Skravletråd desember

Jeg må på do!!!!!
Men for spennende

Jepp, ser sånn ut, så det er nok det. Det går som det går, vi får nå bare ta det som det kommer likevel.

Mine foreldre har hatt det, min svigermor (som feirer jul med oss) har hatt det og mener 99% at også min mann har hatt det, min bror og svigerinne tenker at "får de det så får de det, og yngste har sikkert fått det av henne i bhg allerede" og nabojenta hadde det i fjor, så alt i alt så begrenses hun ikke så veldig sosialt. Vi får bare håpe det ikke blir så veldig ille.

Og at broren aller helst hadde blitt ferdig med det nå han også... men han får det vel ca akkurat når skolen begynner igjen.
Voksne får det som regel som helvetesild hvis de ikke har hatt vannkopper som små.
Greit å vite ;-)

Voksne får det som regel som helvetesild hvis de ikke har hatt vannkopper som små.
Greit å vite ;-)

Jeg har lest meg opp på dette med vannkopper og helvetesild. Det kommer av samme virus, men alle som har hatt vannkopper har det latent i kroppen resten av livet, og det kan "våkne" og da blir det helvetesild. Det vekkes ikke av at man "smittes av en som har vannkopper", men av forhold i kroppen til den det evt altså våkner hos.

I vår genereasjon og de før oss har de aller fleste hatt vannkopper. Nå til dags kan man evt vaksineres dersom man har blitt voksen (eller halvvoksen) og ikke har fått det, for voksne blir oftest skikkelig dårlig av det, og for gravide er det slett ikke bra å få det, f.eks.

Jeg har jo hatt det, så jeg bekymrer meg ikke så veldig, men skal forhøre meg med jm. Særlig i forhold til at om storebror ikke har fått det av samme kilde, men får det av sin søster så er det jo ikke før om et par uker han får det, og derved fort smittsom når babyen fødes....

Men, hurra gruer meg allerede til søndag !!!

skal sjekke om jeg har uvi at det er som gir nedpress og stinn mage. greit å få sjekket det :) orker ikke sitte i 3-4 timer på legevakten
Om du gjør det i morgen tidlig er det jo heller bare å levere en urinprøve på legekontoret ditt? Jeg stakk av og til bare innom å gav beskjed til de i skranken at jeg ville levere en prøve. Så sjekka de den der og da og gav beskjed om resultatet mens jeg var der.

Om du gjør det i morgen tidlig er det jo heller bare å levere en urinprøve på legekontoret ditt? Jeg stakk av og til bare innom å gav beskjed til de i skranken at jeg ville levere en prøve. Så sjekka de den der og da og gav beskjed om resultatet mens jeg var der.
De har jo stengt i morgen :p vet jeg kan det :) men de har stengt nå

Back
Topp