Går helt fint herHatar Å kjøra så lang nå efter me fick barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Går helt fint herHatar Å kjøra så lang nå efter me fick barn
Rart hvordan ting fristerNå fikk jeg lyst på pizza
Den nye grandiosan som er firkanta syns jeg er super digg![]()
Skulle av og til hatt større seng tror jegDet gjør den altså![]()
Ja klarte omsider å vekke liv i hanRegner med han er oppe nå?![]()
Ga lyd fra seg etterhvert og leverte ting på døra, når vi var dratt på bowlingMakan, så kjipt
Håper hun har gitt lyd fra seg nå...
Moro for barna daGod kveld
Her har vi hatt barnebursdag idag, nå er det legging av trøtte barn
Du da?
JaaRart hvordan ting frister![]()
Den har blir dyr jaJaa![]()
Syns forøvrig vanlig grandiosa smaker sikkelig ekkelt
Ikke minst så er den blitt så dyrhusker den kosta 30 kr jeg. Det er evig lenge siden
![]()
Hoho jo pizza er faktisk bedre enn godisDen har blir dyr jamen mmmm med masse ketshup var det bedre enn godis for meg idag
![]()
Trodde salami kunne spises så lenge den var stekt, men jo ferskere den er jo bedre. Vet ikke så mye mer.Hvordan er det med salami som gravid? Vi diskuterte dettehvor lenge kan den ligge åpnet i kjøleskapet for min del når den blir varmebehandlet?
![]()
Ja nær man er kjempe sulten å ikkje har noe annat så e det gottHoho jo pizza er faktisk bedre enn godis(av og til)
Hei ha en riktig fin søndag du ogHei hei damer
Bare en liten tur innom for å ønske dere en god søndag
Om ikke jeg har hatt lite tid til å bruke her, så hjelper det ikke at jeg ikke kommer inn på appen.
Tusen Takk før oppskriftEnten safran eller gurkemeie ja. Safran er dyyyrt! Gurkemeie er billig og smakløs, men gir gulfargen
Jeg bruker denne oppskriften, den er stor (baker alltid en del når jeg først baker), så du kan fint halvere den om du vil
150gr meierismør
5dl melk
50g gjær
1gr safran (evt. 1/2 ts gurkemeie)
150gr sukker
½ts salt
2ts kardemomme
13dl hvetemel (ca.)
Slik gjør du
Smelt smør og tilsett melk. Smuldre gjær i en bakebolle og rør ut i litt av den lunkne melkeblandingen. Bland i resten av væsken.
Rør i sukker, salt, kardemomme, safran (evt. gurkemeie) og mel til deigen er passe fast.
La deigen heve under plast på et lunt sted til den er dobbel størrelse, ca. 30 minutter.
Strø litt mel på bordet, elt deigen godt. Del deigen i biter og trill dem til lange fingertykke pølser. Del i ca. 30 biter. Form ulike lussekatter, bare fantasien setter grenser.
Legg de ferdig formede lussekattene på stekeplate med bakepapir, og la dem heve under plast på et lunt sted i minst 15 minutter.
Sett stekeovnen på 250 °C.
Pensle lussekatter med sammenvispet egg og pynt med rosiner. Stek midt i ovnen i 5 - 8 minutter til de blir gylne. La dem avkjøles litt på rist før servering. De smaker aller best litt lunkne.
Obs obs!
FERSK gjær skal blandes i lunket melk og smør, mens TØRR gjær skal blandes med det tørre (mel, sukker og krydder)!!
Sov du. De behøver du sikkert. Hade Sovit selv om jenta sov men ser ut til att hon nektar idagSove litt før man skal til mammaprates senere
![]()
Høres ut som om du har full kontrollDen er ikke helt ute. Men ser tuppen. Er litt urolig og sutrete idag og. Men har til nå siden inatt klokken 3 spist 3 flasker med 130 ml gjennomsnittelig. Så går foreløpig litt lettere enn igår. Dog fremdeles vanskelig. Men tenker å droppe smaksprøven idag og heller fokusere på å få i helle flaske. Og så tar vi grøt med mme i ikveld![]()
Såå nydelig!!Ja, ikke verst. Fant en ganske fin farge til meg og. Ble dette sengesettet igårkveld med båndet![]()
![]()
Savner deg her inneHei hei damer
Bare en liten tur innom for å ønske dere en god søndag
Om ikke jeg har hatt lite tid til å bruke her, så hjelper det ikke at jeg ikke kommer inn på appen.