Skravletråd desember

Skjønner hva du mener:)
Du tar jo ingen risiko! Hadde du gjort det så hadde det vært forbudt:p
Men mener fortsatt du har en tøff personlighet som tør:) jeg er en pyse, ikke tøff når det gjelder smerte:p

Det er ikke en risiko nei, da hadde jeg jo ikke gjort det.

Det dumme er at ikke staten ser dette, og kan organisere hjemmefødsel i offentlig regi. Slik det i dag er det nemlig slik at jordmødrene må drive med dette på privat basis, og vi må betale henne for det. En hjemmefødsel er mye billigere for staten enn en rett frem, lavrisiko, konplikasjonsfri fødsel på sykehus. Her kan staten spare penger uten å redusere på tilbudet, faktisk ved å ØKE tilbudet så flere får muligheten og flere får øynene opp for muligheten, ved at det offentlig tilbys hjemmefødsel. For hva er egentlig forskjellen for staten om de lønner en jm for å være opptatt av meg på fødestua og å være opptatt av meg her hjemme? (Ja, jeg vet, noen steder må de av og til ha en jm på to fødende, men i utgangspunktet forsøker de å ha 1-til-1 på jordmor og fødende sier jm som var hos oss i går. Hun jobber til vanlig på sykehuset.)

Og ironisk nok. Hadde jeg ringt og sagt "oi, her går det for fort, jeg er redd jeg ikke rekker frem!" så hadde jm rykket ut i ambulanse for å bistå meg. Helt gratis. Og så hadde jeg blitt fraktet inn på barsel og lagt der i et par dager, helt gratis.

Men fordi jeg PLANLEGGER å føde hjemme, nei DA skal ikke staten lønne jordmor, som kjører i sin egen bil. Jeg får et tilskudd på 2550 (Hey, opp fra de 1700 vi fikk for lillesøster) men DET hadde jeg fått om jeg var i den andre situasjonen der også, ufrivillig og uplanlagt, eller om jeg fødte under transport.) og det er ment som et tilskudd til våre utgifter, som altså er 5000 til selve jordmoren, samt det vi må skaffe av utstyr. Helt greit for oss, vi klarer det, men det gjør faktisk at dette ikke ER et valg for alle som kunne tenke seg det, fordi de ikke har råd. Ikke har råd til den løsningen som er billigere for staten.

Hei hei nå var eg her inne igjen. Mannen Legger 3 åringen. Så da kan eg bruka lite tid her inne :D

Hei hei nå var eg her inne igjen. Mannen Legger 3 åringen. Så da kan eg bruka lite tid her inne :D
deilig at mannen tar legginga :p her har vi pause i leggerunfe nr 1. Gubben mater litt mer nå. Så skal jeg inn å legge henne på nytt

Back
Topp