen andre med termin ca med deg som kanskje kan være interessert i å treffes? :D

Satser på at noen av dere også bor i/rundt Trondheim, som et supplement til barselgruppe og om det skulle trengs :p

Jeg gleder meg masse. Sist gang var det beste året i mitt liv :) Bare fokusere på lille familen sin og ingenting annet :) Kan gjøre alt man ikke rekker ellers ;-) Gleder meg veldig til lange trilleturer...

Åh så koselig!! Kjenner jeg gleder meg enda mer nå! :) :)

Når babyene er ca 6 uker så ble vi kalt inn til et treff med barselgruppa på helsestasjonen :)

Hør med jm om det er noen andre med termin ca med deg som kanskje kan være interessert i å treffes? :D

Oki det skal jeg!! Så gøy:) nå byner ting å bli litt gøyere når man klarer å tenke på annet enn sykdom :D

Det blir noe helt annet å være hjemme pga baby enn fordi man ikke har en jobb å reise på :) snakker etter erfaring med begge deler :)
Håper du får en fin permisjonstid! :)

Ja. Andre med barn har sagt det samme. At det blir noe annet da :) Jeg håper det :) Takk og i like måte :)

Så kos i permisjon! Og ja det kan være veldig sosialt om du har en baby som tillater det Hehe ;) jg var en del sosial siden min lille bare skrek når vi var hjemme eller ikke på puppen. Så ble masse turer ute ble det daglig. Hun hadde kolikk og jeg gikk fire timer per dag på tur :) ikke la deg skremme, for dette blir mitt tredje barn :) 90 prosent herlig og 10 prosent slitsomt ;)

Var også i barselgruppe, så ja masse sosial her :) åååh gleder meg til å gjøre det samme igjen i juni :) deilig tid å gå hjemme med små :)

Det skjønner jeg veldig godt. Er liksom godt å ha en bunn med jobb.. og kjipt å gå mye hjemme, vet hvordan det er i helsejobber med tidvis lite vakter.. er mye gode tanker her da, at du kan få jobb litt tidlig og sånn:). Mange muligheter:). Et tips som jeg fikk fra ei vennine da jeg studerte er at om det er vanskelig å få jobb,- søk feks på sykehjem? De har stort sett mye behov alltid. Tok tipset og fikk meg jobb i 2010 da jeg bynte å studere og hadde jobben i 5 år til jeg til slutt fikk meg fast jobb. Den jobben og hun sjefen var bare helt fantastisk. Etter studiene fikk jeg ikke jobb med engang og hadde heldighvis den jobben å lene meg tilbake på, :).. det føltes litt godt likevel, bare å ha en jobb.. og den var jo veldig hyggelig:). Savner den faktisk litt, kunne kanskje ha jobbet der en lørdag av og til ennå..

Ja :) Takk for tips :) Jeg har jobbet i hjemmesykepleien tidligere. Tok ekstravakter mens jeg studerte i 3 år :) Etter studiene fikk jeg ikke jobb med en gang og gikk hjemme i nesten 3 mnd... Da ringte jeg bare hjemmesykepleien og ba om ekstravakter igjen :) MEN det er så utrolig dårlig betalt når man ikke er utdannet sykepleier/hjelpepleier/omsorgsarbeider. Men alt var liksom bedre enn å gå hjemme :) Så jeg skal ha det i bakhue :)

Åh som jeg gleder meg til permisjon!! Hadde til tross for en meget tøff start med et lengre opphold på nyfødtintensiv og et sykt barn i begynnelsen - en helt fantastisk permisjon. Tror aldri før jeg har vært så travel, sosial og rett og slett glad verken tidligere eller etter tiden min i mammaperm.

Nesten som jeg faktisk gruer meg også til neste permisjon, siden jeg hadde det så innamari bra sist. Mye mulig jeg var veldig heldig første gang med de andre mødrene som også hadde permisjon. For det var i babygruppe det hele startet for meg. Begynte å gå dit når sønnen min var rundt fire mnd, og vi var mange som fikk barn det året så gruppen vår besto av gjennomsnittlig 20-30 stykker. Jeg ble kjent med mange flotte mødre, og vi arrangerte egne babytreff hjemme hos hverandre på rundgang, turer i skog og mark, julebord og vinkvelder. Tre av dem i gruppa ble som bestevenninner og vi var som en firkløver som hang sammen daglig omtrent under permisjonen.

For en som meg, som ikke har mange venner eller noe særlig til et sosialt liv utenom jobb var dette en magisk tid for meg. Babyenen våre var jo det vi hadde til felles i utgangspunktet, men vennskap ble knyttet likevel.

Soving har vel egentlig alltid vært problematisk, og er det enda for sønnen vår som snart blir 3 år. Så det var riktig nok slitsomt til tider, men man lærer seg fort hvordan man lever med lite og dårlig søvn. Jeg og samboer var flinke å avlaste hverandre den gang, og gikk mye "på skift" så ene var med babyen og den andre sov.

Ellers var det veldig fint, og hverdagen hadde en fin flyt. Guttungen har alltid vært noe krevende og har slitt mye med magesmerter på grunn av umodne tarmer, men man gjør det beste ut av det og slår seg til ro med at det blir bedre etterhvert.

Følte aldri at jeg ikke fikk dusjet nok, ikke fikk stelle meg eller sminke meg, og passet alltid på å slappe av når sønnen vår sov på dagen (som var 30 minutter hver tredje time). Eneste jeg var dårlig på var å passe på mitt eget matinntak, og jeg spiste alt for lite egentlig. Var liksom så mye annet som var viktigere, føltes det ut som der og da.

Blir veldig spennende og se hvilken opplevelse jeg får i min andre permisjon :)

Har ingen erfaring fra før og e jo ufør så min permisjon vare så lenge eg sjøl vil ;-) men ska bli deilig å få nåke meiningsfylt i dagane mine og så flytte ei venninne som har termin rett før meg heim igjen te sommaren så då blir det nok trilleturer og sånn med hu rekne eg med :-)

Back
Topp