Er du rasist?

Nei jeg er ikke rasist. Ser i hvertfall ikke på meg selv som det. Men jeg liker ikke at vi må endre på mye for å tilfredstille de som kommer til landet vårt. Syns det er helt greit at vi huser mennesker i nød og hjelper de vi kan, men syns bl.a at det er uakseptabelt at vi ikke kan føre vår religion på skoler og i bhg pga andre nasjonaliteter og deres religioner og livssyn. Vi kan ikke synge å du som metter liten fugl lengre. Mener ikke at de skal konvertere til kristendommen heller, men syns de kan akseptere vår tro og livssyn og heller lære barna sine at noe tror på allah, noen tror på buddah og noen tror på gud osv.
Jeg praktiserer ikke kristendommen selv, og tror ikke på gud og sånn, men nekter jo ikke ungene mine å lære om det for det om!
Og på toppen av det hele er det snakk om å fjerne nissefest og nisseluer på skolen og i bhg til ungene, til hensyn for andre kulturer og religioner! :eek: TULL!
Men nei, jeg plages ikke over å ha mennesker med en annen hudfarge og/-eller en annen bakgrunn/kultur enn meg, i landet vårt. Syns det er spennende å lære om andres kulturer, mat og religion. Liker feks å se nasjonaldraktene deres i folketoget på 17.mai.
Dette med religion og fremføring av "kristne sanger" ol. i skolen har veldig lite med andre nasjonaliteter å gjøre.
Norge har blitt mer og mer sekularisert de siste årene, noe som også har skjedd rundt om i Europa (vi er faktisk ganske så etternølende). Stat og kirke ble separert (dvs vi har ingen statskirke lengre) 21.mai 2012. Når man skiller stat og kirke er det også naturlig at det også fjernes i den offentlige skole. Derav religionsnøytralt. :)

(bare en sånn liten...kommentar til akkurat det =)

Hva mener du med snyltere da? :)
Alle som utnytter uten å gi noe tilbake. Være det seg navere, folk som alltid låner/krever av andre uten å gi tilbake, flyktninger som kommer med å bare få penger uten å jobbe som eneste formål. Spennet er stort!

Dette med religion og fremføring av "kristne sanger" ol. i skolen har veldig lite med andre nasjonaliteter å gjøre.
Norge har blitt mer og mer sekularisert de siste årene, noe som også har skjedd rundt om i Europa (vi er faktisk ganske så etternølende). Stat og kirke ble separert (dvs vi har ingen statskirke lengre) 21.mai 2012. Når man skiller stat og kirke er det også naturlig at det også fjernes i den offentlige skole. Derav religionsnøytralt. :)

(bare en sånn liten...kommentar til akkurat det =)

Sant nok.
Men her vet jeg om bhg som ikke får lov til å synge feks -å du som metter liten fugl, pga at sangen inneholder gud og amen, dette vil ikke enkelte at barna deres skal synge. Dette er da snakk om før. 2012. Sier ikke at dette gjelder alle, og syns ikke noe negativt om de personene som ikke ønsker det -men syns det blir dumt at da dropper man det istedenfor. Dette er bare en av mange små ting.

Sant nok.
Men her vet jeg om bhg som ikke får lov til å synge feks -å du som metter liten fugl, pga at sangen inneholder gud og amen, dette vil ikke enkelte at barna deres skal synge. Dette er da snakk om før. 2012. Sier ikke at dette gjelder alle, og syns ikke noe negativt om de personene som ikke ønsker det -men syns det blir dumt at da dropper man det istedenfor. Dette er bare en av mange små ting.
Dette er ikke pga innvandrerne, men nordmenn som er ateister som regel!

Denne tråden er jo helt idiotisk.

Seriøst.

"Jeg er ikke rasist, MEN"

Er noe galt med den setningen. Finn feilen.
Det kommer jo ann på hva du skriver etter MEN det da :p man er ikke rasist hvis man skriver jeg er ikke rasist, men jeg er bekymret for bla bla bla pga mye innvandring eller lignende. En rasist ser ned på andre raser og det er ikke bra! Skjønner ikke hvorfor man henger seg opp i den setningen der jeg.

Ikke rasist, men synes enkelte kulturer kan være plagsomme på enkelte måter..

