Symptomtråd

Kommer flere og flere symptomer her nå, heldigvis. Men med 25 dager til termin så regner jeg med å kunne gå sånn i ukesvis..:/ nå er det vonde kynnere døgnet rundt, mensmurringer som går bak i korsryggen, løsere i magen og ekstremt med nedpress. Og av en eller annen grunn sover jeg litt bedre enn jeg har gjort på flere mnd:p
 
Har ikke så masse symptomer jeg. Null nedpress, men det er nok for at hun ligger i tverrleie. Kynnere og slikt har jeg jo, men det er jo helt normalt, vondt i høneområdet, masrier i ny og ned, men sånn ellers så føler jeg meg bare som en hval :p
Det værste nå er at jeg ikke klarer å ligge på siden heller pga av leie på baby, Kjennes ut som jeg blir kvalt... sove sittende er heller ikke kjempegodt i lengden så det er minimalt med søvn.
 
Sto opp igjen etter å ha sovet noen timer i ettermiddag, og fikk høre av gubben at jeg så så rar ut i ansiktet. Og jaggu har jeg ikke blitt hoven og pløsete i hele trynet gitt! I tillegg skikkelig dårlig mage og nedpress som kjennes godt bak i rumpa :p Jaja, håper bare han venter i 24,5 time til før han kommer ;)
 
Symptom?! Vill ikkje snakka om det ein gong :p Håpe det bare e kroppen så holde meg for narr akkurat nå! Ein dag liksom.. Nja, har mine tvil akkurat nå :p
 
Nedpress, mensmurringer og masse bevegelse:) vonde kynnere/maserier.. Vært slik den siste tiden, satser på at det betyr at snuppa veldig snart er klar til å komme ut.. Termin er 2.1...
 
Har begynt å få kraftige bevegelser, mye nedpress, stikkinger, mensensmerter, kynnere og sår korsrygg, men ingen rier så jeg vett om :)
 
På innskrivingssamtalen i går på sykehuset gikk vi igjennom mine to siste fødsler som var registrert hos dem. Med den ene hadde jeg kommet inn med 7 cm åpning, og hun var ute 40 min etter det. Den andre kom jeg inn med 4 cm åpning og han var ute 1 time og 15 min etterpå.
De lurte på om jeg ikke kunne komme inn litt tidligere denne gangen hvis jeg hadde mulighet. Men jeg har få og ingen tegn til vonde kynnere, smerter ol før det plutselig sier pang så er jeg i gang.
Så her er det få tegn som tyder på noe modning. Kjenner egentlig ingenting annet enn det er tungt og babyens bevegelser kan være ubehagelige.
Har ingen sjangs å reise i god tid til sykehuset, så lurer på om jeg i det hele tatt rekker frem denne gangen...... Får litt panikk bare ved tanken!
 
Litt rosa-aktig utflod på morgenen idag, mer moderate menssmerter og mer konstant vondter i ryggen:) mn ingen regelmessige rier ennå..
 
På innskrivingssamtalen i går på sykehuset gikk vi igjennom mine to siste fødsler som var registrert hos dem. Med den ene hadde jeg kommet inn med 7 cm åpning, og hun var ute 40 min etter det. Den andre kom jeg inn med 4 cm åpning og han var ute 1 time og 15 min etterpå.
De lurte på om jeg ikke kunne komme inn litt tidligere denne gangen hvis jeg hadde mulighet. Men jeg har få og ingen tegn til vonde kynnere, smerter ol før det plutselig sier pang så er jeg i gang.
Så her er det få tegn som tyder på noe modning. Kjenner egentlig ingenting annet enn det er tungt og babyens bevegelser kan være ubehagelige.
Har ingen sjangs å reise i god tid til sykehuset, så lurer på om jeg i det hele tatt rekker frem denne gangen...... Får litt panikk bare ved tanken!
Skjønner dette stresser deg ja. Men det kan jo hende du får noen tegn denne gangen? Hvis ikke så hat du heldigvis rukket sykehuset de andre gangene:) Selv om det var sent. Også kan jeg jo fortelle at nevøen min ble født på tur til sykehuset - i sykebilen som de ringte etter for å møte dem. De hadde bare et kvarter til sykehuset. Likevel måtte de altså bli møtt av ambulanse. Det gikk kjempefint!! :) Men husk som sagt at det kan komme flere tegn denne gangen, og at det ikke trenger å ta kortere tid enn de andre gangene. (Håpet dette skulle roe deg ned og ikke stresse deg opp altså. Tenkte bare å fortelle at det vil gå bra:) ) God nyttårsaften!!
 
