Er du rasist?

Ja de gjør det!
Jeg kommenterer fordi jeg håper kanskje en person tar det til seg og søker fakta! :)
Noen ting greier jeg ikke å unngå å kommentere!
Jeg kommenterer for at de som sitter å leser disse kommentarene kanskje tenker seg om 2 ganger før de svelger oppgulpet disse folka kommer med!

Jeg kommenterer for at de som sitter å leser disse kommentarene kanskje tenker seg om 2 ganger før de svelger oppgulpet disse folka kommer med!
De som kommer med slikt oppgulp tror jeg ikke kommer til å endre seg helt ærlig! Mange har glemt alt av kildekritikk og empati dessverre!

Litt "morsom" historie om hverdagsrasisme:

Min venn og kollega..opprinnelig kurder men kom til Norge som baby, står i rulletrappa på Sola flyplass.
Noen hakk bak han står to middelaldrene kvinner og snakker til hverandre:

-Se foran oss..der står det en sånn utlenning! tyyypisk dem å breie seg utover så det ikke går ann å komme seg forbi!

Han snur seg og smiler bredt : Hvis dokke hadde spurt fint ,så kanskje eg hadde flytta meg ?!
Ja typiskt att folk ska si ting høgt og.

De fleste leser vel det de vil lese. De ser en overskrift og tar det automatisk som sannhet. Sjekke opp fakta er liksom ikke så viktig. Media er jo flinke med overskriftene sine også da. Siste keg så var vel på Dagbladet : forbyr kors på asylmottak!! Leser man artikkelen gjelder det jo alle religiøse symbol. Men tru om folk leser atikkelen ;)

Jeg er selv ganske mørk. Mørk hudtone, mørkt hår, svarte øyenvipper og bryn. Opplevde (merkelig nok) rasisme forrige uke :eek: ( Faren min ble/blir alltid tatt for
Utenlandsk) .Jeg hadde på meg pannebånd/ turban sak. Spurte om å låne en telefon i en butikk. Ble behandlet som en kriminell. Ufattelig arrogant og nedenfra og ned holdning. Fikk streng beskjed om å ikle ringe utlandet ect ect. Satt igjen med særdeles dårlig smak i munnen i etterkant. Liker absolutt ikke utviklingen. Kan bare tenke meg hvordan andre opplever hverdagsrasisme nå
Nei fy f** eg blir førbannad . Ikkje ringa utomlands . Omg
Eg var selv 14 år da eg blev stoppad av en jenta på skolan som var 1 år eldre æn meg. Hon var RASIST de visste eg. Hon sa massa stygga greier till meg. Eg kunde ju inte børja bråka med henne eller dra henne o håret fast eg hade så lust till.
Så eg gick nermare henne å SPOTTA HENNE RETT I TRYNET. Å gick min væg

De fleste leser vel det de vil lese. De ser en overskrift og tar det automatisk som sannhet. Sjekke opp fakta er liksom ikke så viktig. Media er jo flinke med overskriftene sine også da. Siste keg så var vel på Dagbladet : forbyr kors på asylmottak!! Leser man artikkelen gjelder det jo alle religiøse symbol. Men tru om folk leser atikkelen ;)
Dette er jo tilogmed en satire.
Altså har aldri sett en gris i et Luciatog :-P haha

Men media har hjulpet til med de høyre ekstreme også da

Nei fy f** eg blir førbannad . Ikkje ringa utomlands . Omg
Eg var selv 14 år da eg blev stoppad av en jenta på skolan som var 1 år eldre æn meg. Hon var RASIST de visste eg. Hon sa massa stygga greier till meg. Eg kunde ju inte børja bråka med henne eller dra henne o håret fast eg hade så lust till.
Så eg gick nermare henne å SPOTTA HENNE RETT I TRYNET. Å gick min væg
Uff. Så utrolig kjipt. Bra du stod opp for deg selv. Jeg tenker på de barna som ikke tør stå opp for seg selv.
Får helt vondt i hjertet.

Nå orker jeg ikke lese denne teåde tråden mere. Kjenner jeg føler meg fysisk uvel over å se at så mange er rasister. Norge splittes, men ikke av de nye som kommer inn i landet.
Tanken på at sønnen min skal vokse opp med mennesker som skal dytte på han sine angster for andre helt vanlige mennesker mens de forsvarer det som en fornuftig og riktig tankegang...den tanken er ikke hyggelig!
Håper bare at jeg selv klarer å være en ballast for sønnen min ang dette, så han kan vokse opp uten latterlige fordommer og et direkte stygt menneskesyn.

Jeg hadde skammet meg over å kjenne de av dere som er rasister. Husk at vi er utlendinger i absolutt hver eneste annet land på denne kloden unntatt akkurat på den lille prikken som Norge er.

Nei gått meg hus forbi, aldri hatt svor som krans heller :-P men høyre ekstreme hoppet på agnet for de så noe negativt om muslimer :-P men godt tegn på kildekritikk ;-)
Svor og grisehaler i stjernehatten? :p

Nei, jeg er ikke rasist, men jeg er redd for at det skal være lettere for ekstremister å få opphold nå når det kommer så mange, og alt må gå så fort. Det er en skummel tanke!

Også vil jeg bare påpeke at mobbing er ikke stort bedre enn rasisme. :)

Prøver så godt jeg kan, men ser så mye dårlig oppførsel når jeg jobber i butikk at jeg sliter veldig, enkelte, dessverre et flertall av de jeg ser er frekke, og forventer alt for mye, avbryter annen kundebehandling og roper, pluss at flere lar barna løpe fritt rundt mellom hyllene, alle er overhode ikke sånn, men veldig mange, og når de hverken kan engelsk eller norsk, men forventer masse hjelp, kjenner jeg også det går en kule varmt. En annen ting jeg reagerer veeeeldig på er det at når de kommer å ber om hjelp, 2-3 stykker som er sammen og ber om min mening, så blir de stående å snakke over hodet mitt på sitt språk, og det syntes jeg er veldig frekt, alle snakket godt norsk, om det er noe som omhandler det de kom for så kan de vel ta det på norsk, og om det ikke er det så kan de vel vente til etterpå, slik at jeg slipper å bli stående som et naut å vente på at de skal snakke seg ferdig!

Absolutt ikke rasist nei.

Ser noen nevner noe ang respekt osv; jeg har opplevd mer respekt og hjelp fra utlendinger her i landet enn av nordmenn.
F.eks sist jeg bar på ikea så hadde jeg med frøkna i bæresele. Jeg skulle løfte noe tungt opp fra vognen, og det var en snill mann som uten å blunke kom og gjorde jobben for meg. Alle andre rundt tittet bare rart på meg, og hun i kassa sa i en overraskende tone: "oi, det var jo snilt gjort"

Det har jeg opplevd på ikea og, syns han var kjempesnill helt til han viste tegn til at han skulle ha penger for det... Da ble det ubehagelig..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp