Er du rasist?

Jeg er ikke rasist.. Og har flere utenlandske venner.. Men mennesker med et snevert syn og som ikke er åpne for andre syn og for å lære er jeg ikke glad i uansett etnisitet. Opplever at utlendinger er like skeptisk tio nordmenn som omvendt.. Jobbet med en dame som har bodd 10 år i Norge her om dagen. Hun fortalte meg at hun aldri

Fortsetter post.. Hun fortalte meg at hun aldri sendte barna hjem til normenn når de var små.. Fordi blandt normenn var det mange pedofile.. Slikt var ikke i hennes kultur.. Ble egentlig veldig provosert.. Og misforstått som nordmann. Men er jo slik mange føler de blir møtt av nordmenn også. Skeptisk og dømmende som rase..

Nei jeg er ikke rasist. Ser i hvertfall ikke på meg selv som det. Men jeg liker ikke at vi må endre på mye for å tilfredstille de som kommer til landet vårt. Syns det er helt greit at vi huser mennesker i nød og hjelper de vi kan, men syns bl.a at det er uakseptabelt at vi ikke kan føre vår religion på skoler og i bhg pga andre nasjonaliteter og deres religioner og livssyn. Vi kan ikke synge å du som metter liten fugl lengre. Mener ikke at de skal konvertere til kristendommen heller, men syns de kan akseptere vår tro og livssyn og heller lære barna sine at noe tror på allah, noen tror på buddah og noen tror på gud osv.
Jeg praktiserer ikke kristendommen selv, og tror ikke på gud og sånn, men nekter jo ikke ungene mine å lære om det for det om!
Og på toppen av det hele er det snakk om å fjerne nissefest og nisseluer på skolen og i bhg til ungene, til hensyn for andre kulturer og religioner! :o TULL!
Men nei, jeg plages ikke over å ha mennesker med en annen hudfarge og/-eller en annen bakgrunn/kultur enn meg, i landet vårt. Syns det er spennende å lære om andres kulturer, mat og religion. Liker feks å se nasjonaldraktene deres i folketoget på 17.mai.

Signerer denne, som eg skulle skrevet det sjølv :)

Nei jeg anser ikke meg selv som rasist.
Litt kulturist, kanskje. Men ikke rasist.

Jeg dømmer ikke folk på hudfarge. Så rasist er jeg ikke.
Jeg dømmer dem ikke for religionen de har.
Jeg dømmer dem ikke for landet de kommer fra.

Men dersom de ytrer negative meninger og har syn på ting som er nedverdigende overfor andre, så dømmer jeg dem tilbake. Jeg føler meg faktisk hevet over dem, smartere, en som vet bedre.

Men dersom de er villige til å snakke om det, diskutere, få innspill, endre meninger når de får bedre kunnskap, så dømmer jeg dem ikke lengre.

Ordet rasist misbukes ganske ofte i dagens samfunn. Hva legger du i ordet rasist..?

Jeg er virkelig ikke rasist og jeg syns nesten synd på de som lar fordommene styre uten å bry seg om kildekritikk eller fakta! Jeg har respekt for alle inntil den respekten blir brutt uavhengig av religion, kjønn, alder, seksuell legning osv.

På facebook så følger jeg operasjon askeladd, og det får man virkelig se hva virkelige rasister greier å spy ut av seg.
Det hele blir jo også veldig personlig for meg ettersom jeg tydeligvis er en muslimhore og er en skikkelig landssviker og kan vist sammenlignes med Quisling! Jeg legger heller ikke skjul på at jeg føler meg diskriminert og kastet ut av Norge fordi jeg har konvertert til islam, islam som ikke er så ille som mange skal ha det til (hvorfor skulle ellers noen finne på å konvertere? Mange er høyt utdannede også)
Islam blir misbrukt! På samme måte som kristendommen ble misbrukt før, desperate personer som prøver å få makt ved å tolke koranen og hadith som de selv vil, og det er ikke bare en gruppe som misbruker den, men mange og blir også misbrukt i noen kulturer.

Jeg står med en fot i begge leire, den ene foten er derimot ikke så synlig siden jeg ser norsk ut men verre for min mann og datter, de er i en mye større risiko for diskriminering og vold, og hvorfor? Fordi både is og høyre ekstreme er "ute etter dem", fordi vi er moderate muslimer og fordi de har hudfargen til "typiske muslimer".

De av dere som er rasister burde gå dypt inn i dere selv og skamme dere! Tenk å hate noen dere ikke kjenner kun basert på ting de ikke kan noe for! Les dere opp, ikke baser livet på fordommer og ikke stol på ting "venner" sier uten å ha en kilde man kan stole på som bakgrunn!

Overhode ikke! Er politisk venstreorientert og mener vi må hjelpe de som trenger det. Saken nå er vel at strømmen har vært så voldsom at man kunne ha ønsket seg bedre kontroll fra starten av. Jeg mener at man nå må begynne å prioritere de med reelt beskyttelsesbehov. Jeg gremmes over hvordan folk ytrer seg om andre mennesker, det er brunt grums som er langt forbi ytringsfrihet. Det gjør meg også trist på vegne av asylsøkere/innvandrere som gruppe at noen ødelegger for alle. Det blir vanskeligere og vanskeligere å se disse menneskene som enkeltindivider siden de er så mange, og det nærer dessverre oppunder hat.

Her har du skrevet omtrent det jeg tenker.

Situasjonen er ikke ideell,men nå er vi her, vi må beskytte de som trenger beskyttelse, det har vi som nasjon forpliktet oss til.

Har jobbet flere år i flyktningetjeneste, og starter i morgen igjen i jobb med EMA, og må si at å jobbe med integrering er den mest givende jobben jeg noen sinne har hatt.

Som jeg har sagt før i en tråd her ; idioter kommer i alle farger og med alle religioner.

Nei. Jeg er ikke rasist i den forstand at en rase er bedre enn annen, og at noen er mer/mindre verd som mennesker. Men har helt klart negative holdninger til noen kulturer. Men hvem som har hvilken kultur trenger ikke ha noe med rasen å gjøre. Men ofte har det jo en sammenheng. Jeg er ikke redd utlendinger, bare folk som er syke i hodet. Og det kan være miljøpåvirket.
Samme her.

Ekstremister er i alle religioner/kulturer.. Også her i norge. Og DE liker jeh ikke

Men ikke Rasist

Jeg er ikke rasist og er ikke redd for andre religioner/kulturer/hudfarger!
Jeg syntes det heller er tvert om... Da de kan lære meg mer om det jeg ikke kan. Akkurat som jeg gjør med eldre mennesker...
Elsker historier fra andre land... Om hvordan de lager mat til hvordan de levde før de kom hit!

Jeg hater nemlig rasister, og syntes det er drøyt å dømme etter hudfarge!

Jeg har bodd i 2 arabiske land, og aldri har jeg lært mer enn på den de månedene! Det finnes sååå mange vakre mennesker i denne verden <3

Jeg er også redd for at barna mine skal måtte oppleve rasisme, da de er halvt Libyske! Da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde vært kapabel til å gjøre!

Nei, jeg er ikke rasist. Hvilken farge folk har eller hvor de kommer fra har ingenting å si, de er like mye verdt.
Jeg er skeptisk til enkeltindivider, men det kan likefullt være en hvit, etnisk norsk.

Folk er folk! Det finnes snille folk og slemme folk. Det finnes milde folk og skremmende folk. Det finnes folk som har det bra og folk som ikke har det bra. Det finnes folk som er farget av en god oppvekst og folk som er farget av krig og nød. Alle erfaringer og opplevelser man tar med seg på veien gjør et menneske til et menneske, samme om det er brunt, gult, rødt, hvitt, eller blått. Det jeg ikke liker er folk som ikke respekterer andre, andres livssyn, liv, meninger og tro.

Det jeg også syns er tåpelig er de utlendingene som drar rasismekortet så fort man er uenige med dem.

Noen barn er brune som et nystekt brø'
Noen barn er gule, noen barn er rø'
Noen barn er hvite, noen nessten blå
Meget er forskjellig, men det er utenpå

Noen barn har trehus, noen bor i båter
Noen bor i steinhus, og noen bor på flåter
Noen barn har hytter som er bygd av strå

Noen barn har burnus, og noen kimono
Noen barn har genser og noen rebozo
Noen barn går nakne helt fra topp til tå
Meget er forskjellig , men det er utenpå

Noen barn får smørbrød, og noen spiser ris
Noen liker froskelår, og noen liker is
Noen spiser kokt fisk og noen spiser rå
Meget er forskjellig , men det er utenpå

Noen barn si'r yes og noen sier ja
Noen sier oi og noen sier da
Og noen sier si og noen sier så

Noen barn er finske, noen fra Sudan
Noen barn er norske og noen fra Japan
Ja det finnes barn i hvert et land og rike
Meget er forskjellig, men inni er de like

Tenk om de kunne leke sammen alle sammen
Da fikk vi en rekke fra Afrika til Drammen
Noen ville le og noen ville skrike
Meget ble forskjellig, men inni var de like

Er ikke rasist nei. Er ikke særlig redd heller. Noen slemme "frø" er det blant alle. Tom korrupte politifolk ;) Så jeg prøver å ikke dra alle under en kam. Ungene bestevenner er fra Palestina og Kongo. Og de er de beste og koseligste ungene. Foreldrene er utrolig kjekke også.

Når de fra Kongo kom hit kom moren bort til meg og sa at hu var så takknemlig for mitt barn. Resten av bhgungene vika unna når hu kom, mens mitt barn løp mot hu for å gi hu klem og spørre om spm og leke videre med hennes datter. Da ble jeg utrolig stolt over min datter altså :) Hu skiller ikke mellom farge i huden og det er jeg glad for :)

Rasist er jeg ikke. Men vàr på kulturforskjeller er jeg. Og forbannet på snyltere.

Det er like viktig at folk som immigrerer til Norge tilpasser seg kulturen her, som at nordmenn som ferierer i utlandet respekterer kulturen der.

Nei. Jeg er absolutt ingen rasist. De høyrepopulistiske bølgene har skremt meg i mange år nå. Nå er jeg veldig redd.

Rasist er jeg ikke. Men vàr på kulturforskjeller er jeg. Og forbannet på snyltere.

Det er like viktig at folk som immigrerer til Norge tilpasser seg kulturen her, som at nordmenn som ferierer i utlandet respekterer kulturen der.
Snyltere er kjipt uansett hvilken kultur de kommer fra ;)

Jeg er ikke en rasist. Jeg hater ikke innvandrere, men jeg er svært negativ til det. Jeg føler både empati og sympati for noen (ikke alle mao. Det er en del økonomiske flyktninger, fyi) og jeg ser at de har det tøft. Jeg mener at vi gjør oss selv og de en bjørnetjeneste ved å la de masseinnvandre. Jeg mener ikke at jeg har løsningen, men det er systemet det er noe galt med. Hvorfor har noen så mye penger at det ikke er mulig å telle, mens andre knapt har til smør på brødskiva si. Verdensøkonomien er ødelagt, pengenes betydning er glorifisert og det er dette som ødelegger land, raser og kulturer.
Vi har egentlig muligheten til at alle kan få leve med sine egne, i sitt eget land med sine egne kulturer, det er bare noen få mennesker som tjener så grovt på dette, at det ikke lar seg gjøre.

Back
Topp