Skjønner dette stresser deg ja. Men det kan jo hende du får noen tegn denne gangen? Hvis ikke så hat du heldigvis rukket sykehuset de andre gangene:) Selv om det var sent. Også kan jeg jo fortelle at nevøen min ble født på tur til sykehuset - i sykebilen som de ringte etter for å møte dem. De hadde bare et kvarter til sykehuset. Likevel måtte de altså bli møtt av ambulanse. Det gikk kjempefint!! :) Men husk som sagt at det kan komme flere tegn denne gangen, og at det ikke trenger å ta kortere tid enn de andre gangene. (Håpet dette skulle roe deg ned og ikke stresse deg opp altså. Tenkte bare å fortelle at det vil gå bra:) ) God nyttårsaften!!
Takk for det. Ja, kan jo føde hjemme eller i sykebilen om det blir nødvendig. Ikke ønskelig, men tenker at det også hadde gått fint. Satser på noen tegn eller en bedre forvarsel denne gangen på at fødselen er i gang. Har 45 min kjøring til sykehuset hvis det ikke er snø..... Har ikke lyst på noe styrtfødsel, men en kan jo ikke velge selv....... God nyttårsaften til deg også:)
 
Er det slik at de fleste fødslene starter med at slimproppen går eller at utfloden endrer seg/blir blodig?

Jeg føler jeg har mye kynnere, murring, nedpress osv, men ikke noe tegn til endring av utflod eller slimpropp. Ble plutselig redd for å gå leeenge til fødsel, for nå begynner jeg å bli sliten :p

Termin om ei uke, så kan jo fort endre seg da...
 
Er det slik at de fleste fødslene starter med at slimproppen går eller at utfloden endrer seg/blir blodig?

Jeg føler jeg har mye kynnere, murring, nedpress osv, men ikke noe tegn til endring av utflod eller slimpropp. Ble plutselig redd for å gå leeenge til fødsel, for nå begynner jeg å bli sliten :p

Termin om ei uke, så kan jo fort endre seg da...

Ingen fasit på det, jeg venter nr tre og den slimproppen har jeg aldri sett noe til ;) første fødsel startet med at jeg våknet av at vannet gikk tidlig på morgenen, ikke noe tegn til noen ting kvelden før og sov sjelden godt den natta. Han kom noen dager før termin. Med nr to gikk jeg i over to uker med masse kynnere/maserier, nedpress og alt (unntatt slimpropp og endring i utfloden), han kom noen dager etter termin.

Så bare slapp av så mye du kan nå, plutselig er du i gang :)
 
Er det slik at de fleste fødslene starter med at slimproppen går eller at utfloden endrer seg/blir blodig?

Jeg føler jeg har mye kynnere, murring, nedpress osv, men ikke noe tegn til endring av utflod eller slimpropp. Ble plutselig redd for å gå leeenge til fødsel, for nå begynner jeg å bli sliten :p

Termin om ei uke, så kan jo fort endre seg da...
Opplevde heller ikke det sist gang:) Bare plutselig gikk vannet:) Så det er ingen fasit. Har ikke noen "tegn" nå heller, men ikke sikkert de kommer heller. Nå er det litt lengre til meg en til deg da. Tre uker! lykke til i innspurten :)
 
Er det slik at de fleste fødslene starter med at slimproppen går eller at utfloden endrer seg/blir blodig?