Det kommer jo ann på hva du skriver etter MEN det da :p man er ikke rasist hvis man skriver jeg er ikke rasist, men jeg er bekymret for bla bla bla pga mye innvandring eller lignende. En rasist ser ned på andre raser og det er ikke bra! Skjønner ikke hvorfor man henger seg opp i den setningen der jeg.

Er som jeg skulle skrevet

"Jeg hater deg ikke, men..."

Alt som kommer etter komma er bare en idiotisk bortforklaring på hvorfor man ikke er rasist. Hvorfor har man i utgangspunktet behovet for å poengtere at man ikke er rasist? Det man sier etter MEN er jo motstridende i forhold til det som står før komma.

Er som jeg skulle skrevet

"Jeg hater deg ikke, men..."

Alt som kommer etter komma er bare en idiotisk bortforklaring på hvorfor man ikke er rasist. Hvorfor har man i utgangspunktet behovet for å poengtere at man ikke er rasist? Det man sier etter MEN er jo motstridende i forhold til det som står før komma.
Spørsmålet er jo er du rasist? Derfor må man poengtere det :) hvis noen spør: du er irritert, hater du meg? Kan jeg svare, jeg hater deg ikke, men jeg liker ikke at du tar kaffen min! Nei, dette ble litt teit å diskutere :p

Spørsmålet er jo er du rasist? Derfor må man poengtere det :) hvis noen spør: du er irritert, hater du meg? Kan jeg svare, jeg hater deg ikke, men jeg liker ikke at du tar kaffen min! Nei, dette ble litt teit å diskutere :p

"Jeg er ikke rasist, bare liker ikke utlendinger. "

"Jeg er ikke rasist, jeg er bare innvandrerfiendtlig"

"Jeg er ikke rasist, men jeg er skeptisk til andre folkeslag og religioner"

"Jeg er ikke rasist, men jeg hater navere"

"Jeg er ikke rasist, bare rasebevisst"

"Jeg er ikke rasist, men er en tilhenger av norsk tradisjon og tro"

Hvis man ikke ser noe gærnt i den retorikken, så spørs det hvor mye den første setningen egentlig betyr i det store og hele. For meg er det bullshit.

Hvis man ikke ser noe gærnt i den retorikken, så spørs det hvor mye den første setningen egentlig betyr i det store og hele. For meg er det bullshit.
Der poengterer du bare det jeg sier, det kommer ann på hva du skriver etter MEN. Så klart det er teit å si jeg er ikke rasist, men innvandrerfiendtlig og sånt noe.

Absolutt ikke rasist nei.

Ser noen nevner noe ang respekt osv; jeg har opplevd mer respekt og hjelp fra utlendinger her i landet enn av nordmenn.
F.eks sist jeg bar på ikea så hadde jeg med frøkna i bæresele. Jeg skulle løfte noe tungt opp fra vognen, og det var en snill mann som uten å blunke kom og gjorde jobben for meg. Alle andre rundt tittet bare rart på meg, og hun i kassa sa i en overraskende tone: "oi, det var jo snilt gjort"

Der poengterer du bare det jeg sier, det kommer ann på hva du skriver etter MEN. Så klart det er teit å si jeg er ikke rasist, men innvandrerfiendtlig og sånt noe.
Jeg mener alt som står etter men i mine eksempler sier noe om hva slags syn man har på utlendinger og er noe jeg mener bunner i rasistiske holdninger. Er alle innvandrere imot norsk tradisjon og tro bare fordi de tror på noe annet? Er alle innvandrere navere?

Absolutt ikke rasist nei.

Ser noen nevner noe ang respekt osv; jeg har opplevd mer respekt og hjelp fra utlendinger her i landet enn av nordmenn.
F.eks sist jeg bar på ikea så hadde jeg med frøkna i bæresele. Jeg skulle løfte noe tungt opp fra vognen, og det var en snill mann som uten å blunke kom og gjorde jobben for meg. Alle andre rundt tittet bare rart på meg, og hun i kassa sa i en overraskende tone: "oi, det var jo snilt gjort"
DET har jeg og! De gangene jeg hatt fått hjelp med barnevogn o.l har det sjeldent vært av nordmenn.

Back
Topp