Jeg føler jeg har mye kynnere, murring, nedpress osv, men ikke noe tegn til endring av utflod eller slimpropp. Ble plutselig redd for å gå leeenge til fødsel, for nå begynner jeg å bli sliten :p

Termin om ei uke, så kan jo fort endre seg da...
Jeg fikk bare plutselig rier sist. Ingen tegn i det hele tatt. Hadde ikke hatt kynnere i svangerskapet heller. Så er desverre ingen fasit på det der. Hadde til å med ikke jevne rier, men ungen kom.
 
murringer i bekkenet og oppover ryggen
Stive og vondt ryggrad,
strålesmerte og sprekkende mage følelse.. thihi godt at noe begynner å dukke opp;P
 
Nå har det murret og fått rier og kynnere hver kveld siden mandag. Nå er det heldigvis januar så da får en ta i bruk kjerringråd. Hehe
 
Nedpress, mensmurringer og masse bevegelse:) vonde kynnere/maserier.. Vært slik den siste tiden, satser på at det betyr at snuppa veldig snart er klar til å komme ut.. Termin er 2.1...
Hvordan går det med deg?

Jeg har det samme nå, føles ut som det blir verre og verre for hver kveld. Første kvelden hadde jeg det bare 2-3 timer som jeg klarte å sovne tilslutt av. Andre dag hadde jeg mensensmerter litt nå og da på dagen, men mye lenger og vondere maserier og nedpress som knivstikk når hun beveget seg på kvelden i flere timer, men klarte å sovne fra det igjen. I går kom det oftere og i går kveld var det skikkelig ubehagelig og det tok en evighet før jeg tilslutt klarte sovne 1 time. Deretter vært våken av og på nesten hver time i natt med mye mensensmerter og nedpress. Føler meg helt sår innvendig nå og hver bevegelse er ubehagelige.
Har ikke termin før 12 januar!
 
Hvordan går det med deg?

Jeg har det samme nå, føles ut som det blir verre og verre for hver kveld. Første kvelden hadde jeg det bare 2-3 timer som jeg klarte å sovne tilslutt av. Andre dag hadde jeg mensensmerter litt nå og da på dagen, men mye lenger og vondere maserier og nedpress som knivstikk når hun beveget seg på kvelden i flere timer, men klarte å sovne fra det igjen. I går kom det oftere og i går kveld var det skikkelig ubehagelig og det tok en evighet før jeg tilslutt klarte sovne 1 time. Deretter vært våken av og på nesten hver time i natt med mye mensensmerter og nedpress. Føler meg helt sår innvendig nå og hver bevegelse er ubehagelige.
Har ikke termin før 12 januar!
Off, høres kjent ut:(
Låg lenge våken i natt, med rielignende vondter ca hvert kvarter og kraftige menssmerter imellom, så tenkte med meg selv at det kanskje var noe på gang, men sovnet fra etter ca tre timer.. Mørbanket i kropp å rygg idag. Termin idag, kontroll hos jordmor på mandag, så får bare smøre meg med tålmodighet og ta en laaang varm dusj.. Det pleier å hjelpe :)
 
Off, høres kjent ut:(
Låg lenge våken i natt, med rielignende vondter ca hvert kvarter og kraftige menssmerter imellom, så tenkte med meg selv at det kanskje var noe på gang, men sovnet fra etter ca tre timer.. Mørbanket i kropp å rygg idag. Termin idag, kontroll hos jordmor på mandag, så får bare smøre meg med tålmodighet og ta en laaang varm dusj.. Det pleier å hjelpe :)
Off håper du slipper gå mye lenger med dette, for det er ikke noe særlig.. Er helt mørbanket i magen i dag jeg og selv om jeg bare har hatt dette 3 kvelder, du har vel hatt det en del lenger? Men høres ut som det ikke er lenge igjen for deg da du har hatt litt blod i utfloden og tidligere :)
 
Dere som har hatt vondt i flere uker uten rier, sterke kynnere/maserier, hvilke gode råd har dere for å takle disse i flere dager?
 
Back
Topp